Precies zoals ik het wil!


Geschreven op zaterdagavond heel laat…
Gisteren ben ik even naar mijn school geweest want als maandag de cursus start, zit ik in Nederland. De lerares heeft me een overzicht gegeven van de eerste tot de 10e module en ik heb het leer- en werkboek gekocht. Ze heeft me ook nog wat papieren gegeven die ik in moet leveren en gisteren heb ik meteen al iets ingeleverd. Het was tekstverklaring van een stuk over de ijstijd. Je kunt alles gewoon inleveren per email. Vanmiddag heb ik ook een uurtje zitten werken en ik heb van ieder onderdeel een oefening gemaakt, te weten werkwoordvervoegingen, woordenschat en woordvolgorde. De eerste oefening voor spelling heb ik alleen nog niet gemaakt, dat komt maandag. Ik weet precies wat ik moet doen en hoe ik vooruit kan en dat vind ik heerlijk! Op school oefen je dan natuurlijk ook nog uitspraak, maar dat komt wel… Voor de tweede module moet je een boek lezen en dan een boekbespreking in de klas erover houden. Ik weet al welk boek ik ga kiezen: Anna, Hanna en Johanna van Marianne Frederiksson. Dat heb ik jaren geleden in het Nederlands gelezen, precies toen we in het gebied op vakantie waren waar het grootste deel van het verhaal zich afspeelt, heel indrukwekkend! De 10 modules duren tot juni. Het geheel is ongeveer 75% van een voltijdstudie.
Ik ben echt gelukkig met mijn zweeds. Ik ben natuurlijk ook gelukkig dat ik mijn kinderen en kleinkinderen weer ga zien! En ik ben gelukkig omdat ons huis verkocht is en ook omdat Joeltjes baby geboren is en alles goed is. Mijn quiltje gaat mee naar Nederland, want anders heb ik het niet op tijd af. Jessica is 6 november uitgerekend en wij komen 3 november terug! Het quilten is bijna klaar en dan moet de rand er nog omheen genaaid worden. Ik denk niet dat ik mijn quiltring meeneem. Als ik het quilten hier niet af krijg, leen ik er wel een van iemand . Ik heb een van de buren gevraagd om de planten water te geven, want Jessica moet nu even niet belast worden. Misschien bevalt ze volgende week wel en dan moet ze zich geen zorgen hoeven maken om onze planten….. Mijn laptopje gaat mee, dus ik spreek jullie nog en kan ook bij jullie lezen. Tot in Nederland dus allemaal!

12 Reacties op “Precies zoals ik het wil!

  1. Ja tot in het Beijerlandse, we staan al op de uitkijk hoor!
    Lydia

  2. Veel plezier in nederland!!

  3. Tot in Nederland:-) fijne reis en een hele fijne tijd in ons kikerlandje

  4. Kortom, alleen maar geweldig mooi nieuws en nu richting Nederland, genietsze in Nederland, de zon schijnt nu 😉

    XXX

  5. Welkom terug, voor even (-;

  6. Geweldig hoe je dat allemaal regelt. De boeken van Marianne Fredriksson viond ik prachtig. Da boek waar jij het over hebt heet in het Duits Hannas Töchter. Ohh wat mooi….en wat heb ik gehuild bij het lezen. Ook “Eliasbeths dochter” vind ik mooi.
    Goede reis naar Nederland!!!!

  7. Fijne tijd toegewenst!
    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

  8. Een goede reis, een goede overdracht en veel plezier!

  9. Wat reizen jullie toch veel, zeg! Zo zit je hier, dan weer daar… Nu weer even naar Nederland! 🙂 Gezellig!! (en nu maar duimen dat Jessica niet ‘te vroeg’ gaat bevallen… ) Veel plezier weer!

  10. O ja, en een hele goede overdracht van jullie oude huis natuurlijk!! Ik hoop dat ik dat binnenkort ook kan zeggen! 😉

  11. Heel veel plezier in Nederland!
    Ik heb de cursus Zweeds van Rosetta Stone besteld Janneke! Alle drie de levels. Kan haast niet wachten tot het bezorgd wordt. Ik verwacht er na jouw enthousiasme veel van en hoop dat Peter en ik hierdoor meer plezier krijgen in het Zweeds leren dan met de “droge” cursus die we nu hebben.
    Ik kijk weer uit naar je berichten.

  12. Goede reis, of ben je er al???
    Groetjes, Margot

Geef een reactie

