And so this is Christmas……..


Behalve de kerstversiering en de muziek op de radio, hebben we er niet veel van gemerkt. Ik heb op het laatste moment besloten om toch niet naar de levende kerststal te gaan. Ten eerste begon hij een uur eerder dan ik had onthouden en toen moest ik me vreselijk haasten, ten tweede is Leo nog steeds niet in orde en ik wil gezellig bij hem zijn. Ik ben vanmorgen zelfs niet naar de kerk gegaan, dat komt echt zo vaak niet voor… Vooral ’s nachts heeft hij het benauwd en is alles hem te veel. Als hij dan tenslotte in slaap valt, wordt hij wakker met ijskoude handen en voeten en die warmen maar matig op. Hij stelde gisteren zelfs voor om op het logeerbed te gaan liggen, maar toen heb ik gezegd dat ìk daar dan wilde slapen, dan heeft hij de ruimte. Bovendien is de tv op die kamer. Nu kunnen we de TV niet ontvangen hoor, want de ontvanger ligt onder de sneeuw, maar ik vind het heerlijk om DVD-tjes te kijken af en toe. Zo hebben we na 41 1/2 jaar huwelijk in hetzelfde huis geslapen en niet in hetzelfde bed.
Vorig jaar hebben we er op het blog van , ik meen Toaske, nog een hele discussie over samen of apart slapen gehad en of dat een teken aan de wand was. Als het een teken aan de wand is, is het dat in ieder geval niet in verband met onze relatie. Nu ga ik gezellig hier thuis dan maar Schriftlezen en straks ga ik Pride and Predudice kijken, alle zes de delen achter elkaar! en logjes lezen, kom ik eindelijk een keer bijgelezen Misschien heb ik zelfs nog wel even tijd om wat genealogie te doen op de computer……….

24 Reacties op “And so this is Christmas……..

  1. Ik hoop dat Leo gauw weer opknapt!

  2. Sterkte voor je man.
    Voor jullie beide Gezondheid en Geluk.
    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

  3. Beterschap en geniet van een relaxte dag!
    😀

  4. Nou, pfff, dit klinkt niet erg des Baas-Braals. Wat zijn jullie aan het kwakkelen, zeg!
    En dat met kerst.
    Hoop dat het snel allemaal beter gaat, veel plezier met je dvd’tjes en bijlezen op al die blogs! Oogst nog eens wat op Farmville … (Doe je de groeten aan boerbuurvrouw Esther?)

    • @Purperpolletje: Ik had het te laat in de gaten! Volgende week plant ik alles op zaterdagavond en dan hoef ik pas te oogsten op maandagochtend……. Ik doe dus minimaal vandaag, want ook met een spelletje moet je een beetje aan je principes vasthouden (zo min mogelijk werken op zindag). Er volgt overigens nog een logje ove mijn Farmville-verslaving

  5. Morgaine vanuit Amersfoort

    Het is juist fijn om zo nu en dan apart te slapen, ik bedoel, vanaf de geboorte slapen we alleen tot we iemand vinden en dan moet je ineens op zo’n paar vierkante meter met zijn twee gaan vechten om wat ruimte? 😉

    Beterschap voor Leo, en ik hoop dat het snel voorbij is!

    XXX

    • @Morgaine: Nou, dat is ook maar betrekkelijk… Toen ik klein was kroop ik altijd bij mijn zusje in bed als ik de kans kreeg en nu ben ik twee keer zo lang getrouwd als dat ik alleen geslapen heb……

  6. Beterschap gewenst voor Leo, jammer dat jullie daardoor kerstdingen moesten missen. Maar laat hem goed uitzieken,en verwen hem maar extra.
    Nog een fijne tweede kerstdag gewenst.

  7. Hoi Janneke,
    Fijne dag! Beetje anders dan anders, maar wel ingevuld!
    Tot morgen, gisteren was het te laat en ik was total loss.
    Liefs, Lydia

  8. Beterschap voor Leo.

    Corina

  9. Beterschap voor Leo. Jammer dat de Kerst nu wat ander verlopen is dan je in gedachten had, verwen Leo maar lekker!
    Hoe is het nu met jouw hoest?

    Als hun reis naar wens verlopen is gaan we vanavond met Ellen, Marco en Svenja uiteten in Dinteloord, verheug me erop!

    Is het boekje al aangekomen? ’t is al geruime tijd onderweg als briefpost.

    Gezondheid voor jullie beiden!

    • O sorry Mariam! Ik heb al eerder geschreven dat het er was en je bedankt! Waarschijnlijk heb je dat niet gelezen….. Ik mail je wel even, dan zie het zeker. Doe Ellen en de anderen de hartelijke groeten van mij!!! Veel plezier!

  10. Pride and prejudice…zwijmel, zwijmel…
    Mijn man slaapt vaak op de logeerkamer, omdat hij heel erg snurkt, kort slaapt en veel woelt als hij het druk heeft.
    Mijn kinderen zeggen wel eens:”slaapt papa bij jou, of op zijn eigen kamer?”
    Ons huwelijk heeft met deze regeling, juist niets te lijden…het is een goed iets…hij blij (anders krijgt hij heel de nacht mijn elleboog in zijn zij, en een chagrijnige vrouw) en ik blij (slaap is heeeel belangrijk.)
    Beterschap en nog een fijne tweede kerstdag…
    Margot

    • @Margot:Dat was mijn pleidooi toen ook! Ik ken wel meer huwelijken waar de man en vrouw apart slapen en die toch heel goed zijn, Ik heb er toen wel bijgezegd dat voor ONS het samen slapen altijd een belangrijk iets is geweest in onze relatie, dus het is wel een beetje gek om apart te slapen……

  11. Beterschap voor Leo! Ik hoop dat ondanks zijn gekwakkel jullie toch fijne kerstdagen hebben (gehad) !

  12. Zou best ‘ns bij mij geweest kunnen zijn. De Man sliep afgelopen week twee keer niet bij mij. De eerste keer ging hij naar een kerstborrel van zijn werk en daar plakken hij en zijn collega’s altijd nog een avondje stappen achteraan. Ik hoef geen dronken man in mijn bed. Dus hij in het bed van oudste en oudste naast mij. Op kerstavond hadden we logé’s en met wat geschuif van slaapplaatsen kwamen we ook weer uit op oudste bij mij. Prima geregeld en een goede nachtrust gegarandeerd. Alhoewel ik het lepeltje-lepeltje liggen dan wel mis trouwens.

    Ik hoop dat Leo snel weer fit is, want dit is natuurlijk niet leuk.

  13. Ach, nix an… that’s life zullen we dan maar zeggen, ieder z’n portie. Sterkte ermee hoor!!

  14. De enige keren dat wij apart sliepen (na 38 jaar huwelijk) was als ik of mijn man in het ziekenhuis lag. En ik ben ook een enorm slechte slaper en woel er op los, maar mijn lief merkt daar helemaal niks van. Ook niet als ik tv kijk of lees of iets anders doe. Lekker gemakkelijk.
    Ik hoop dat Leo snel weer opknapt en ben benieuwd naar de blogje over Farmville. Ik snap er nog steeds helemaal niks van. Krijg van alles maar wat moet ik ermee???
    Ben je zelf ook weer goed opgeknapt?

  15. @Janneke, ja oké moet je wel broers en zussen hebben met wie je opgroeit en die heb ik niet, hahahaha

    En bij ons is het echt in je eigen bed leren slapen PUNT :O

    XXX

  16. Jeetje, joh… ik hoop dat Leo echt snel opknapt! Moeten jullie niet eens een keer langs de huisarts…?

  17. Beterschap toegewenst en dan maar weer lekker in één bed, doen wij ook al jaren ( muv de nachtddiensten ) en het bevalt nog prima, als je het gesnurk even kunt wegdenken.

  18. Slaap lekker en droom mooie dromen!!

    Corina

Geef een reactie

