Morgen vertrekken we…..tenminste??? + UPDATE + UPDATE 2!!!


Het Mexicaanse reisbureau dat Leo’s reis heeft geregeld, heeft zijn naam verkeerd gespeld. Het ticket staat op naam van Lennard Bass en hij heet Leenard Baas! Na een aantal telefoontjes eergisteren en wat emailcontact met Mexico bleek dat de KLM het niet telefonisch kan veranderen en dat het reisbureau in Mexico het niet nodig vindt om te veranderen. Zij zeggen dat het geen probleem is…… Die mevrouw van de KLM raadde ons aan om vanmiddag naar het vliegveld toe te gaan met het paspoort en te proberen het daar te veranderen. Nog een geluk dat we niet via de VS reizen, want dan had je het op je buik kunnen schrijven. Die moeten een lijst met alle passagiers drie dagen van te voren hebben. Leo ziet allemaal leeuwen en beren op zijn weg maar die heet dan ook Leo. Hij zei al dat ik anders maar alleen moet gaan, maar daar heb ik absoluut geen zin in zeg! Dan loop ik eerst twee dagen verloren in Mexico-city, daarna ben ik dan een week op die school (dan was ik al alleen) en daarna mag ik vier dagen alleen in een luxe hotel met een tweepersoonsbed en zwembad aan de Caraïbische kust. Het enige voordeel dat ik zien is dat ik daar geen kruik nodig zal hebben, ook al ben ik zonder mijn vent. Nee, als hij niet gaat, ga ik ook niet. Zonde van het geld, dat wel. Ik ben al ingecheckt, dat ook.

UPDATE 1
Leo komt net terug en bij het vliegveld zelf kunnen ze er niks aan doen!! Als ze vanuit het reisbureau in Mexico er niets aan doen, kan Leo morgen niet met het vliegtuig mee! Hij is ook bij het reisbureau van de Universiteit hier geweest en die zeggen dat ze er niks aan willen doen in Mexico omdat dat hun geld kost. Jammer genoeg heeft hij helemaal geen telefoonnummers daar, anders kon hij bellen……. Dus misschien gaan we niet….. Hou alles in de gaten, want ik zal updates geven. Jammer dat ik nu niet twitter.

UPDATE 2
Het zit nog iets ingewikkelder in elkaar, maar we zijn nog niet weg. Het reisbureau in Mexico heeft een opmerking gemaild dat er een spellingsfout is opgetreden en dat Leo’s naam als Baas moet worden uitgesproken. Het is de vraag of ze dat op een klein en onervaren vliegveld as Linköping accepteren. De mevrouw van de KLM verzekerde mij dat ze hem voor een letter verschil niet laten staan. Maar er is NOG een probleem! Ik keek eens goed op dat ticket en nu staat er op dat hij 15 MAART 2011 i.p.v. 15 DECEMBER 2010 pas terugreist!! Dan komt hij 16 maart 22.45 uur op Linköping Airport aan. Er moet dus als de donder een nieuw ticket gemaakt worden, liefst voor morgenochtend! Het zal toch niet zo zijn dat hij straks niet meer terugkan, omdat het vliegtuig volgeboekt is? Eerst hebben we ook nog de mogelijkheid onderzocht om gewoon een heel nieuw ticket te kopen, maar dat kan niet, want het vliegtuig naar Schiphol zit helemaal volgeboekt (er zit ook een meneer Bass in nl, dus Leo moet op het dak). Hij zou dan over Kopenhagen kunnen en op tijd het vliegtuig naar Mexico halen vanuit Amsterdam, maar de reis zou dan 4000,- Euro kosten! Ik heb er 700 voor betaald. We wachten nu op nieuw bericht uit Mexico. Als er niks gebeurt, gaat Leo morgen eerst inchecken en als het niet lukt, gaan we weer naar huis en boeken we een week Sahara of zo, van de ene woestijn in de andere……

Het blijft spannend!

19 Reacties op “Morgen vertrekken we…..tenminste??? + UPDATE + UPDATE 2!!!

  1. O jakkes! Hopelijk komt het goed!

  2. Dit is niet leuk!

    Ik ga duimen dat het goed komt!!!!!!!!!!

  3. Succes ermee…
    en goede reis, adios…
    Groetjes, Margot

  4. Succes!! En goede reis!

  5. Wat een pech weer!
    Zo moeilijk is die naam nou ook niet, zou het aan de naam liggen. Er is toch al eens eerder iets misgegaan met zijn naam.
    Lydia

    • Ja, het is voor buitenlanders erg moeilijk om twee ‘A’s’ en 1 ‘S’ te moeten schrijven. We hebben het ook al eens gehad dat Leo naar Parijs werd ontboden om daar een interview te hebben voor een positie bij de Unido waar hij helemaal niet op gesolliciteerd en toen hij daar aankwam, bleek dat ze niet Leo Baas moesten hebben, maar Bas de Leeuw. Ondertussen weet ik nog niks…..

  6. oei, da’s minder… hopelijk lukt het allemaal nog wel!
    oh, ga je naar mexico-city (ik dacht dat je mss weer meer naar het noorden in mexico ging waar leo eerder al es was voor z’n werk)… leuke stad, ik was er ook ooit, in de jaren 90, we trokken toen met de rugzak door mexico met 3 vriendinnen, erg avontuurlijk!
    ik duim dat JULLIE kunnen gaan!

    • Ja, Leo blijft in Mexico-City en ik vlieg in mijn eentje door naar Hermosillo in het noorden, tenminste dat was het plan, maar nu staat alles op losse schroeven. Zoals ik er nu over denk, ga ik NIET in mijn eentje…….. Goed onthouden zeg! Dat heb je natuurlijk als je er al eens geweest bent.

  7. Dat wordt nog spannend dus! Ik hou je in de gaten 😉

  8. Jeetje Janneke, hoe overkomt dit jouw nou toch weer. Vast niet om van dit soort logjes te schrijven, die wel interessant zijn om te volgen, maar leuk is anders.
    Ik hoop zo voor je dat het lukt!!!!
    Zal heel hard aan jullie denken…misschien helpt het.
    Lydia

  9. Wat een gedoe zeg, nu maar duimen dat het allemaal goed gaat komen.

  10. Ohhh wat een gedoe weer zeg…ik hoop dat het goed komt!!!
    En ja, t is niet meer alleen met USA moeilijk als er iets niet klopt of iets een beetje opvallend / anders is. Als Marco bv ooit naar de USA zou willen, moet hij eerst een nieuwe pas want in zijn huidige pas staan visa voor Pakistan! .)))

  11. Sjemig wat een gedoe. Hopelijk komt alles goed!

  12. Whats in a name zeggen ze dan. Nou kennelijk heel veel..

    Winterse groet uit het besneeuwde Delfzijl…

  13. Oké, je schrijft ergens dat Leo dit deed zodat jij iets te bloggen hebt, dus ik ga er van uit dat jullie gewoon gaan, en samen thuiskomen…..

    ik heb 2 jaar lang op een ‘vals’ paspoort gereisd, dat kwam pas een het licht toen ik een uitreisvisum in Argentinië aanvroeg (onder de Junta) dat was geen prettige ervaring, maar ik kwam er mee weg. Alleen terug in Nederland gaf het moeilijkheden omdat ik ‘valsheid in geschriften’ had gepleegd (iemand had een verkeerde geboortedatum , kleur ogen en lengte in mijn paspoort gezet…..alsof je dat zelf doet!!!)
    Maar ook dat liep met een sisser af. Ik was me niet bewust van mijn ‘valse’ paspoort heb me wel heel lang afgevraagd waarom de Britse douane ooit vroeg: Shrunk by the seawater luv’?
    Dus hoe moeilijk kan dit zijn? Toch….? En Leo is pulling our leg, right??

    Ik, vol goede moed zijnde, wens jullie buen viajes y mucho sol!

Geef een reactie

