Sneeuwstorm in het zuiden…..


Zo, het is kwart voor vier en de zon is al een half uur onder. Als er geen sneeuw zou liggen, zou het al donker zijn…. Nadat de sneeuw eerst weggedooid was vorige week, is het vrijdagavond weer gaan sneeuwen wat dan weer weggedooid is en bijgesneeuwd enz. Vanmorgen had het weer flink gesneeuwd toen ik om 05.00 uur Leo naar het vliegveld ging brengen….. Hij is deze week in Groningen. Bij ons is het de hele dag onder nul geweest, maar in Linköping was het +1. Vannacht gaat heet zwaar sneeuwen. Er is een weeralarm cat. 2 afgegeven, wat dat dan ook mag betekenen. Ik geloof dat wij net ten noorden blijven van de echte sneeuwstormlijn. Ik zie het wel……. Voor de zekerheid heb ik flink wat hout binnengehaald en eten heb ik nog genoeg. In ieder geval heb ik een mooi plaatje geschoten van de stier toen ik vandaag naar school ging:

Als de electriciteit niet uitvalt, horen jullie later van me.

9 Reacties op “Sneeuwstorm in het zuiden…..

  1. oeps,^per ongeluk op verzenden geklikt!
    ik kwam hier dus even niet meer langs en nu zitten jullie alweer in de sneeuw…
    zo snel gaat dat dus…
    (tja, als je de hele herfst platligt, dan gaat het van zomer naar winter natuurlijk!)
    heb je er zin in, in weer sneeuw en gezellig aan de houtkachel of vind je het jammer dat je prachtige tuin weer wit wordt?!

  2. mooie stier!!!!!!
    Ga maar lekker warm bij de kachel!!!!
    Met je laptop, want zonder…..dakannie, hè!
    Lydia

  3. Ooh, jullie zijn echt al een seizoen verder.
    Lekker bij de kachel, en de groeten aan de stier…
    Tot horens, lezens ofzo…
    Warme groet, Margot

  4. ‘k Zal opletten of ik Leo nog tegenkom in Groningen;-): wij wonen op een kwartier rijden van ‘stad’ (zoals Groningen door Groningers wordt genoemd).
    Da’s even bar, zo in je eentje tijdens een sneeuwstorm. Valt de elektriciteit wel eens uit dan? Ik vond het altijd wel een fijn idee dat je via laptop (en tv) dan nog een beetje contact had met ‘Nederland’ (en de rest van de wereld).

  5. Hier is ook sneeuw voorspelt voor de tweede helft van deze week. maar zo bar als daar in het noorden zal het niet worden denk ik. jemig, wie gaat er dan ook op de Noordpool wonen zeg, say hi to Santa als je hem ziet!! 😉

    sterkte!

  6. hai wat een leuk blog heb je, hoe kan ik je volgen ? zuurkool maken , helemaal geweldig, liefs uit holland liefs marion

  7. Sjonge wat een sneeuw en wat een geweldig plaatje!

  8. Oh de winter is bij jou al echt begonnen dus!
    Helaas wordt hier tegen het weekend ook vorst én sneeuw verwacht, dus we kunnen onze lol nog op!

Geef een reactie

