Nadat je dit gelezen hebt, ga je nooit meer met een kind in discussie (deel 3).


Zoals beloofd de laatste drie: Nu is er wel een logjesfile ontstaan. Ik heb minstens twee logjes die ik nodig moet maken, maar omdat ik dit beloofd had, moet ik ze morgen of vanavond maken…….

De kinderen waren op de foto gegaan en de juffrouw probeerde ze ervan te overtuigen om allemaal een klassefoto te kopen
”Moet je je voorstellen hoe leuk het is als je later naar deze foto kijkt en dat je dan kan zeggen ’dat is Jennifer, ze is nu advocaat’ of ’dat is michiel, hij is nu dokter’.”
En een zacht stemmetje ergens in het lokaal zei: ”en dat is de juffrouw, zij is nu dood..”

Een leerkracht houdt een les over de bloedcirculatie. Om het geheel nog iets meer te verduidelijken, voegt ze er aan toe:”Als ik nu op mijn hoofd zou gaan staan, zou mijn bloed allemaal naar beneden stromen en ik zou helemaal rood worden, dat weten jullie wel hè?
”Ja”, zei de klas
”Hoe komt het dan, dat als ik gewoon rechtop sta, het bloed niet allemaal in mijn voeten loopt?
Een jongetje veronderstelde: ””Omdat je voeten niet leeg zijn?”

Deze vind ik zelf heeeeeeel goed!!:

De kinderen stonden in de rij voor het eten in de kantine van een katholieke school. Vooraan de tafel lag een hoge stapel appels. Een van de nonnen had er een briefje bijgelegd: ”Neem er maar één, God kijkt toe!!”
Een eind verder aan het einde van de tafel lag een grote stapel chocoladekoeken. Een van de kinderen had er een briefje bij gelegd: “Neem er net zoveel als je wilt. God kijkt naar de appels.”

10 Reacties op “Nadat je dit gelezen hebt, ga je nooit meer met een kind in discussie (deel 3).

  1. Hahaha, geweldig zijn ze.

  2. hahahahahaaaa heel leuk

  3. Hihihi we hebben ons rot gelachen 🙂

  4. Inderdaad, die laatste is echt geweldig, whoeoeoeaaah…
    Bedankt, mijn weekend kan niet meer stuk.
    (even de chocolade koekjes natellen…)
    Groetjes, Margot

  5. Toevallig heb ik vandaag de chocoladekoekjes opgegeten.
    En deze week heb ik vooral genoten van deze prachtige verhalen.
    Vrolijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

  6. Heerlijk die logjes. Kinderen kunnen zo logisch denken 🙂

    Ik ben een paar dagen zonder pc geweest omdat er een virus in zat. Ik heb hem naar de pc-dokter gebracht en vandaag kon ik hem weer helemaal genzen ophalen gelukkig.
    Ik had een schriftje waarin ik alle uitspraken van de kinderen in geschreven had, jammer genoeg is het schriftje tijdens een verhuizing kwijtgeraakt, ik mis dat nog wel eens. Een paar uitspraken weet ik nog wel maar vele ben ik ook vergeten.

  7. genzen ???? uhhhh ik zal wel genezen bedoelen 😉

  8. Oh ze zijn echt geweldig al die uitpraken! Ik vind die van de schoolfoto wel érg leuk, alleen wat minder leuk voor de lerares in kwestie..

  9. Tranen, tranen en nog eens tranen!
    Hele fijne tranen!!!
    Wat is het leven heerlijk als je dit leest.
    Lydia

Geef een reactie

