Donderdag krijgen we een droge dag…… + update


Maar tot die tijd:


Ik vandaag naar huis geglibberd door de altijd maar doorvallende sneeuw. Vanmorgen om zeven uur stond ik al sneeuw te ruimen om naar school te kunnen. Gelukkig kwam mijn buurman met zo’n grasmaaiermachien met sneeuwschuiver erop me te hulp.Ik zou vanavond nog weggaan, maar ik zeg alles af. Zolang het sneeuwt, blijft het verschrikkelijk glad. Als het eenmaal droog wordt, gaat het beter. Ik ga echt niet in het donker in de sneeuw vanavond weg. Wat ik wel ga doen: zweeds oefenen, quiltje naaien, vuurtje stoken, chocolademelk maken ,bloggen en lezen logjes.
Maar eerst even afbellen! Dit wordt de komende twee dagen mijn uitzicht:

UPDATE woensdag 24 nov. om 13.40 uur
Zoals het er nu naar uitziet, wordt het pas vrijdag droog. Het sneeuwt nu al 45 uur aan een stuk door! Het is beslist een belevenis! Ik ben niet naar school gegaan vandaag. Als het ophoudt met sneeuwen, ga ik er weer uit, eerder niet!

15 Reacties op “Donderdag krijgen we een droge dag…… + update

  1. Wow wat een enorme hoeveelheden!!

  2. Twee dagen? je bedoelt twee maanden!! ;-))

  3. @Astrid: Haha, grappemaker! Als ik weer de deur uit kan, kan, heb ik weer ander uitzicht. Donderdag wordt het droog, ze hebben het beloofd.
    @Janne: Ja, en nu is er ook nog een gemene wind bij opgestoken. Ik hoor hem om het huis gieren en dat is nog niet eerder gebeurd. Dan zullen er wel sneeuwduinen ontstaan. Ik ben benieuwd hoe de Zweden daar mee omgaan. Normaal gesproken verblikken of verblozen ze niet van een beetje sneeuw, maar er was nu toch wel uitgebreid sneeuwnieuws op de radio…….

  4. Afzeggen en genieten van het uitzicht, natuurlijk met hot choco…
    Groetjes, Margot

  5. Hier hebben ze het al weer een dag over twee over het winterweer dat ons vanaf donderdag gaat overvallen. Gekke journalisten! 😉

  6. Ik zei het toch: kachel opstoken, lekker plekje zoeken, sokken aan, dekentje erover en vooral LAPTOP bij de hand!!!
    🙂 🙂 🙂 🙂 :0

    Lydia

  7. Als je binne bent, moet je binne blijve! Dan is het vast heel mooi (voor een tijdje) en warm (tot je houtvoorraad op is) en lekker (tot je cacaovoorraad op is). Ik ben niet jaloers, hoor. Hier voorspellen ze ook al sneeuw, maar na de winter van vorig jaar heb ik het HE-LE-MAAL gehad met die sneeuw. Ja, als ik nu in Zweden woonde was het een ander verhaal.
    Ik vind het tijd voor een zachte winter. Met af en toe krakendkoud weer, da’s goed tegen de muggen.

    Keep your head cool! (of nee, toch maar niet)

  8. Nou, super!

    Ze zeggen dat het hier ook een koude winter gaat worden. Voor mij hoeft het niet, maar de kindertjes staan al te springen. Toch maar twee paar snowboots aanschaffen dan, voor ze weer uitverkocht zijn.

  9. ohhhh sneeuw geweldig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. een winters wonderland – zijn we nog steeds november ?

  11. Ik hou niet zo van sneeuw, wel om naar te kijken, maar niet om doorheen te moeten.

Geef een reactie

