T- Mobile:Youp van ’t Hek heeft plagiaat gepleegd!


Een vriend van mij (Sjoerd) maakte mij attent op de column in de NRC van afgelopen zaterdag van Youp van ’t Hek.
Daarin staat de zinsnede:

“Kafka in de polder”

.
En kijk wat heb ik al heb geschreven op 21 april 2010: ”

Ik voelde me steeds dieper wegzinken in een Kafka-landschap….”

Er zijn meer overeenkomsten. Youp zegt:

“Maar het was toch hun fout? Klopt, maar de helpdeskmevrouw kon hem niet oplossen.

Ik schrijf:

“Eerst heb ik de t-mobile klachtenlijn gebeld, o nee klantenservice heten ze officieel. Het gesprek daar verliep zeer onbevredigend. Hoewel ik mijn telefoonnummer al had ingetoetst, moest zij het toch nog even weten. Daarna zei ze, dat er niets aan te doen was, want dat ze de incasso al uit handen hadden gegeven. Ik zei dat als zij de fout hadden gemaakt dat ze dan die incasso toch wel terug konden roepen, maar dat kon niet.”

Nu komen we bij de verschilllen. Ik heb in mijn logje van 20 april tot het volgende opgeroepen : ”

Nu heb ik een vraag aan jullie: Willen jullie en/of een klein logje hieraan wijden met dezelfde titel als ik hierboven heb, waarnaar je verwijst naar dit logje. Het andere is een e-mail sturen naar t-mobile.nl met een protest. ……….. misschien heb ik nog wel een klein beetje invloed (een muggeplasje in de oceaan zou Repel zeggen) Bedankt als jullie het willen doen. Eens kijken of blogland een beetje invloed kan uitoefenen. Als er veel logjes binnenkomen met deze titel namelijk, krijg je die te zien als je googelt op t-mobile

Youp van ’t Hek schrijft:

Genoeg, dacht ik en uitte mijn ongenoegen boos op Twitter. Nou is mijn account aldaar geen zeikerig onderonsje met vrienden, maar ik word gevolgd door meer dan veertigduizend mensen, die mijn probleem onmiddellijk herkenden omdat ze zelf ook allemaal in een zo’n soort conflict zijn verwikkeld . Mijn berichtjes werden een vrolijke olievlek en binnen een half uur kreeg ik een aardige meneer van T-Mobile aan de lijn. Wat het probleem was? Maar problemen waren er toch om opgelost te worden? Daarbij had ik volledig gelijk. Alle fouten waren inderdaad gemaakt door T-Mobile. Sorry, sorry, sorry!
.

En nu weet ik wat er fout is! Mijn blog is natuurlijk WEL een een zeikerig onderonsje en ik word NIET gevolgd door 40.000 mensen! Daarom heb ik nu een BKR-registrering aan mijn broek en Lindorff aan mijn slippen hangen die MIJ nooit antwoordt en MIJ -onterecht- verwijten dat ik hun niet antwoord!
Ik ga het advies van Youp opvolgen:

Voorlopig raad ik iedereen aan om te beginnen met de nuchtere mededeling dat je eigenlijk Youp heet.

22 Reacties op “T- Mobile:Youp van ’t Hek heeft plagiaat gepleegd!

  1. Ja zo gaat dat, en weet je janneke, zo is het nu eenmaal, nu je in Nederland bent, toevallig Tros Radar gisteren gezien? Carglass en verzekeringen zijn next misschien 😉

    Ik bedoel, het is nu eenmaal zo, jij bent onbekend met je naam en je zijn, maar er zijn er meer met die klachten en onzin, en wie weet is dit je antwoord dus 😉

    Dat Youp het doet 😀

    XXX

  2. Ik dacht dat jij hem gebeld had en zo de inspiratie werd voor de oudejaarsconference! 😀

  3. Jaaaa ik las het gisteravond, en moest aan jou denken!
    Hij was ook al geiriteerd over dat het alleen lukt als je Youp heet! Misschien moet je hem mailen, hij wil zich wel sterk gaan maken voor mensen die met dit soort praktijken te maken hebben.
    Het is toch te idioot!

  4. Het is oneerlijk! Het is deslechtste soap die ik ooit heb gelezen en ik baal enorm voor je.

    Sterkte Youp….

  5. Als we allemaal op Youp reageren gaat hij het misschien wel gebruiken in een conference. Oeioei, dat wordt dan balen bij T-mobile. Ik vind het een schande dat mensen zo behandeld worden en helaas doe je er geen fluit aan. Kan wel bij T-mobile weggaan en dan? De anderen doen het net zo. Alle begrip, 1000 excuses en ze doen geen fluit.
    Heb je er echt een bkr notering door gekregen? Dat is wel heel erg. Kan je daar helemaal niks aan doen? Een advocaat ook niet?

  6. :-0 !!

    >:-(

    :-\

    😐

    heette je maar Youp…

  7. Meld je bij Youp!!!!

    Echt…

  8. Hai Youp…
    Neem even contact op met Janneke, dan kun je inspiratie opdoen uit het echte leven…
    Misschien een partnership in crime….
    Groetjes en succes en een extra groet aan Janneke…
    Margot

  9. Gisteren was Youp bij P&W en ik moest gelijk aan jou denken. Is jou zaak helemaal afgewerkt?

    • Welnee! Ze hebben weer een brief gestuurd dat de kosten opliepen omdat we alsmaar niet betalen en dat we alsmaar niets van ons laten horen, terwijl ze zelf binnen 12 dagen zouden antwoorden en na drie maanden met een brief kwamen………….

  10. De volgende stukjes gekopieerd van: http://www.nu.nl/internet/2364467/t-mobile-geeft-youp-van-t-hek-gelijk.html

    Maandag maakte Van ’t Hek bekend binnenkort een website of e-mailadres te starten waar mensen hun slechte ervaringen met helpdesks van grote bedrijven kwijt kunnen.

    “Volgens Youp hadden wij echter niet moeten reageren op zijn tweets, dat duidt volgens hem namelijk op een voorkeursbehandeling. Dat was niet het signaal dat wij wilden afgeven. Wij hebben juist een webcare team dat reageert op meldingen van klanten op internet, positief of negatief.”

    (Het wordt tijd dat het webcare team jou ontdekt op internet!!!!)

    Twitterberichten over dit onderwerp op nu.nl
    http://www.nulive.nl/15788/youp

  11. Fokke & Sukke bij T-Mobile 😉

  12. Hihihi, een soort van: ‘Janneke van ’t Hek’?? Qua brilletje zou het misschien kunnen, qua humor misschien ook wel, maar… ik vind Janneke precies goed zoals ze is! Nl. BaasBraal! 🙂

  13. En wat las ik vanavond op internet????? T-mobile gaat zich klantvriendelijker opstellen want tja, dit kan natuurlijk niet. en jawel, het heeft zeker weten met de column van Youp te maken. T-mobile betreurt het ten zeerste (jaja zal wel) en gaat nu erg zijn best doen om hun goede naam weer te zuiveren.
    Ben benieuwd. Wordt (ongetwijfeld) vervolgd.

  14. Nou, wie weet helpt het nog iets?

  15. je kan Youp mailen want hij gaat door met zijn actie en gaat iedereen meenemen die ook problemen heeft gehad youp@nrc.nl

  16. Tja om je naam nu te veranderen. . . . Maar je kunt er natuurlijk altijd een mailtje naar Youp aan wagen, misschien dat jouw geval dan eindelijk wordt opgelost.
    Want een bekende naam die reageert kan wel eens de doorslag geven.

  17. Mail Youp !

  18. @allen: bedankt allemaal voor jullie hartverwarmende, ondersteunende reacties! Ik ga zeker Joep mailen, maar dat doe ik thuis in Zweden pas als ik alles bij elkaar heb en het verhaal zo kort en bondig mogelijk kan vertellen. Ik heb ondertussen wel een mail aan Lindorff gestuurd met de mededeling dat ik bovenstaand logje heb geschreven en dat ik contact zou gaan opnemen met Joep en met het BKR. Ik heb alle gegevens die ik over deze zaak heb, nogmaals in bijlage verzonden en geschreven dat als ze na bestudering van deze zaak in het licht van de reactie van t-mobile naar Youp toe, nog tot de conclusie komen dat ik een schuld heb, ze maar een rechtzaak aan moeten spannen, want dat ik niet van plan ben om te betalen. “Ik meen nl. dat ik volledig in mijn recht sta”, heb ik er aan toegevoegd……
    Eens kijken of ze daar op gaan antwoorden……..

  19. GO JANNEKE !!!!! met of zonder Youp.

  20. Zo zit ik met Ziggo ik heb een e-mail naar ze toe gestuurd en krijg nooit antwoord van ze het word tijd dat ze kapot gaan wand hoe ze mensen behandelen dat is schandalig.
    Dat den Haag daar niets aan doe dat begrijp ik niet oplichters zijn ze.

    G.J.van Rijn

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s