Toute Malheur oftewel doffe ellende


De hele middag en de hele avond ben ik nu bezig om kerstkaarten te maken van mijn eigen foto’s en het lukt me maar niet om ze af te drukken op fotopapier!!!! GRRRRRRRR!!!!! Woest ben ik en ik heb ook al gehuild! Ik kan het niet uitstaan!!!!! Eerst heb ik bij mijn oude logjes gekeken, want ik was dit in januari al van plan en toen hebben een aantal mensen me heel lief de adressen van hun fotobewerkingsprogramma gegeven. . Ik heb dat dus gedownload, maar ik kan zulke dingen gewoon niet begrijpen…… Op een gegeven moment dacht ik: Ik maak gewoon een powerpointpresentatie ervan en dan druk ik de dia;s af. Het werd na een beetje puzzelen heel mooi en ik was heel tevreden, alleen: ik kreeg ze niet afgedrukt op fotoformaat. Bij mijn printer kan je foto;s direct van stick afdrukken en daar zit dan zo’n speciale fotola in, maar hij herkent alleen jpg-bestanden. En tot nu toe (22.20 uur, is het me NIET gelukt om de bewerkte foto.s in een jpg-bestand te krijgen. Ik was er heel dicht bij toen iemand me vertelde dat je alle tekst eerst aan het plaatje moet plakken voordat je het als foto terug copieert, maar dan heet het geen jpg-bestand meer. Ik heb er heel brutaal een jpg-bestand van gemaakt. Op de computer opent hij dan gewoon met de foto, maar als ik hem op stick zet, wordt hij door de printer wel herkend als foto, maar hij geeft geen plaatje…… Ik hou er voor vanavond mee op, ook al kan ik het niet uitstaan….. En ik kan natuurlijk ook rechtstreeks van de computer printen, maar dan kan hij het papier niet uit de fotola nemen. en drukt hij op A4 af….
En nu heb ik ook nog afstand moeten nemen van mijn oude ovenwant. Vorig jaar, zo’n beetje om deze tijd, kreeg ik van haar een prachtig, echt Nederlands cadeautje in het kader van de Secret Santa-actie van haar De ovenwant die bij mijn cadeautjes zat, is daarna door mij IEDERE DAG GEBRUIKT om het kacheldeurtje mee open en dicht te doen. En kijk nu toch eens goed naar de datum van dat berichtje, want precies een jaar later heb ik hem moeten weggooien. Nu zag hij er namelijk zo uit:

en, geef toe, dan mag je toch wel eens een nieuwe kopen?
Dat heb ik dan ook gedaan, een echte zweedse die lekker niet bij Ikea te koop is en die heb ik maar meteen in gebruik genomen en die andere, die andere heb ik heel flink weggemieterd! Dapper, want ik kan nooit afscheid van iets nemen……..


Voor tips over mijn kerstkaarten hou ik me ernstig aanbevolen. Misschien wil iemand eens met mij stap voor stap door die verschrikkelijk onoverzichtelijke materie gaan, want de tranen schieten me nu alweer in de ogen als ik het alleen al neertyp. Ik weet dat ik niet mag klagen, ik ben niet ziek en ik heb niet net een baby gekregen waardoor de hormonen door mijn lijf gieren, ik ben niet meer in de overgang, maar ik word door zulke dingen toch danig uit mijn evenwicht gebracht als iedereen het kan behalve ik! En maandag heb ik weer een grote repetitie voor mijn zweeds en in plaats van de zweedse onregelmatige werkwoorden van ‘H’ tot ‘K te leren, heb ik de hele dag achter die stomme çomputer en die kerstkaarten gezeten! Dat jullie het maar even weten allemaal!!!!!

16 Reacties op “Toute Malheur oftewel doffe ellende

  1. De woede is voor mij zeeeeeeer herkenbaar, ook al ben ik (nog) wel in de overgang, het heeft er niets mee te maken dat ik soms maar het liefst alleen ben als ik iets op de computer wil dat niet lukt. Ik kan dan echt tot een kookpunt komen en ben niet erg leuk voor mijn omgeving, ha, ha. Jammer, maar ik kan je hier niet mee helpen. Misschien ligt het ook wel aan het soort printer die je hebt. Bij onze HP photosmart printer gaat het fotopapier n.l. gewoon in hetzelfde “laatje” als A4. Alleen de schuif die tegen het papier moet moet je dan aanpassen. Ik wens je veel succes en er komt op dit bericht vast wel een verlossende reactie.

  2. Ach ach, ik herken het allemaal. Nou ja, als je TIJD hebt wil je dan die lamp afleveren? 😉 anders zou ik m zelf kunnen komen halen nadat ik haar heb afgezet, maar ik denk dat je dan nog niet thuis bent.
    En niet iedereen kan dat hoor met die foto’s!!! Dat denk je wel, maar dat is niet zo. Mijn moeder is blij dat ze mail kan lezen en zit jaloers te kijken als jij goed kan skypen en bloggen enzo.

    Kop OP!

    liefs Jezz

  3. Knuffel!!!

    Corina

  4. Probleem met fotopapier is dat je printer het veel moeilijker kan grijpen. Je moet ze pagina per pagina in de schuif leggen, zonder gewoon papier onder, en indien nodig zelfs even een klein duwtje geven als je printer ernaar grijpt.

    Met die foto wil ik je gerust ook helpen, maar ik kan niet goed uitmaken uit je bericht wat het probleem precies is. Laat zeker maar iets weten 🙂

  5. Bestel ze gewoon bij een online fotodinges, zoals de HEMA of de plaatselijke service van Canon ofzo, kost amper wat en scheelt je cartridges.
    Helpen kan ik je niet want je gebruikt een Microsoft PC en daar heb ik ook altijd ruzie mee gehad tot ik over ging op Apple. Nu kan ik het begrijpen, maar dus niet terugvertalen naar jouw probleem.

  6. Goede morgen , tja dat laatste advies is volgens mij het beste.
    Stuur je foto’s via de mail naar het kruidvat, de hema, een fotozaak of wat er dan ook bij jou in de buurt zit en bestel de afdrukken. Je hebt zelfs een service die kerstkaartenteksten etc er zelf bij zet. Dat spaart je een hoop ellenden en ik denk dat het zelfs goedkoper is dan zelf afdrukken maken.
    Ik vermoed dat het probleem bij jou meer aan de printe lige dan aan jouw fotobewerkprogramma.

  7. ellenden= ellende

    printe = printer

    lige= liggen

  8. Als ik het goed begrijp dan kun je in powerpoint inderdaad foto’s heel makkelijk plakken en bewerken. De losse sheet die je dan krijgt kun je opslaan als jpg-bestand.
    Datzelfde jpg-bestand gebruik je weer om af te drukken in een foto-print-applicatie (programmaatje) dat doorgaans is gegeleverd met je printer. En dan is het inderdaad een kwestie van “een druk op de knop” en je foto wordt geprint.
    Hopelijk lukt het!

    groetjes,
    Plofje

  9. Voor dergelijke problemen heb ik de ideale schoonzoon!
    Helaas kan ik je niet helpen.
    Sterkte ermee!
    Mariam

  10. Oh, da’s inderdaad niet tof, als iets niet lukt. Leuk, zo’n cadeautje dat je zoveel gebruikt heb.

  11. @Sjoerd: Zie je wel dat ik oud en dement begin te worden! Ik snap er echt niks van, alleen die laatste begrijp ik!
    @Allen: Maaike, de vrouw van Sjoerd, heeft me vanmorgen geholpen in meer dan één opzicht. Het blijkt nu dat je er een jpg-bestandje van moet maken meteen als je hem safet! Maar wat ze ook zei en dat was wat me nog het meeste hielp: Ïk geef les aan studenten en dan moeten ze ook (chemische) analyses in plaatjes zetten en dat zijn mensen van 23 jaar of zo, en de meesten hebben daaar erge moeite mee. Ze weten gewoon niet hoe ze het moeten doen” Kijk , dat helpt. Ik weet dat het moment komt, dat ik geen nieuwe dingen meer kan leren en ik dacht dat dit er een van was. In feite was ik heel erg dicht bij de oplossing en ik kan nog een poosje mee dus. Tenslotte gaat mijn zweeds ook nog best.

  12. Ik mocht je gewoon graag even pesten Janneke, met een beetje jargon… :-p (zei de nerd)

    pebcak: Problem Exists Between Chair And Keyboard

    picnic: Problem In Chair Not In Computer

  13. Jeetje zeg…………sprakeloos!
    Lydia

Geef een reactie

