De kerstversiering valt hier gewoon uit de lucht!


Zij logde er ook al over.
Vandaag ging ik boodschappen doen en het was -15 graden op het heetst van de dag…… Het leek of het sneeuwde, maar dat was niet zo. In de jaren ’70 is er een keer een boek uitgekomen en dat heette: ‘De 12 maanden van het jaar.’ Er stonden allerlei wetenswaardigheden in over de natuur en het weer. Daar heb ik gelezen over ijskristallen die bij een temperatuur van -8 of lager uit de lucht kunnen vallen. natuurlijk had ik weleens bloemen op de ramen gezien, maar losse ijskristallen nooit. Er stond bij dat je die in Nederland bijna nooit kon zien omdat er daar nooit sneeuw valt als de temperatuur zo laag is. Sneeuw valt in Nederland bij -1, -2 graden. Als het kouder is, vriest het alleen maar.
Vandaag kwamen er losse ijskristallen naar beneden vallen. Ik wist niet zeker of ik er een foto van kon maken, maar tot mijn verbazing is hij best goed gelukt. Het is net of er allemaal kleine glazen scherfjes op de sneeuw liggen, als je beweegt is het net een grote discobal

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

15 Reacties op “De kerstversiering valt hier gewoon uit de lucht!

  1. Ja, kijk, maar dit is een ander blog dan al die besneeuwde landschappen, kinderen op de slee, besneeuwde bomen en blogtitels als: sneeuwpret.

    Dit is bijzonder, prachtig gewoon, krijg je niet de neiging om ze te tekenen? Ze lijken zo delicaat.

  2. Ja Janneke, prachtig is het hè?!! Als je ’s avonds buiten loopt (moet ik met de hond) en het is volle maan (kunstlicht van een lantaarn doet het ook goed) waan je je gewoon in een sprookje. Al die glinsterende kristallen op het sneeuwdek. Momentjes van geluk zijn dat, zo mooi!

  3. mooooi – dat had ik nog nooit gezien – bedankt om dit moois met ons te delen 🙂

  4. Prachtig, jammer dat je ze niet kunt bewaren. Elke kristal is weer anders, moeder natuur verwend ons dit jaar.

  5. Eigenlijk stond ik in de herfstvakantie op het strand ineens enigszins verbaasd te kijken naar zo’n prachtig klein minuscuul klein schelpje en dat God dat gemaakt had….. Jesse vertelde me vandaag dat sneeuw eigenlijk ook water uit de sloot is die verdampt is…..maar dat God daar sneeuw van maakt…wonderlijk. Als ik dan die ijskristallen zie op jouw foto’s, dan is God echt geweldig!!!!
    Wat een schepping eigenlijk!
    Liefs, Lydia

  6. Janneke,

    Ik kreeg pas een mailtje terug van Pustefix. Pustefix kan alle temperaturen doorstaan.
    Hij gaf me ook nog een leuke tip…
    Blaas eens bellen bij -15, dan bevriezen ze in de lucht.
    Nou dat gaat hier niet zomaar lukken, maar bij jou wel!
    Ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet 🙂

    Liefs Marieke

  7. Mooi die ijskristallen. Ik moest net (20.00 uur) toen ik naar huis reed, al flink krabben op de auto. Maar niet zo’n mooie ijskristallen.

  8. super mooi!

  9. ohhhhh ik vind ze prachtig… wauw…….. bofferd

  10. Mooi hoor! Geniet er nog van, vooral met deze dagen!

  11. -15 op het heetst van de dag:-)) Leuk!

Geef een reactie

