Zooo, en nu willen jullie zeker weten hoe het gaat, zo hier weer terug…?


Dat zou ik zelf ook wel willen weten, eerlijk gezegd. Vannacht half 1 waren we hier weer. De reis was OK. Ik kon pas heel laat in slaap vallen vanuit Mexico-City, maar dat heb ik weer goedgemaakt in het vliegtuig naar Linköping. We schijnen een uur op de startbaan te hebben gestaan voor we mochten opstijgen, maar ik heb het allemaal niet meegekregen. Mijn hoest is nog steeds niet over, wel minder. De tweede was zit er in en ik moet nog even boodschappen doen. De overgang deze keer was beslist minder groot dan vorige keer. Het is hier op het ogenblik maar net onder nul, maar het sneeuwt wel en alle sneeuw die er al lag, ligt er ook nog. Onze auto stond op het parkeerterrein bij het vliegveld en er lag 25 cm. sneeuw op, dus dat is er bijgevallen terwijl we weg waren. Het voelt beslist als thuis hier, dat in de eerste plaats. Verder vind ik het hier echt heel mooi en sprookjesachtig en vooral zo schoon overal Ik heb niet het gevoel dat ik meteen weer terug wil, zoals Door zou doen. Nou was ik natuurlijk een beetje ziek en we hadden een beetje pech met het hotel. Als je op Internet iets uitzoekt, kan het natuurlijk tegenvalllen en dat was nu zo. We hadden een hotel gewild helemaal buiten Veracruz, zo aan het strand. Dat was ook zo, maar Veracruz is in de tussentijd gegroeid. Het hotel ligt aan een grote vierbaanskustweg, helemaal volgebouwd. Als je niet in een hotel zat, kon je niet eens aan het strand komen. Aan de overkant van de vierbaasnweg was een grote Mall. Het zand van het strand was zwart en ik kon er niet achterkomen of dat nu van de golfvervuiling is, als overblijfsel van de olieramp, of dat het zand altijd zwart is daar. Maar ik voelde me niet helemaal kosjer bij. We hadden wel een heel leuk restaurant daar, vlak aan zee, dus dat was prachtig. Verder heb ik veel geslapen (gewoon in het hotel) en we zijn Veracruz in geweest. Er was daar ook zo’n enorm aquarium en daar zijn we ook uitgebreid op bezoek geweest. Ik ben wel uitgerust die vier dagen, maar dat had, bij wijze van spreken, ook in Parijs of Antwerpen gekund……. Ik heb niet eens in de zee gezwommen! Een aanfluiting!! Ik heb helemaal niet gezwommen. Schande!
Over mijn werk daar, ben ik tamelijk tevreden. Ze deden nog het een en ander met wat ik de vorige keer had aangeleerd, dus ik heb goede hoop dat ze ook wat blijven doen met wat ik nu heb aangeleerd. Ik heb te hard gewerkt de hele week, volgende keer ga ik meer rustmomenten inbouwen om niet weer ziek te worden.
Ik vind Mexico een prachtig land, maar ik zou er, denk ik, niet willen wonen, te lawaaierig, te vuil, te warm in de zomer 55 graden in juli en augustus!……. je kon nog zien hoe het land verschroeid wordt ’s zomers……..
Het is 15.08 en de zon is al 10 minuten onder, maar het is niet donker nog. De sneeuw houdt het licht vast………
Ja, hier hoor ik thuis nu, hier wil ik wonen. Ik ga hout uit het houthok halen en een lekker vuurtje stoken Dan ga ik boodschappen doen en de kerstspullen tevoorschijn halen. Ik heb er zin in!

22 Reacties op “Zooo, en nu willen jullie zeker weten hoe het gaat, zo hier weer terug…?

  1. Fijn dat je weer heelhuids thuisbent!

  2. Wat herken ik de laatste zinnen!

  3. Fijn dat je weer in het europese bent…..
    Fijn om je thuis te voelen…klinkt goed!!!!
    Heb je een mail gestuurd. Ik hoor het wel. Lydia

  4. Sterkte met het verder opknappen en beter worden.
    Fijn om zo’n enthousiast blog te lezen.
    Vriendelijke groet uit WIT Amsterdam-ZuidOost

  5. Welkom thuis xxx

  6. Ik hoop dat je snel herstelt nu je weer thuis bent. Inmiddels zijn wij ook wit, maar dat had je al van Rob begrepen, en nu lekker versieren en op naar de kerst!

  7. Dus echt “thuis” gekomen, heerlijk toch?!!! Geniet ervan en laat dat Mexicaanse griepje nu maar gauw weer verdwijnen…..

  8. Fijn dat je weer thuis bent en nog fijner dat je je er ook “thuis” voelt. Ik ken het gevoel, hetzelfde had ik dat ik van de zomer terug kwam na 6 weken Canada. Gr. Cisca, Servie

  9. Hoe vind je dan in hemelsnaam je auto nog terug als er allemaal auto’s staan met 25 centimeter sneeuw er op?

    • Daar zijn drie antwoorden op Toaske:
      1. ons vliegveld is niet veel groter dan een busstation en de parkeerplaats is kleiner dan de gemiddelde parkeerplaats van AH.
      2. Daarvoor heb ik Leo bij me. Hij heeft onthouden waar we de auto hebben achtergelaten.
      3. De meeste auto’s staan er niet 14 dagen, maar een dag of drie, dus dan is de sneeuwlaag niet zo dik……….

  10. fijn dat jullie terug zijn!

    en jan: het wordt er echt niet 55 graden hoor… wel lekker warm

    geniet van de sneeuw, doen wij ook!

    • Echt wel Lon! Ze hebben me het zelf verteld!

      • Of zeiden ze nou 45 graden? In ieder geval: boven de 36 graden vind ik het niet leuk meer!

      • je hebt gelijk boven de 36 graden is echt heel warm, maar hoe warm wordt het ookal weer in death valley? mexico heeft vast ook wel een dergelijke (laag)vlakte waar het zo warm wordt, maar de rest van het land niet net zoals de usa neem ik aan….

        hoe is het met de hoest? beetje beter aan het worden?

  11. Fijn dat je weer goed bent thuis gekomen!

  12. Ik zou graag die tussenweg hebben nu, maar dat is puur fysiek gezegd op dit moment, ik zou wel even totaal willen ontspannen in een warme omgeving, al mijn spieren voelen ontspannen en dat ik gewoon mobiel ben.

    25 cm bij jou, hier las ik in Zeeland ook 20 cm, dus wat dat betreft doen wij op dit moment niet onder aan hoe het bij jullie is, het land ligt plat! 😉

    welcome home!

    Home is where the heart is 😀

    XXX

    • Alleen maar Kerstkaarten waar je maar kijkt!
      Mooi als je binnen kunt blijven. Maaar voor sommige is de buitenkant vervelend.
      Ik wens iederren veel binnenplezier met de buitenkerstkaarten.
      Hoewel mijn buurkinderen met vaders fijn aan het sleetje rijden zijn.
      Vrolijke en verwarmende groet uit WIT Amsterdam-ZuidOost.

    • 25 cm? Die was ERBIJ gevallen terwijl we weg waren. Er ligt nu ongeveer een meter bij elkaar en vandaag sneeuwt het ook weer……….

  13. Wat bijzonder dat de zon al voor drieën onder gaat! Het beeld dat je schetst van je leven daar klinkt heel fijn.

  14. Hier is een aardig pak sneeuw gevallen vanochtend was het even zonnig en ik heb een pad schoon (nou ja schoon) geschoven. Ik hed het net zo goed niet kunnen doen, nu sneeuwt het weer. Ik ben blij dat ik er niet meer uit hoef want ik hou niet van sneeuw om door te moeten.
    Ik hoop dat je nu snel van je hoest af gaat raken, want dat duurt nu al een aardig tijdje.
    Ik wens je van harte beterschap toe.

  15. Fijn dat je weer terug bent,al is het dan in een witte wereld.
    Maar volgens mij ben je dat al een beetje gewend.
    Ik hoop dat je hoest snel verdwijnt!!
    Hoe zeggen ze zoiets,als sneeuw voor de zon?!

    Corina

Geef een reactie

