Never a dull moment…..


Ik moest vandaag weer even boodschappen gaan doen, de laatste dingen voor we helemaal ingesneeuwd raken. Er wordt voor zaterdag zeker 50 cm. sneeuw verwacht en misschien wel een meter. Leo is nog steeds niet in orde, dus hij heeft een uitgaansverbod gekregen van mij. Morgen is het hier al kerstfeest, de Zweden zijn met alle feeesten een dag te vroeg. Het is normaal mijn principe om op de laatste dag voor Kerstmis alleen maar naar de winke te gaan anderhalf uur voor ze sluiten. Dan is het heel rustig overal en er is nog genoeg bijzonder eten te koop voor de helft van de prijs. Alleen: hier wordt het zo vroeg donker, dus dan ga ik op etenstijd (half twaalf zit hier iedereen aan de warme hap). Maar: ik kon er niet uit!
Voor de deur stond een ENORME truck met aanhanger en met een apparaat om bomen op te laden.


Nu moet je weten dat het bij ons een eindje verder doodloopt, alle auto’s moeten op een gegeven moment keren of anders 850m. achteruit rijden. Voor een personenauto is er geen enkel probleem om te keren, maar zo’n grote vrachtwagen met zo’n grote oplegger er achter kan niet op een oprit keren. Daar komt nog bij dat de weg extra smal is door de sneeuw. Hij moest dus achteruit en naast onze tuin draaien. Het was een hele onderneming. Met veel heen en weer gesteek lukte het, maar toen kwam het volgende probleem. De boer heeft van het voorjaar een heleboel bomen gekapt en die lagen al sinds april of zo te wachten om opgehaald te worden. Nou, en dat was dus vandaag……
Die auto stopte dus een klein eindje verder op ons weggetje en ging op zijn dooie gemak die twee laadbakken vullen met bomstammen een voor een……
Ik kon er dus niet uit en pas om half twee ging ik boodschappen doen. Je begrijpt dat het toen niet rustig meer was! Ik moest echt niet zo veel hebben, maar het kostte me toch zeker anderhalf uur in plaats van 20 minuten voor ik de winkel in en uit was! Het is vandaag verschrikkelijk koud, -19 graden mat de thermometer op het open land. Je volet de warmte uit je gezogen worden als je buiten komt. Er kwamen weer sneeuwkristallen uit de lucht vallen, echt prachtig!
Maar nu zijn we in ons heerlijke warme huis en hebben we alles kerstig gemaakt.
Van daaruit wil ik jullie dan ook een FIJN EN GEZELLIG KERSTFEEST TOEWENSEN. Geniet er van, eet niet te veel, drink niet te veel, anders geniet je minder. Ik ga morgen naar de kerk in Slaka waar eeen kerstspel met levende deren wordt opgevoerd. Dat wil ik wel eens zien!
Liefs, liefs, en alle goeds.

15 Reacties op “Never a dull moment…..

  1. Jullie ook een fijne Kerst! Brrr, -19 en een pak sneeuw. Bij jullie is het pas echt winter!

  2. Leuk om te lezen, fijn om te weten dat we zelf niet in dat koude Noorden zitten, zeg. Zeker niet in de winters.

  3. Wow 1 meter sneeuw!! Hele fijne dagen toegewenst!!

  4. Een mooie kerst gewenst Janneke! Het is hier momenteel -30. Ja, je hebt altijd baas boven Baas hè?! Morgen gaat het naar -16.

  5. Op naar een witte kerst – het is ook nooit saai daar bij jou he – Fijne Feesten xxx

  6. Gosh, dat je dan zolang moet wachten voor überhaupt die bomen worden opgehaald, maar je bent nu heerlijk thuis en kan genieten van deze kerstdagen!

    Ik weet dat jij dat gaat doen en lieve Janneke, echt nog heel erg bedankt voor het pakketje wat jij mij stuurde, de deken wordt elke dag gebruikt echt ideaal! En natuurlijk is de appelmoes ook allang op maar het was HEERLIJK!

    Hele fijne dagen!

    XXX

  7. Beterschap voor je man en heeeeel fijne kerstdagen!!

  8. Hier is vannacht wel zo’n 15 centimeter gevallen en echt alles is prachtig mooi wit. Wel lastig op de weg, maar goed, heel zoetjes kom je toch wel waar je wilt.

    Heel fijne Kerst voor jou en Leo.

  9. Wat is je huis mooi!

    Hier ligt debiel veel sneeuw, dat zal je vast inmiddels wel begrepen hebben.

    Ik wens je een hele fijne kerst toe Janneke. Maak er een paar mooie warme dagen van!

    Alle liefs,
    Rapunzel

  10. Zelf heb ik gisteren de laatste boodschappen gedaan, omdat ik vandaag moest werken.
    Ik wens jullie een heel goede kerst toe. maak er een heel fijn kerstfeest van.

  11. geniet ervan…
    groetjs uit een besneeuwd berlijn, gelukkig niet zo koud als in zweden

  12. Ik vind het hier al koud, maar niks vergeleken met de temperatuur bij jullie!
    Ik wens je een stressloze kerst. Pas je goed op als je de weg op gaat. Lijkt mij gewoon eng om te rijden in zo’n wit landschap.

  13. Ik wens je een fijne kerst.

    Corina

  14. Hele fijne kerstdagen voor jou en iedereen die je lief is !!!!!!!!!!!!

  15. 100% zeker witte kerst bij jullie, hè? 😉
    Gelukkig beleven wij het in Nederland ook weer een keer….
    Fijne dagen!

Geef een reactie

