7 redenen waarom je nooit met een kind moet twisten, deel 2


Vanwege groot succes, komen er hier weer twee, ze zijn een vervolg op het logje hiervoor. Jullie begrijpen dat vertalen nog niet zo snel gaat. Bovendien ben ik lichtelijk uitgeput. Ik heb allerlei visite gehad vandaag, eten klaargemaakt, bij de babyzaak gekeken en gekocht……. Ik denk dat ik vanavond voor de verandering eens voor elf uur op bed lig….

Een zondagsschoollerares besprak de tien geboden met haar vijf- en zesjarigen
Nadat ze het gebod:”Eer uw vader en uw moeder” uitgelegd had, vroeg ze :”Is er ook een gebod dat ons leert, hoe we onze broertjes en zusjes moeten behandelen?”
Onmiddelijk kwam het anwoord van een jongetje (de oudste van zijn gezin) ”Gij zult niet doden”

Op een dag zat een meisje te kijken hoe haar moeder de vaat aan het doen was. Opeens ontdekte ze dat haar moeder grijze strengen in haar haar had als contrast met haar bruine haar. Nieuwsgierig keek ze haar moeder aan. ”Waarom is een deel van je haar wit, Mama?”
Haar moeder antwoordde: ”Nou, iedere keer als jij iets stouts doet, wordt ik verdrietig en moet ik huilen en dan worden er weer een paar haren grijs…..
Het meisje dacht hier even over na en zei toen:”Mama, waarom is oma’s haar HELEMAAL wit?”

Morgen komen de laatste drie, ik beloof het!

8 Reacties op “7 redenen waarom je nooit met een kind moet twisten, deel 2

  1. Ik leg mijn leerlingen uit dat ik mij bij elke vergissing op mijn voorhoofd sla.
    Een slechte gewoonte want ik ben nu behoorlijk kaal.
    Ik blijf genieten van deze vertalingen.
    Vrolijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

  2. Geweldig die uitspraken van kinderen! Zo eerlijk die kinderlogica!
    Ik geniet ervan.
    Wanneer vertrek je naar Nederland?

  3. Heerlijk die kinderen. Jammer dat er maar 7 zijn. Kijk vol verwachting uit naar morgen.

  4. Hahaha, ze zijn erg goed!

  5. Ze zijn echt geweldig. Als lerares merk ik iedere dag dat je heel voorzichtig moet zijn met je spontane uitspraken. Leerlingen nemen vaak alles heel letterlijk. Maar het is wel heerlijk om iedere dag mee te maken.

  6. Zo krijg je een happy vrijdaggevoel.
    Eerst even kijken of mijn haar al grijs wordt…haha…
    Ben benieuwd naar de volgende. Helaas zijn er maar 7???
    Fijn weekend.
    Groetjes, Margot

  7. gewéldig he – en allemaal oooh zooo waar 🙂

Geef een reactie

