Ons verblijf hier in Nederland wordt verlengd…..


met precies 1 uur! Hoe heerlijk ik het ook vind om zomertijd te hebben, wintertijd vind ik altijd echt een cadeautje. Ik werd vanmorgen om half zeven wakker! De keerzijde: ik heb eens even op mijn schemaatje gekeken van zonop-zononder in Zweden en de zon gaat nu om VIER UUR onder!!!! De keerzijde is wel dat hij nu weer even om kwart over zeven op gaat, in plaats van kwart over acht, maar het is VROEG en het is LAAT! Ik hoop maar dat de sneeuw snel komt, dan wordt het weer lichter…..
Daar is voorlopig nog geen kans op. De komende 14 dagen blijft het zo’n 5-8 graden boven nul. Ik had mijn logje geschreven over mijn Ikeasyndroom en dat ik geen foto’s van de herfst had gemaakt en toen kreeg ik een heel lief mailtje van iemand die dit blog leest en zij had een foto genomen van een eik in hefsttooi. Bij deze stuur ik die dan nu naar jullie, hebben jullie er toch één. Bedankt, GS uit Zweden!!!

PS: Mijn quiltje ligt me verwijtend aan te kijken vanuit de koffer….Ik heb er geen tijd voor!

11 Reacties op “Ons verblijf hier in Nederland wordt verlengd…..

  1. Geniet maar even van je extra uurtje holland 😉

  2. Dat worden wel heel weinig uurtjes dag in Zweden!

  3. Ik schiet spontaan in de lach dankzij jouw laatste regels, die quilt, hahaha ja zo gaat dat komt goed!

    En voor vandaag zeg ik… blessed be!

    XXX

  4. Mooie herfstfoto! Ik kwam van de zomer midden in de herfst terecht gisteren. Van 27 graden in Malaga naar 10 graden in Dusseldorf! Even wennen.

  5. Oeh, om vier uur de zon al onder. Da’s wel vroeg ja…

  6. aaach..je liet me schrikken met je verlengde verblijf, dacht al dat er toch iets mis ging met het verkopen van je huis. Gelukkig niet dus. Ja hier is het ook al vroeg donker….ik vind het wel fijn (gezellig!) maar Svenja komt 2 keer per week pas om 18.00 uit school en gaat iedere ochtend om 6.50 het huis uit. Donker en donker….vandaag nog even zon tanken….het is heerlijk herfstweer!

  7. Hallo Janneke, ik ken je van de site van Silvia Videler, en ben sinds gister geblockt, ik kan dus niet meer posten. Dat is jammer want ook ik voelde me net als jij. Een soort gevaarlijk ras., Jammer dat ik mijn eindverhaal niet kon weergeven over wat ik geloof t.a.v. de opstanding, maar deze man/vrouw is zo haatdragend dat het wellicht beter is, maar Bijbels gezien kan ik me niet vinden in hun leer. Dat is niet erg, maar ik voelde mijn postings niet met respect behandeld.
    Ik ga nu je blog lezen. Ik heb vrienden die een huis hebben gekocht in Zweden. Zij hebben een site http://www.vlichthus.nl maar ik zou moeten vragen aan hen in welke plaats. Het lijkt me leuk voor jullie meer Hollanders te leren kennen.
    Lieve groeten vanuit Urk

  8. Hoi Janneke,
    Het weekend was heerlijk (schrijf ik verder nog wel).
    Sjonge, jonge…dat huis….maar het is goed zo…
    En die Quilt…ik kan het zeggen….hij wordt mooi!!!!!
    En komt ook wel af!! 🙂
    Tot morgen misschien, en anders wordt het posten!
    Lydia

  9. Het is misschien raar, maar weet je dat ik me in de wintertijd eigenlijk beter voel dan in de zomertijd? En dat terwijl ik écht wel van de zomer houd, hoor!

    • @wondelgijn: Ja, gevoelige, HSP-mensen en kinderen kunnen echt last hebben van een uur verschil. Dan wordt je delicate bioritme licht verstoord……… Er is een onderzoek naar geweest.

Geef een reactie

