Nog deze week moet ik ze verwerken, volgende week zit ik in Nederland….


eerder heb ik ook al een kilootje of drie verwerkt of weggegeven.....


het heeft alweer gevroren in de serre....


16 Reacties op “Nog deze week moet ik ze verwerken, volgende week zit ik in Nederland….

  1. Nou jij hebt nog wat te doen 😉

  2. Wat mooi, die laatste tomaten! Goed voor groene chutney! Onze tomaten zijn er allang uit, het ‘kwaad’ zat erin. We moesten de laatste dus weggooien, zeker 5 kilo. Dat is zo jammer.

    Wat is het al koud bij jullie, hier is het vooral slecht weer, regen en wind. Nu zelfs onweer.
    Succes met het verwerken!

    Wanneer komt de baby van Jessica? En is de quilt al bijna klaar? Ik ben benieuwd hoe die geworden is.

    • De quilt is nog niet klaar. Ik zit er hevig iedere avond aan te werken tot een uur of half twee. De laatste loodjes hè? Ik vind het quilten van de randen altijd nog zo’n karwei en dan moet je er steeds lappen aannaaien, anders floept de quilt onder de quiltring uit. Ik hou alles bij op foto, dus dat wordt een quiltles als ik hem heb gegeven. Jessica is begin november uitgerekend, maar zondag vertrek ik naar Nederland en kom 3 november terug. Ik wil hem dus deze week afkrijgen, maar ik heb ook nog andere dingen te doen., we zien wel…..

  3. Nog wat werk! Wat ga je met de groene tomaten doen?

  4. Wat een oogst zeg! Schitterend! Wat ga je allemaal maken?

    (over mijn log: er is een kindje verongelukt en ik ga toch naar het afscheid, al zie ik er enorm tegenop…het is vreselijk)

  5. Wat ga je allemaal maken?

    • Nou, ik heb net recepten zitten uitzoeken. Ik ga maken : chutney van groene tomaten, ik ga tomaten drogen en morgen krijg ik eters en die krijgen van mij o.a. een salade met groene tomaten…… Het ziet er allemaal heerlijk uit, vooral die gedroogde met thym en rozemarijn, dat heb ik nog ergens buiten staan……

  6. Je hebt er zin in!!!
    Succes met de Quilt!
    Lydia

  7. Het is mijn wens om te quilten ooit..
    Dus ik zie uit naar je lessen!!

    Corina

  8. Oh, mijn moeder maakte vroeger altijd groene tomaten chutney, die was lekker! Wat ga jij doen?

    • Nou, ik heb heeeeel hard gewerkt! Ik heb tomaten in de oven staan te drogen (moet minstens 7 uur en het ruikt naar Italië bij mij in de keuken en verder ben ik chutney van groene tomaten aan het maken. Nu heb ik nog ongeveer 1 kilo half groene en daar ga ik morgen een groene tomatensalade van maken met mint. Nu ik toch bezig ben, ben ik ook een apfelstrudel aan het maken, maar ik moet de appels nog schillen. Ik heb hem nog nooit gemaakt, ik ben benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte…..
      Recepten volgen maar misschien niet meer deze week…

  9. Ik lees dat je al druk bezig bent. Moet vast heerlijk worden!

  10. Haal je Leo ook op tijd uit de serre naar binnen?

  11. Zo dat is nog eens wat werk, en die appelmoes van jou? Die is HEERLIJK! Heden avond wat van gegeten en morgen weer een beetje.

    De tomaten zien er mooi uit in elk geval en ik lees alweer een hoop lekkers wat je aan het maken bent en gemaakt hebt alweer 😀

    XXX

    • Ja, ik maak de appelmoes met vanille Ik laat een vanillestokje meekoken) i.p.v. kaneel. Ik heb uitgevonden dat ik dat lekkerder vind….dan kan je altijd nog een beetje kaneel er overheen strooien.

Geef een reactie

