Mijn nieuwe kast, nog net voor de Kerst


Een poosje geleden hebben wij een kast besteld voor in de keuken. Dat was een rib uit ons lijf, maar hij is dan ook wel heel erg mooi. Hij is hier in de keuken niet alleen in elkaar gezet, maar ook geverfd zodat hij als het ware met de achtermuur vergroeid is.

Vlak voor we naar Mexico gingen, is hij in elkaar gezet en in de grondverf gezet.

Afgelopen vrijdag is de schilder geweest om hem af te lakken (terwijl ik lag te slapen met een jat-lag nota bene!) en vanmorgen kwam hij hier ook al om acht uur in het donker om hem in elkaar te zetten.


Het heeft hier vanaf zaterdagavond aan een stuk door gesneeuwd en er lag weer zo’n 30 centimeter bij, maar hij was er!
Er ligt nu zelfs meer sneeuw dan vorig jaar en toen dacht iedereen nog dat dat een uitzondering was. Het schijnt vanmiddag droog te worden, maar vanaf vrijdag krijgen we weer sneeuw en dan in ieder geval een week lang. In onze necrologie zal nog gezegd worden: “Ze kwamen in Zweden wonen in de zomer voor de ijstijd begon”
Nu gaan we nog een mooi servies kopen voor in die kast, ik zie zo’n echt mooi zweeds designservies voor me,

maar voorlopig zal ik Leo niet makkelijk meekrijgen en wel hierom…..

18 Reacties op “Mijn nieuwe kast, nog net voor de Kerst

  1. Wat een mooie kast! Hij staat ook erg mooi bij die wand.En het servies is om van te watertanden!

    Het is bijna de kast die ik zoek, ik zoek niet zo erg actief.

    Wat een sneeuw ligt er weer bij jullie, maar er wordt toch gewoon gewerkt. In Nederland staat bij sneeuwval alles stil, inclusief de NS-site had vertraging vanwege een storing! Het is bijna niet te geloven.

  2. Prachtige kast zeg. Daar zal zeker een mooi swedisch design servies in moeten staan, voor minder doet hij het niet (die kast dan)
    Hier heb ik mijn auto een beetje uit moeten graven, eerlijk gezegd, ben ik daarna gaan lopen, dan voelde ik me iets veiliger. Ik vind sneeuw prachtig om te zien, maar als ik er doorheen moet, ben ik helemaal geen held.
    Als ze hier nu in de wijk ook eens schuiven en met zand ofzo zouden strooien, maar niets van dat alles, alleen spekgladde vastgereden sneeuw, en dan nog maar 1 spoor, dus je moet niemand tegen komen. Nu hebben ze een eindje verder in de straat alles van de stoep, midden op de weg gegooid, dus daar lopen veel mensen dan weer vast en staan met een spa de boel weer weg te halen bij hun wielen.
    Nederland is hier niet op berekend en heeft voorgaande jaren ook niets geleerd van andere landen.
    In Zweden rijdt de trein toch wel neem ik aan? Evenals in Oostenrijk en dat soort landen.

  3. Met zo’n bende sneeuw is het wel zo dat al je dat prachtige servies laat vallen de kans groot is dat het nog heel is. Prachtige kast!

    • @JC: Ja, maar de kans dat ik het kwijtraak in de sneeuw, is ook niet denkbeeldig. Mijn autosleutels heb ik weer aan mijn jas vastgemaakt…..

  4. Hej Janneke,
    Ja, mooie serviezen genoeg. Weet je waar ik helemaal weg van ben? Van Bunzlau Castle servies uit Polen. Ieder deel met de hand beschilderd en diverse malen gebakken. Is zo hard dat het niet kapot kan vallen. Daar is zelfs garantie op. Hangt wel een prijskaartje aan, maar zoooooooooo mooi! Kijk maar eens op het net. Zal prachtig staan in je mooie kast. De borden die je in je log op de foto hebt staan lijken er wel een klein beetje op. Nou groeten van Gon

    • @Gonny: Ik zal eens kijken op Internet, bedankt!
      OT: je schreef op je blog over die grote sneeuwkristallen. Die komen alleen voor bij sneeuw en temperaturen onder -8 graden. In Nederland zul je zelden tot nooit sneeuw tegenkomen bij een temperatuur onder de -8, vandaar.

      • Het moest wel zoiets zijn, iets met de temperatuur bedoel ik. Het is echt mooi, net flinterdun glas!
        Succes met het servies. Ik zag het in Anna Paulowna in het echt staan. Veel decors ook. Ze stonden door elkaar en dat kan ook heel goed! Mooi zelfs die variatie. Van Hilst is een heel duidelijke site, ze hebben er zelf ook een, maar je kunt hier de decors mooi zien http://winkel.vanhilst.com/bunzlaudecoren. Je zou het echter in het echt moeten zien.

  5. Wat een prachtige kast!! Dat servies zal er id wel heel mooi in staan!!

  6. Wat een prachtige kast en dan nog wel klaar voor de Kerst. Geniet ervan en van het nieuwe servies wat er in moet komen staan. Gr. Cisca, Servie

  7. Bij zo een mooie kast hoort gewoon zo een mooi servies, toch ? 😉

  8. Heb je ondertussen al servies gekocht? Die op de afbeelding is erg mooi! Ik ben benieuwd!

  9. wow wat een kast, wow wat een sneeuw…..en wow wat een mooie borden….die wil ik ook wel…….
    geniet maar van je kast….die borden komen wel…..
    liefs, Lydia

  10. Wow, prachtige kast zeg. En jemig, wat een berg sneeuw. En hier ligt al zo veel!

  11. schitterend, die kast. Heel mooi.

  12. .@Mariam: Ja, het wordt tijd dat julllie ook een beetje wennen aan het winterweer. Nou moet ik zeggen dat hier de treinen ook wel wat problemen hadden hoor! Er ligt nu een meter sneeuw, maar de wegen zijn goed begaanbaar. Er wordt regelmatig en goed geveegd en er worden steentjes gestrooid. Ik blijf er bij dat dat veel beter werkt dan zout, met sneeuw in ieder geval.
    OT: Ik heb het boek ontvangen!! Dank je, dank je, dank je wel! Als ik in januari naar Nederland kom, moeten we elkaar maar eens ontmoeten, dan kan ik je meteen terugbetalen…….
    @Haba: ja, ondanks dat hier veel meer sneeuw ligt, gaat alles gewoon door. De treinen hebben wel iets meer moeilijkheden dan het autoverkeer……

  13. @Allen: bedankt voor jullie complimenten over de kast. We gaan ons op ons gemak oriënteren op een servies. Dat is een van de weinige dingen waar Leo ook uitdrukkelijk over wil meebeslissen. We hebben besloten dat we na de Kerst het gaan kopen, want dan is er van alles heel veel afgeprijsd… Leo is overigens nu ook ziek geworden. Hetzelfde als ik, maar een week later. Hij is vanmorgen naar de dokter geweest en kwam daarna naar huis met medicijnen. Hij ligt al de hele middag te slapen zo’n beetje. Hij kan het niet van mij gekregen hebben, want ik was er niet toen de besmetting heeft plaatsgevonden…….

  14. Nou, dat is wel de moeite van het wachten waard. Als je hem kwijt wil, maak ik wel een plaatsje vrij. ’t Is ook mijn smaak!

  15. De kast is echt prachtig zeg! En wat kun je daar lekker veel in doen.

    Dank voor je reactie op mijn blog, die ik heel waardevol vond!

Geef een reactie

