Open brief aan Youp….


Hallo Youp,
Omdat ik vorige week in Nederland zat (ik woon in het buitenland) reageer ik nu pas op je oproep om misstanden bij helpdesks te melden. Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: Ik heb je al ‘beschuldigd’ van plagiaat (https://baasbraal.wordpress.com/2010/10/26/youp-van-t-hek-heeft-plagiaat-gepleegd) en ik heb een nog bizarder verhaal te vertellen dan jij over t-mobile. Ik ben er ondertussen achtergekomen dat je gelijk hebt als je beweert dat er sprake is van opzet bij de behandeling van klachten. Helaas had ik geen ander instrument tot mijn beschikking dan zo’n “zeikerig onderonsje” en ik heb dan ook geen enkel resultaat geboekt tot nu toe.
Even in het kort mijn verhaal. Ik zal alles er in bijlage bij doen, maar dan heb je een indruk:
In het kort komt het erop neer dat t-mobile een betaling van ons is kwijtgeraakt bij de administratie en ik werd beschuldigd van wanbetaling. Natuurlijk hebben we het (schriftelijk en telefonisch) proberen recht te zetten gedurende enkele maanden, maar op een gegeven moment hebben ze er een administratiebureau op gezet en mij aangemeld bij het BKR! Uiteindelijk hebben ze de betaling wel gevonden, maar niet schuld bekend. Ze staan op het standpunt dat ik de betaling te laat heb gedaan. Ik was 1 week te laat omdat de betaling uit het buitenland moest komen, toegegeven, maar zij hebben er een wanbetaling van enkele maanden van gemaakt. Ze hebben alles uit handen gegeven van het bureau Lindorff en nu kan ik helemaal niet meer onderhandelen met t-mobile. Ik ben duidelijk van de regen in de drup gekomen, want ik word daar al even onbeschoft behandeld. Ze beloven me binnen 15 werkdagen te antwoorden op mijn mail en antwoorden vervolgens 2 maanden later, dan sturen ze twee weken later een brief dat ik moet betalen vóór de datum waarop ik hem heb ontvangen. Ze gaan helemaal niet in op mijn claim dat ik allang betaald heb en stellen dat IK moet betalen omdat t-mobile mijn abonnement heeft omgezet in prepaid….. In feite presenteren ze nu MIJ de rekening van HUN fout. Je kunt – als je er zin in hebt – lezen hoe vaak ik gebeld en gemaild heb en alles wat ik terugkrijg is een juffrouw die zegt dat ik maar het beste gewoon ‘mijn schuld’ kan betalen of een officiële brief waarin staat o.a. :”Ondanks eerdere aanmaningen bent u uw financiële verplichtingen nog steeds niet nagekomen”. De laatste brief dateert van 21 augustus jl., waarin gedreigd wordt met de gerechtsdeurwaarder.
Naar aanleiding van jouw column heb ik een email aan Lindorff geschreven met de volgende inhoud:

Misschien dat u allles wat gebeurd is, nog eens in een ander licht
moet zien nu Youp van’t Hek binnen een half uur zijn gelijk kreeg,
alleen maar omdat hij wel 40.000 volgers heeft en ik niet….. Ik ga
hem zeker mailen en ook contact opnemen met het BKR. De term Kafka die
Youp in zijn NRC-column gebruikt, is al drie maanden eerder door mij
gebruikt en ik heb vanmorgen een logje geschreven om daar
ruchtbaarheid aan te geven….. Hieronder nogmaals alles op een rijtje
, dan hoeft u niet te zoeken.
De logjes die ik in de loop van de tijd over dit onderwerp heb
geschreven kunt u vinden onder:
https://baasbraal.wordpress.com/2010/04/20/t-mobile-nl-vertrouw-ze-niet-2/
https://baasbraal.wordpress.com/2010/04/22/over-tot-de-orde-van-de-lente/,
https://baasbraal.wordpress.com/2010/04/21/t-mobile-nog-1-keer-en-dan-hou-ik-er-voorlopig-weer-over-op/
https://baasbraal.wordpress.com/2010/09/01/mag-ik-u-voorstellen-de-firma-lindorff-die-namens-t-mobile-mijn-schuld-moet-innen/
https://baasbraal.wordpress.com/2010/10/26/youp-van-t-hek-heeft-plagiaat-gepleegd/
De rest van de informatie en de bijlagen staan hieronder en hierboven.
De vorige keer beloofde u binnen tien dagen te antwoorden en duurde
het twee maanden, misschien dat u nu iets eerder kunt antwoorden
Hoewel ik per dag maar 400-500 volgers heb, zijn er intussen aardig
wat mensen die contact met mij hebben opgenomen n.a.v. het gedoe
rondom Youp!
Als u werkelijk van mening blijft dat ik nog steeds een ‘schuld’ heb
na zorgvuldige heroverweging van de informatie, moet u misschien een
rechtszaak aanspannen, want op geen enkele andere manier kunt u een
betaling van mijn zijde verwachten. Ik meen nl. volledig in mijn recht
te staan.

In een van mijn mails heb ik ook het volgende geschreven en daar blijf ik achterstaan:
“Met dommigheid kan ik omgaan, maar kwade wil maakt mij ziedend”.

Hieronder volgen de bijlagen van mijn e-mailcorrespondentie met t-mobile en Lindorff. Behalve de mail dat ze binnen 15 werkdagen zouden antwoorden, heb ik geen enkele mail ontvangen, alleen aanmaningen.
Ik besef ten volle dat je al enige duizenden van dergelijke brieven onder ogen heb gekregen…….. Toch zou ik het leuk vinden als je deze ook nog even wat aandacht geeft,

vriendelijke groeten

Janneke Baas

Deze brief wordt verstuurd naar : Youp van ’t Hek, Lindorff, t-mobile en hij wordt gepubliceerd op mijn blog:
http:// baasbraal.wordpress.com

BIJLAGEN
Aan t-mobile
Op 7 april 2010 20:58 heeft Janneke Baas het
volgende geschreven:
Betreft:wanprestatie administratie en informatie van T-Mobile

Na verscheidene pogingen gedaan te hebben jullie er van te overtuigen
dat ik GEEN betalingsachterstand heb, vernam ik dat jullie mijn
abonnement gewijzigd hebben in prepaid .
Omdat ik heel graag van het abonnement afwil, heb ik dat dus maar even zo gelaten. Nu kreeg ik vanmorgen een brief waar de honden geen brood
van lusten. Vooral het zinnetje “Het is ook in uw belang vv.w.b.
registraties bij BKR in Tiel en Preventel”. Nog nooit in mijn leven
heb ik een betalingsachterstand gehad en die heb ik nu ook niet. Ik
zal even in het kort mijn geschiedenis met T-Mobile uit de doeken
doen.
Al een aantal jaar heb ik een abonnement bij T-Mobile.
Toen het vorig jaar duidelijk werd dat ik naar het buitenland ging
vertrekken, heb ik advies gevraagd over mijn abonnement. Het
abonnement kon zo niet gewijzigd worden, alleen bij het afsluiten van
een abonnementsperiode. Daarna zou ik het handigste een flex? een
minimumabonnement kunnen nemen.
In october toen ik een nieuw abonnement ging nemen, heb ik uitgebreid
mijn situatie uitgelegd aan de meneer die mij te woord stond. Ik woon
in het buitenland, maar af en toe ben ik in Nederland, ik wil in het
buitenland (Zweden) een mobiel kopen, maar dat duurt nog even. Ik heb
nog een aantal belminuten en die wil ik opmaken. Wat is het handigste?
Als ik mijn belminuten wil houden, zei de meneer, moest ik weer een
abonnement nemen. Wat de meneer er niet bij zei, is, dat die
belminuten alleen in Nederland verbeld mogen worden en dat je ze maar
een maand mee mag nemen! Dit werd mij pas vanmorgen (7 april 2010)
voor het eeerst verteld. Als ik dat geweten had, had ik nooit opnieuw
een abonnement afgesloten natuurlijk! Dat is in mijn ogen op zijn
minst misleiding. Ik heb hem gevraagd of ik dan niet beter om kon
zetten naar prepaid, maar dan was ik mijn belminuten kwijt, zei die
meneer.
Nu weet ik dat ik ze ook met een abonnement kwijtraakte. Omdat wij nog
geen vaste telefoon hadden in Zweden, heb ik in september, october en
november veel met mijn mobiele telefoon gebeld en de rekeningen waren
dan ook navenant. Omdat ik niet altijd zicht heb op mijn rekeningen in
Nederland en omdat de post daarover met vertraging binnenkomt, is die
rekening van E. 315,72 niet van de rekening afgegaan in december.
Zodra ik ontdekte dat de rekening niet was betaald, heb ik hem
overgemaakt. Het bedrag is bij mij op 7 januari afgeschreven. Het
afschrift hiervan is in bijlage bijgesloten.
Vervolgens begonnen de aanmaningen te komen. De eerste aanmaning heb
ik geretourneerd met vermelding van de betaaldatum.,hoewel bij iedere
brief staat : Indien u al betaald heeft, kunt u deze brief als niet
verstuurd beschouwen” En ik had betaald! Daarna heb ik dus niet meer
gereageerd.
Verheugd dat ik al mijn opgespaarde belminuten eindelijk kon opbellen,
vertrok ik eind maart naar Nederland. Bij het eerste telefoontje dat ik pleegde, verzocht een vriendelijke stem mij of ik 1202 wilde bellen
i.v.m. mijn betalingsachterstand.
Toen ik belde, kreeg ik een mevrouw aan de telefoon die me vertelde
dat ik een betalingsachterstand had. Ik ontkende dat en kon natuurlijk
niet het afschrift produceren, want dat ligt in Zweden. Ze bood mij
vriendelijk aan het bedrag van 315,72 telefonisch te betalen en als er
dan een vergissing in het spel was, zou ik dat geld ‘natuurlijk’ terug
krijgen. U begrijpt dat mijn vertrouwen daarin niet al te groot was.
Helaas heb ik dus niet één van mijn voorraad belminuten kunnen opmaken
in Nederland.
Aan het einde van die week kreeg ik ineens een SMS-je dat mijn
abonnement omgezet was naar prepaid!! Ik dacht “Mooi” (blijkbaar
kunnen jullie het wel omzetten)en heb geen tegoed aangevraagd. Het zat
me onderhand tot Hier (houdt hand ter hoogte van haar voorhoofd).
En dan nu die brief met dreigement dat er melding wordt gemaakt bij
Tiel van mijn ‘betalingsachterstand’ .
U begrijpt misschien dat ik echt heel erg boos ben! En hoewel ook in
deze brief stond dat ik niet hoefde te reageren als ik betaald had,
heb ik dat toch maar gedaan.

Ik eis excuses en dat ik zonder verdere kosten onze overeenkomst kan
verbreken. Tevens verwacht ik dat u mijn verloren belminuten vergoedt.
Verder dient u een afschrift van deze excuses naar het BKR in Tiel en
die andere firma te sturen. Indien dit niet binnen twee weken gebeurd
is, zal ik dit hele verhaal wereldkundig maken via you Tube en mijn
eigen blog (baasbraal.wordpress.com)dat per dag tegen de 300 bezoekers
krijgt. Ik zal de titel zo maken dat iedereen die Google opent op
T-Mobile ook mijn stukje onder ogen krijgt zowel in heet nederlands
als in het engels.
Ik beloof u dat ik voor die tijd niets zal ondernemen. Ik hou me
altijd aan mijn beloftes.

A.Baas-Braal

Aan Lindorff
Vandaag, 28 april 2010, kregen wij uw aanmanig om een ‘schuld’ te
betalen per post binnen. Het bedrag had voor 23 april betaald moeten
zijn, maar toen hadden we deze brief nog niet. Daarnaast berust de
hele schuld op een misverstand. Het bedrag van E.315,67 is bijlange na
geen twee maanden te laat betaald, maar het is zoekgeraakt bij de
administratie van t-mobile. Ze hebben inmiddels toegegeven dat ze het
bedrag gevonden hebben, maar weigeren hun verantwoordelijkheid hierin
te nemen. Het lijkt me logisch dat degene die de fout maakt, het ook
weer goed maakt. We hebben verscheidene malen gebeld en gemaild, maar
het kwam niet in orde en t-mobile legde de schuld voortdurend bij ons.
Op 21 april heb ik telefonisch contact gehad me de fa. Lindorf op
aanraden van t-mobile en toen was mijn ‘zaak’ nog niet binnen. Des te
meer bevreemdt het me dat ik gevorderd wordt te betalen voor 23 april
en dat de dagtekening van de brief op 16 april staat!
Ik raad u aan onderstaande correspondentie die ik met t-mobile heb
gevoerd aandachtig te lezen en u zult zien dat ons geen blaam treft.
Bijzonder zuur vind ik het bovendien dat ik nu, terwijl ik gedurende
mijn leven nog nooit een schuld heb gehad, bij het BKR geregistreerd
sta! Ik ben dan ook een procedure gestart om dat ongedaan gemaakt te
krijgen. In de brief van t-mobile staat dat ze het gevonden bedrag
naar u over zullen maken. Is dit ook gebeurd? Hoe is het bedrag van
die ‘schuld’ nu opgebouwd? Ik krijg alleen een acceptgiro toegestuurd
met een bedrag van E.540, 22 er op. Er zitten drie bijlagen deze brief
vast:
– Mijn brief van 7 april 2010 aan t-mobile met daarin de hele gang
van zaken uitvoerig uitgelegd,
– de bijlage waarin u kunt zien dat ons bedrag van E 315,67 op 4
januari is afgeschreven en op 6 januari bij t-mobile is
bijgeschreven en
– het antwoord van t-mobile op …april. Ik heb hen, zoals beloofd,
de tijd gegeven tot 20 april. Daarna heb ik alles op mijn blog
gezet(https://baasbraal.wordpress.com/2010/04/20/t-mobile-nl-vertrouw-ze-ni
et-2/
en de volgende dag:
https://baasbraal.wordpress.com/wp-admin/post.php?post=3175&action=edit).
Ik kreeg meer dan 700 reacties die dag en vele tips hoe om te gaan met
deze zaak. Het blijkt dat t-mobile een vast beleid heeft over hoe ze
omgaan met door hen gemaakte fouten: nooit toegeven, nooit
compenseren.
Met dommigheid kan ik omgaan, maar kwade wil maakt mij ziedend.
Ik vertrouw er op dat u alles aandachtig doorleest en dan de zaak
verder met t-mobile uitvecht. Mocht u nog verdere vragen hebben, kunt
u mij mailen

Geachte heer/mevrouw,

Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail. Wij verwachten binnen 15
werkdagen inhoudelijk op uw e-mail te kunnen reageren.

Voor het maken van een betaalafspraak kunt u altijd telefonisch contact
opnemen met een medewerker van onze afdeling Incasso. Telefonisch
bereikbaar,
van maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 21.00 uur en op zaterdagmorgen
van 09.30 uur tot 13.00 uur, op telefoonnummer 038 – 426 86 00.

Met vriendelijke groet,

Lindorff BV

Misschien dat u allles wat gebeurd is, nog eens in een ander licht
moet zien nu Youp van’t Hek binnen een half uur zijn gelijk kreeg,
alleen maar omdat hij wel 40.000 volgers heeft en ik niet….. Ik ga
hem zeker mailen en ook contact opnemen met het BKR. De term Kafka die
Youp in zijn NRC-column gebruikt, is al drie maanden eerder door mij
gebruikt en ik heb vanmorgen een logje geschreven om daar
ruchtbaarheid aan te geven….. Hieronder nogmaals alles op een rijtje
, dan hoeft u niet te zoeken.
De logjes die ik in de loop van de tijd over dit onderwerp heb
geschreven kunt u vinden onder:
https://baasbraal.wordpress.com/2010/04/20/t-mobile-nl-vertrouw-ze-niet-2/,
https://baasbraal.wordpress.com/2010/04/21/t-mobile-nog-1-keer-en-dan-hou-ik-er-voorlopig-weer-over-op/
https://baasbraal.wordpress.com/2010/09/01/mag-ik-u-voorstellen-de-firma-lindorff-die-namens-t-mobile-mijn-schuld-moet-innen/
https://baasbraal.wordpress.com/2010/10/26/youp-van-t-hek-heeft-plagiaat-gepleegd/
De rest van de informatie en de bijlagen staan hieronder en hierboven.
De vorige keer beloofde u binnen tien dagen te antwoorden en duurde
het twee maanden, misschien dat u nu iets eerder kunt antwoorden
Hoewel ik per dag maar 400-500 volgers heb, zijn er intussen aardig
wat mensen die contact met mij hebben opgenomen n.a.v. het gedoe
rondom Youp!
Als u werkelijk van mening blijft dat ik nog steeds een ‘schuld’ heb
na zorgvuldige heroverweging van de informatie, moet u misschien een
rechtszaak aanspannen, want op geen enkele andere manier kunt u een
betaling van mijn zijde verwachten. Ik meen nl. volledig in mijn recht
te staan.

Vandaag, 17 mei kregen wij een aanmaning om een ‘schuld’ te voldoen
voor 4 mei jl. Zoals in een eerdere mail beschreven, bestaat deze
schuld niet. Wij gaan dit aanvechten bij de BKR en op andere manieren.
Stelt u zich eerst maar eens bij t-mobile op de hoogte van de feiten
voor u met vorderingen komt. U heeft in een eerdere mail beloofd dat u
binnen 15 werkdagen met een antwoord zou komen. Ik hoop niet dat deze
brief het antwoord is.

Deze brief wordt verstuurd naar : Youp van ’t Hek, Lindorff, t-mobile en hij wordt gepubliceerd op mijn blog:
http:// baasbraal.wordpress.com

20 Reacties op “Open brief aan Youp….

  1. je bent thuis en laat er geen gras over groeien….waar haal je de energie vandaan?
    lydia

  2. Ik hoop toch zo dat er iemand bij T-Mobile gaat nadenken!

    Sterkte met dit Kafkaiaans Gevecht.
    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost.
    PS1: bijna beter …..

  3. Eens kijken of of je hier wijzer van wordt. GO YOUP!

  4. Oh Janneke wat een gedoe zeg. Kan me zo voorstellen dat je je er kwaad om maakt en het niet kunt laten rusten. Maar laat het alsteblieft niet je plezier in andere dingen vergallen.

  5. Lieve janneke, ik hoop dat je na al deze moeite het recht zal zegevieren. Het zal, net als het relaas van Youp, heel veel mensen helpen om ook hun recht te krijgen. Ik weet zeker, de aanhouder wint. Veel succes!.. Groetjes… Peebee

  6. Het is een lang verhaal geworden!

    Twitter krijgt bij bedrijven de meeste aandacht (ik heb er al een paar blogs over geschreven). Het sterke punt van Twitter is dat berichtjes maximaal 140 karakters lang mogen zijn. Dan blijven problemen behapbaar.

    Ik denk dat het tijd is voor @baasbraal .

  7. Je hebt groot gelijk dat je hier nog maar eens een blog aan wijdt. (schrijf ik dat laatste woord goed?) Het is een grof schandaal dat Youp wel gehoord wordt en jij niet en dat alleen omdat ie een grote bek heeft en bekend is.
    Laat het maar tot een rechtzaak komen, en ik heb respect voor je energie dat je dit nog kan doen.

  8. Een brief ? das een boek
    enne groot gelijk maar het is nu eenmaal dat bekende mensen meer bereiken dan wij onbekenden helaas .
    Youp heeft Buckler bier failliet gekregen dan moet zijn tirade naar T Mobile ook helpen en uiteindelijk is het alleen maar fijn dat er eindelijk iemand is die wel gehoord wordt…….

  9. Go Janneke go! Groot gelijk hoor om het niet op zijn beloop te laten. Wel eens aan een advocaat gedacht? Ben zelf voor mijn dochter in gevecht met Randstad. Mijn dochter denkt ook: ach laat maar, wat een gedoe, maar als je ziet wat die mensen durven te flikken! Echt, niet normaal!! Schrijf er vast ook nog wel eens een blogje over. En nu maar hopen dat Youp zijn werk goed doet.

  10. hihihihi ls Youp er zich mee gaat bemoeien kan het merk zomaar ineens ophouden te bestaan, dat is hem eerder gelukt, dus dit komt goed!

    Ooit, en laat het anders maar de rechter komen inderdaad, zou ik ook doen!

    XXX

  11. en nu maar hopen dat er – eindelijk – werk van gemaakt wordt …

  12. Wanhopig zou je er van worden toch? En geef de mensen de kost die geen fut hebben om te protesteren of het misschien niet eens doorhebben en gewoon betalen??

  13. Goedzo!
    Dit zal ze leren..

  14. Ik volg je strijd met zeer veel aandacht, ik hoop dat het nu eindelijk eens zal worden geregeld, bovendien zijn ze jou nu toch al een hoop verschuldigd. Niet alleen hun nederige excuses, maar ook een aardige tegemoetkoming in de door jullie gemaakte kosten .

  15. Ik moet er stiekem een beetje om lachen, maar ik ben echt heel benieuwd wat je hier uitsleept! Go Janneke!

  16. Ik kan me bij dit hele verhaal wel wat voorstellen, maar…

    Maar het begon er toch allemaal mee dat er een rekening niet op tijd betaald was. Toch?

    • Het begon er allemaal mee dat ik vals ben voorgelicht. Ik kon mijn abonnement niet in prepaid omzetten omdat ik dan mijn belminuten kwijt zou raken. Hij vertelde er niet bij dat mijn belminuten niet opgaan als ik van het buitenland bel en dat ik ze maar 1 maand mee kan nemen…… Goed, had ik maar beter op moeten letten, dus ik moest dat wel betalen……Hun misleiding, ik moet betalen. Die betaling (540,– Euro!) had voor eind december betaald moeten zijn en is op 7 januari bij mij afgeschreven. Ik had niet direct zicht op mijn nederlandse bankrekening en er bleek niet genoeg op te staan voor de automatische afschrijving.
      Eind januari kreeg ik het eerste bericht dat ik een achterstallige betaling had. Toen was het ALLANG bij hun binnen. We hebben geantwoord met de afschrijvingsdatum erbij. Eind maart ging ik naar Nederland en had gewoon januari, februari en maart op tijd betaald……. Daar hoorde ik voor het eerst dat het blijkbaar nog steeds bij hun niet verwerkt was. Ik kon natuurlijk geen afschrift produceren, want dat lag in Zweden. Later die week vernam ik dat ze het abonnement omgezet hadden naar prepaid. Mooi zo! Nu ineens wel! Zonder verdere waarschuwing hebben ze me vervolgens bij het BKR en incassobureau Lindorff aangemeld. Toen ze eindelijk eind april toegaven dat de betaling bij hun gevonden was, wilden ze me de kosten voor de omzetting naar prepaid laten betalen! Hun fout, ik mag betalen! Deze keer dus mooi niet…. Ik heb aan de lijn gehangen vanuit Zweden en ik was niet meer bij t-mobile, dus ze konden niets meer doen. Ik heb aan de lijn gehangen bij Lindorff, maar daar was ik nog niet bekend, dus ze konden niets voor me doen. Later kreeg ik een brief van Lindorff die vier dagen voor ik hun belde was verstuurd! Het spijt me, maar als je stelt dat het allemaal begon met een te late betaling, is dat VEEL te kort door de bocht naar mijn mening…….

  17. Youp was gisteren in DWDD juist, over T-Mobile, hij heeft live gebeld met T-Mobile om de helpdesk, er komt een speciaal glossy blad over Helpdesken in Nederland, het ging niet alleen om T-Mobile, maar om alle helpdesken, hij was het gewoon zat en gaat er binnenkort een eind aan breien, maar hier dan het gesprek van de dag in deze dag:

    http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video-detail.628.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=18807&tx_ttnews%5BbackPid%5D=631&tx_ttnews%5Bcat%5D=148&cHash=822282816b63b444e365a2a9924263eb

    XXX

  18. mail je het ook even aan Kassa en die van de TROS?? Dan heb je volgens mij alles wat hiermee aan de slag is benadert.

    Succes!!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s