Uw oorlogscorrespondent meldt zich uit Hermossillo Sonora


Zo, allemaal uitgevierd? Nu kunnen jullie met een gerust hart aan Kerstmis beginnen…….
Ik ben ook gerust, maar dat komt omdat mijn bankpasje GEVONDEN is op Schiphol! Op de terugweg kan ik het ophalen.
Ik ben van Mexico-city naar Hermossillo gevlogen gisteren. Dat is een tocht van bijna drie uur en een uur tijdverschil. Ik scheel nu dus 8 uur met jullie (niet met Cisca). Ik zou hebben moeten kunnen inchecken van te voren via Internet, maar dat lukte niet, dus moest ik er extra vroeg naartoe. Hermossillo ligt in Sonora waar het altijd zo gevaarlijk is. Dat was te zien toen ik aankwam: soldaten met machinegeweren in camouflagekleding en een drugshond die vrolijk kwispelend op de bagageband aan alle koffers liep te snuffelen. Ik maakte er een foto van voor jullie, maar dat was geen goed plan. Er kwam een soldaat op me af en ik moest mijn foto wissen…… was ik toch bijna gearresteerd als oorlogscorrespondent! Geen foto dus van een drugshond, maar wel een aantal andere gelukkig. Het volgende probleem was dat je hier bij aankomst wordt gecontroleerd of je wel je eigen koffer meeneemt en ik kon mijn bagagetag niet meer vinden. Ze overlegden even met elkaar en toen mocht ik door. Ze dachten waarschijnlijk: “domme toerist!!” Toen ik in de hal aankwam stond er NIEMAND op me te wachten. Ik besloot tot vijf uur te wachten en dan zelf een taxi naar het hotel te nemen. We hadden de avond ervoor nog contact gehad met de professor van de Universiteit hier, die had aangeboden de kosten voor verblijf op zich te nemen en hij had ons verzekerd dat hij het hotel wat we altijd hebben te hebben geregeld. Nou, je voelt het dus al aankomen. Ik kom daar bij dat hotel en ze weten van niks. Luis zelf, die alles geregeld heeft, is er niet maar hij had zijn mobiele nummer achtergelaten. Ik heb de hoteleigenaar toen Luis laten bellen en hij zei dat de Universiteit een fout had gemaakt en een ander hotel had gereserveerd me neus! Dit hotel is gewoon een hele klasse goedkoper! De dames van de ophaal stonden ondertussen bij de luchthaven en zouden mij bij het hotel komen ophalen. Nu zit ik dus hier in het Cityexpress hotel en het bevalt me verder prima hoor! Tja, dit is Mexico en je komt altijd allerlei onverwachte dingen tegen. Alleen dat andere hotel heeft een prachtig zwembad en het was dit keer niet in constructie zoals in februari…… Nu ben ik voor de vierde keer hier in Hermossillo en ik heb nog nooit in dat zwembad gezwommen!
Ik was wel versleten gisteravond. Ik wilde eerst nog iets gaan eten, want ik had alleen ontbijt gehad en een zakje pinda’s in het vliegtuig, maar ik was te moe en ik heb een zakje chips uit de automaat getrokken en ben vroeg gaan slapen, vandaar dat ik om vier uur klaarwakker was en wat administratie- en correspondentiewerk kon doen. Het is nu kwart voor vijf en ik denk dat ik nog even ga slapen. Om half negen word ik opgehaald en gaat het werk beginnen. Gisteravond werd me nog herhaaldelijk verzekerd dat ze heel blij zijn dat ik ben gekomen en dat ze zich er allemaal op verheugen, nou, ik ook!

12 Reacties op “Uw oorlogscorrespondent meldt zich uit Hermossillo Sonora

  1. Mag ik je veel succes wensen?!

    Corina

  2. Veel succes daar en jammer dat je nu weer niet in dat zwembad kan zwemmen.
    Je maakt weer spannende dingen mee!

    Ben benieuwd naar je volgend verslag!

  3. vijf uur staan wachten ??? jij hebt meer geduld dan ik 😉

  4. Veel succes hoor! En gossie, foto meteen wissen. Wel heel spannend hoor.

  5. Hallo,
    Ik loop drie dagen achter ofzo, dus moest even bijlezen. Gelukkig zit je in Mexico.Veel succes hoor en geniet ervan.
    groetjes, wilma

  6. o,o,o, nou ja voor die hond kun je ook met het vliegtuig uit nl naar skavsta hoor! 🙂

    max heeft buikpijn, verder alles goed hier. liefs jes

  7. @ Jezz , geef Max een beetje venkelthee te drinken, goed tegen zijn buikpijn.

    @ Baasbraal, succes daar, jammer dat je weer niet kunt gaan zwemmen .

  8. eerst en vooral, nog proficiat met je goede test zweeds hé! zal wel fijn zijn, te weten dat je 1/ nog een goed geheugen hebt en 2/op 3 weken de leerstof van 3 maanden kan verwerken en nog goed ook…

    en ja, reizen is altijd een beetje avontuur hé, amai, wate maken jullie toch allemaal mee… verkeerde naam, bankpasje kwijt, eeuwen moeten wachten, een bijna arrestatie (lol!), en dan nog een ander hotel dan verwacht…
    enfin, toch maar veel plezier daar… wat een temperatuurverschillen zeg!

  9. Zo he, ik zou hebben staan trillen als een rietje in zo’n geval (bang om te worden ogepakt in Mexico…

    Fijn dat je bankpas is gevonden, maar had je hem niet laten blokkeren? Want dan heb je er niks meer aan…

    Hoop dat je lekker bent bijgekomen.

    • @Rapunzeltje: Nee, ik ging er vanuit dat hij ergens bij een controle uit de zak van mijn jasje was gevallen en dat hij dus door de douane gevonden zou zijn……en ik had gelijk!

  10. jeetje wat weer een spanning hier, ik moest even bijlezen….goeie trip daar!

Geef een reactie

