Mijn buurman, die is pas stoer……


In Leo's auto heeft hij een nieuwe accu gezet...


Hij heeft mijn nieuwe zweedse nummerplaten op de auto gezet.....


En dan heeft hij ook nog met zijn prachtige vierwieldriveterreinwagendingmetsneeuwschuiver 2x mijn straatje geveegd ook al ligt er nu weer een laag van 5 centimeter overheen….

intussen ziet het er, na ongeveer 45 uur sneeuw, zo uit. En nog is het niet afgelopen..


15 Reacties op “Mijn buurman, die is pas stoer……

  1. Hoi Janneke,
    Wat een leuke blog, ik volg het al een tijdje, mijn man is weleens in zweden op vakantie geweest, en sindsdien helemaal weg van dat land. Jullie wonen er ook wel erg fraai he?! Blijft het nu de hele winter zo sneeuwen of is dit wel erg extreem? Het ziet er wel heerlijk uit, maar ik begrijp dat het ook wel lastig is.
    Een tijdje terug had je een leuke link naar de weblog van je dochter, maar die houdt de blog niet echt goed bij?! Jammer is dat, ik heb eens terug zitten lezen, en ik vond het erg gezellig, vooral omdat ik zelf ook eenkleintje heb.
    Nou ga zo door, en probeer er het beste van te maken.
    Groetjes, Tooske

    • Hé Tooske
      Leuk dat je reageert! Ja natuurlijk is het nu nog leuk. Ik weet ook niet of het de hele winter zo blijft. Vorig jaar hadden we vanaf half december pas sneeuw en dat was ook vroeg en het is ook drie maanden niet meer boven nul geweest. Dat was toen ook extreem. We zullen dus wel zien hoe het verder gaat. Leo komt morgen thuis uit Groningen (als hij kan landen!) en die gaat niet weten wat hij ziet… Kijk, ik moet er gewoon niet te veel aan denken dat het pas november is, maar dat doe ik natuurlijk wel. Reageer ook maar eens bij mijn dochter hoor! Misschien dat ze naar jou wel luistert, Ze heeft genoeg te vertellen, maar wel erg druk met twee kinderen zo vlak op elkaar.

      • Oh echt, ik zou me zo alleen voelen als ik jou was, zeker als je man dan ook niet thuis is! Pfft, ik heb respect voor je! Ik blijf je volgen, en ik zal eens reageren bij de dochter, lijkt me inderdaad druk, ik vind het met eentje van 8mnd al erg druk. We wachten het weer maar rustig af, ze geven in Nederland ook sneeuw op, en ik vind het wel gezellig hoor, zeker nu met de kleine in de slee! Nou tot je volgende blog! Groetjes, Tooske

  2. Brrr, er is een flink pak sneeuw bij jou gevallen! En dat is allemaal onderweg naar hier?

  3. Geweldig zo’n buurman. En wat is het bij jullie al ontzettend winter!

  4. Jemig wat een pak alweer.

  5. Toch is het volgens mij best goed voor een mens als er zoveel sneeuw ligt (vooral voor mensen met een winterdepressie?) Wij merkten afgelopen winter dat de kippen niet stopten met eieren leggen en denken dat dat kwam omdat het zo licht was buiten doordat er zo lang zoveel sneeuw lag. Normaal hebben ze een soort “winterstop” 😉 die sommige mensen kunstmatig omzeilen door een lamp in het kippenhok te hangen. Ik kan me voorstellen dat mensen die normaal gesproken behoefte hebben aan bijv. lichttherapie daar in een witbesneeuwde winter minder behoefte aan hebben (of is dat dan wel weer erg kort door de bocht??)

    • @Jenni: Nee, dat klopt als een bus. Ik had in Nederland altijd ’s winters een lamp aan en nu heb ik hem hier ook en ik heb hem nog niet hoeven gebruiken hoewel het hier om 4 uur al donker is(de zon ging vandaag om 15.16 uur onder!). Normaal gesproken is november hier de somberste maand. Dan regent het vaak en is het 3 gr. boven nul. In december komen er kerstlichtjes en sneeuw en dan is het allemaal niet zo donker meer en triest.

  6. Fijn dat je zoveel hulp van de buurman krijgt, zeker omdat Leo niet thuis is , zo’n schuiver als buur is natuurlijk ideaal in een land als Zweden.
    De borden had je waarschijnlijk zelf ook wel vast kunnen schroeven, maar wel fijn dat die beste man dat allemaal gedaan heeft, ook de accu van je mans auto. Een goede buur is duidelijk beter dan een verre vriend.

    • Nou, ik kreeg het eerlijk gezegd niet gedaan met die borden… en wat Leo betreft: IK ben de schuiver van de familie, ook al van het tuinieren. Het zit niet in zijn bloed zulke dingen, hij doet onze administratie en ik regel al het grote werk…..

      • Dat is dus net als hier, ik ben thuis de technicus, ik trek telefoonlijn en kabels door, repareer electra (als het lukt), heb toen de kinderen nog thuis woonden, hun kamers voorzien van tv-aansluiting, zette splitters tussen de lijnen en versterkers, ik schilder de kozijnen enz.
        Manlief heeft twee linkerhanden op dat gebied.
        Jammer genoeg ben ik in de winter ook de schuiver , en we hebben een heel stuk stoep te schuiven omdat we een hoekhuis hebben met een grote tuin eromheen.

      • Ik ben lang niet zo handig als jij hoor! Als ik zie wat jij allemaal met die foto’s doet……
        Maar ja, ik moet wel, anders gebeurt er helemaal niks….

  7. jee ligt er al veel sneeuw bij jou..

Geef een reactie

