Hotelswap


Een slag in de rondte werk ik me hier! Gelukkig zijn ze heel blij dat ik hier ben en word ik in de watten gelegd. Ik heb mijn eigen vertaaltster die de hele dag tot mijn beschikking staat en er is ook nog een jongen die meehelpt en mij van en naar mijn hotel brengt. De moeders koken om de beurt en dan krijg ik een heerlijke lunch. Er zijn ’s morgens twee groepen van 6 kinderen en ’s middags komt er een grotere groep van 8, 9 kinderen bij, maar er gaan er ook een paar naar huis. Er zijn er ongeveer 20 verschillenden door de dag heen… Ik ben een megaborstelmaraton begonnen. Bij elkaar worden er 11 van die 20 kinderen geborsteld. De andere kinderen hoeven geen afweerbehandeling, maar ik heb ze wel gezien en advies gegeven over hoe hun arousal te verhogen. Tijdens de pauzes heb ik ouders voor instructie of ik instrueer de groepsleiding. Vandaag kon de groepsleiding voor het eerst hun eigen kind borstelen nadat ze het van mij geleerd hadden….. Alleen liep mijn schema verschrikkelijk in de soep omdat er plotseling een jongen van ‘buiten’ kwam. Hij zit op een gewone High School, maar heeft ernstige afweerproblemen. Ik had hem in februari al gesproken en toen heb ik hem beloofd dat ik hem zou helpen als ik hier weer zou zijn en dat was dus nu. Ik heb hem geleerd zichzelf te borstelen, maar dat gebeurde precies in de tijd dat ik de tweede ronde kleine kinderen zou gaan borstelen. Maar hey dit is Mexico, dus alles gaat altijd anders. Morgen gaat het beter” verzekerden ze me al. “Morgen krijgen we weer een kans” “Mañana, Mañana, hoorde ik al in mijn hoofd.
En ik, sufferd, heb natuurlijk weer mijn mond voorbij gepraat. Iemand vroeg gisteren of ik weer in het Colonial Hotel zat, net als vorige keer en toen zei ik van niet. Toen vroeg ze of dit hotel ook wel beviel en toen zei ik dat het prima was, maar dat het jammer genoeg geen zwembad had. Ik vertelde er niet eens bij dat het ook niet echt lekker rook in mijn kamer en dat zij waarschijnlijk alleen maar had lopen poetsen daar. Het einde van het liedje was dat ze er op stonden om een ander hotel voor me te zoeken waar een zwembad was, ook al kunnen ze zich niet voorstellen dat je in de winter zou willen zwemmen als het ‘maar’ 26 graden is
Ik hoorde er niks meer van verder gisteren, dus ik dacht dat het vnl. vriendelijkheid was. Vanmorgen kwart voor acht stond ik onder de douche en toen werd er gebeld op mijn kamer. Ze hadden toch een ander hotel voor me geregeld en of ik mijn koffer maar mee wilde nemen naar de school. Dan konden ze me vanavond naar mijn nieuwe hotel (Colonial) brengen. Het was echt niet nodig geweest, maar ik ben er wel heel erg blij mee!

Dit is het zwembad en het is NIET in onderhoud!


Verder geniet ik verschrikkelijk van de kinderen! Wat zijn autistische kinderen toch meestal leuk! Er is een meisje dat vrolijke rondjes draait en de meest aparte klanken en plotselinge zangstemmen produceert. Er is een jongen die ineens keihard begint te lachen uit het niets en er is ook een jongen die zo goed kan nazeggen dat hij gewoon hele nederlandse zinnen van mij nazegt zonder er een snars van te begrijpen overigens. Verder geniet ik van het friemelen en het wiegen en natuurlijk vooral als ik ineens plotseling oogcontact heb na het borstelen.
Mijn aztekenketting is mateloos populair tijdens het borstelen.


Er wordt volop mee gefriemeld en geslingerd.

Ondertussen ben ik thuisgekomen en ik ben werkelijk versleten! Er is hier een restaurant bij diet hotel en het is echt net meer dan tien stappen hiervandaan, maar ik ben te moe op er te gaan eten. Ik ga lekker slapen, zoals jullie bijna allemaal in Nederland, Zwitserland, Servië en Zweden…….

12 Reacties op “Hotelswap

  1. zaaalig dat je hulp zo geapprecieerd wordt 🙂 en zwemmen bij ‘maar’ 26 graden, gekke meiden, die Nederlanders 😉

  2. Beetje flauw misschien, maar het is swap ipv swab. 🙂

    • Nee, Nicole, je hebt gelijk. Ik twijfelde al, maar heb dus uiteindelijk verkeerd gekozen……………. Ik verander het meteen, bedankt!

  3. Ahh wat beleef je weer veel! Geweldig om te lezen!!

  4. oh heerlijk 26 graden 🙂 prachtig zwembad en ik kan me voorstellen dat je s avonds geen pap meer kunt zeggen hoor! ben benieuwd of je nog aan een baanjte zwemmen toe komt 🙂

  5. NU niet te moe zijn voor frisse duik!!!
    Leuk al die kindertjes…..ik had wel meegewild….maar dat weet je wel…..geniet er maar van…heerlijk.
    Lydia

  6. Wat een mooi werk doe je daar!!
    Geniet van je hotel met zwembad.

    Corina

  7. Heerlijk, als je nog wat tijd hebt kun je lekker zwemmen.
    Geniet er maar van.

  8. Geweldig om het allemaal te lezen, wat beleef je weer veel. Wel een gedoe om te verhuizen van het ene hotel naar het andere, maar wel lekker dat je nu kunt zwemmen. Als je nog puf hebt!

  9. Wat vreselijk lief van haar om dat te regelen voor jou, en die ketting is echt super WOW prachtig! 😀

    Droom mooie dromen Janneke!

    XXX

  10. Wat een prachtige ketting! Geweldig! Kun je wel van dat zwembad genieten dan als je zo druk bent en zo moe?
    Pas goed op jezelf!

Geef een reactie

