We wonen in een grote witte woestijn!


Gisteravond is het weer gaan sneeuwen en niet meer opgehouden vandaag. Toen ik vanmorgen wakker werd, besloot ik om niet naar de kerk te gaan vandaag en ik heb me nog eens omgedraaid. Hier begint de kerk om 11 uur en dat is heerlijk. Om een uur of kwart voor tien kwam ik eens een keer mijn bed uit en ging achter de PC zitten om me over mijn kerstkaarten te buigen. Gelukkig kon ik al heel snel de juiste hulp krijgen en kan ik er aan beginnen. Ondertussen had Leo ontbijt klaargemaakt en warempel begon het minder te sneeuwen. Op het laatste moment besloot ik om toch te gaan en daarna even langs Jessica en de baby…. Toen ik uit de kerk kwam om 1 uur had het stevig doorgesneeuwd. Ik besloot om maar even bij Jessica te blijven, want het begon steeds harder te sneeuwen en ook de wind trok aan. De temperatuur was intussen gezakt van -2 op de heenweg tot -4 nu. Toen ik van Jessica terugreed naar huis (15 km.) was er al bijna niet meer te rijden. Ik heb voortdurend hoog in zijn twee gereden, dan hoef je niet te remmen, maar als je je gas eraf haalt, remt hij op de motor. De weg was alleen te zien aan de stokken erlangs, die hebben beslist hun nut. Ik reed in een grote witte woestijn tijdens een zandstorm sneeuwstorm. Het was hoogst indrukwekkend. Vanaf gisteravond is nu zeker weer 20 cm. gevallen en er lag al 50 cm. Morgen zal ik foto’s maken en dan het vergelijk erbij zetten van zomer, beetje sneeuw, veel sneeuw en nu. Het is echt ongelofelijk! Daar komt nog bij dat deze sneeuw helemaal niet voorspeld was! Het zou pas dinsdag gaan sneeuwen. Daar staat tegenover dat de sneeuw van dinsdag nu niet meer valt. Het blijft de rest van de week droog, maar het wordt wel heel koud (-16 ’s nachts).Volgende week valt er pas weer sneeuw, maar dan zitten wij in Mexico. Het enige gevaar is dat we niet meer het huis in kunnen als we terugkomen. Voorlopig blijft het hier de eerste 14 dagen winter…. Vanmorgen in de kerk zeiden ze overigens dat een vroege winter helemaal geen indicator is voor een strenge winter. Ze hadden een onderzoek gedaan en in ongeveer de helft van de gevallen luidde een vroege winter tevens een strenge winter in. En nu ga ik kerstkaarten maken. Dan kunnen we die nog versturen voor we naar Mexico gaan. Mijn cisterclaascadeautje en mijn Secret Santa cadeautje gaan morgen op de post…..

12 Reacties op “We wonen in een grote witte woestijn!

  1. Het is wel een mooi gezicht maar wat een ellende al die sneeuw. En dan die kou! Brrr, moet er niet aan denken. Wat een wonder dat jullie naar Mexico gaan. Heerlijk, vakantie?
    Wij gaan volgend jaar overwinteren in Spanje, vanwege de zon.

    • @ Famke:Nee, we gaan daar werken, zowel Leo als ik, maar hij is de enige die er geld mee verdient…. Hij moet in Mexico-city iets doen met een conferentie en workshops geven en ik vlieg verder naar Hermossillo in Sonora om daar een week lang op een school voor autistische kinderen te werken en tips te geven. Daarna vlieg ik terug naar Mexico-city en vliegen we samen naar de Caraïbische kust en blijven daar nog drie dagen om uit te rusten. We komen 16 december weer terug, net op tijd om het huis in kerstsferen te hullen! Wat de sneeuw betreft: Het is gewoon een hele belevenis, een avontuur!

  2. Ongeveer 2 weken geleden ben ik via via op je log beland en heb vanaf die tijd iedere dag je verhalen gelezen., vanaf het begin. Wauw, wat een mooi log heb je, ik zat een beetje in een dip maar al lezende bij jou ben ik er helemaal uit en weer mijn (meestal) vrolijke zelf. Dit is het beste log dat ik ooit gelezen heb. Waarom? Ik denk omdat je altijd ondanks alles zo positief blijft, daar kan ik nog wat van leren. Heel veel dank hiervoor. (Ik lees best veel logs en durf nooit te reageren maar in dit geval kan ik niet anders).

    • Dank je Trui, en wat leuk dat je reageert! Ik probeer inderdaad uit alles wat ik meemaak het beste te pikken en mijn leermomenten te halen……. Er zijn ook beslist een heleboel mensen die mijn optimisme irritant vinden hoor! Het doet me dan weer goed dat er mensen zijn zoals jij die er juist van uit hun dip komen. Ik ga dus maar gewoon zo door (ik kan trouwens niet anders!). Nogmaals bedankt!

  3. Jemig, wij hebben geen vlokje! Niets, nakkes, nada! Hier schijnt de zon of het is grauw.
    Wat ze ook voorspellen. Maar het is wel kouder aan het worden.
    Toch wil ik niet met je ruilen, brrr……ik geniet wel van je foto’s.

    • Nou, het is wel indrukwekkend hoor! Ik, wij, voelen het echt als een avontuur! “Ze zijn naar Zweden verhuisd in het jaar dat de ijstijd begon”, wordt er later van ons gezegd in onze necrologie…..

  4. Oh heerlijk zeg dat vooruitzicht van Mexico. En sneeuw, ik ben er geen fan van. Tja, alleen als het netjes langs de wegen valt maar dat lukt meestal niet.

  5. En dan zitten we hier te jammeren als er een vlokje naar benden komt. Stuur maar een pak deze kant op. Ik houwel van een beetje (lees: veel) winterweer.
    Vriendelijke groet uit Delfzijl.

  6. Sneeeeeeeeeeeeeeuwwwwwwwwwwww,…..woooooohw…
    Leuk, Janneke naar Mexico……ben benieuwd naar jouw kant van het werken, laat je het weten….
    Liefs, Lydia

  7. Tja, als ik mocht kiezen, zon of sneeuw. Dan wist ik het wel. Ik ben niet zo van kou en sneeuw.
    Maar jou deert het niet. Je neemt gewoon de beslissing om er door te gaan.
    Je buurman met zijn shovel zorgt misschien wel voor jullie pad, schat ik zo in!

    • Ja, dat is inderdaad een zorg minder zeg! Dat sneeuwruimen is het enige waar ik echt een hekel aan heb en aan het iedere keer je helemaal inpellen en uitpellen….

Geef een reactie

