kinderen die pesten en mensen die met twee maten meten…….


Het is al een tijdje geleden dat ik op haar blog kwam…. Nu heb ik eens even flink bijgelezen, zeer interessant!
Als je een paar stukjes terugleest, zie je dat ze te maken heeft met kinderen die de ene keer wel aardig zijn en de volgende keer lachen ze haar uit en hoe moeilijk dat is. Je bent zo blij dat die kinderen een keer aardig tegen je doen dat je dan iemand anders geneigd ben om te laten vallen. Op het moment dat je denkt dat je ín’ het groepje zit, gaan ze je weer uitlachen… Ik ken dat goed uit mijn jeugd, maar toen me dat1x was overkomen in de eerste klas van de lagere school, heb ik me er nooit meer door laten verleiden…… Ik zie tot mijn verbazing dat ik dat verhaal nog nooit op het net heb gezet… Ik heb het aan Jessica verteld en gedacht dat het op het net stond… Ik zal er wel een keer een logje aan wijden.
Ik mis echt een heleboel talenten, maar ik heb een ijzersterk geheugen. Als iemand iets heeft gezegd of op een blog geschreven en later zeggen of schrijven ze heel wat anders, dan weet ik dat altijd nog. Meestal laat ik het gewoon gaan, maar mijn zwakke punt is dat ik altijd anderen wil verdedigen. Als dus iemand anders wordt aangevallen en ik weet dat de aanvaller eerst wat anders heeft beweerd, dan kan ik soms de verleiding niet weerstaan om daarop te reageren. Ik ben vooral allergisch voor mensen die beweren dat iemand zich snel aangevallen voelt en zelf op hun achterste benen staan als iemand anders een – soms goedbedoelde – opmerking plaatst.
Waar ik me over blijf verbazen is, dat mensen in een bepaalde toestand, gewoon niet redelijk kunnen zijn, niet redelijk willen zijn! Als je dan gewoon gelijk hebt, beginnen ze over hele andere dingen om je uit je evenwicht te brengen i.p.v dat ze zeggen :”OK je hebt gelijk” , of “Ik zal het nog eens nakijken” of zo
Nou, kunnen jullie het nog volgen?
Twee dingen:
-1-: Ik heb me laten verleiden om toch weer hier te reageren( reactie 54 t/m 68 met een staartje van 81/88) en..
-2-: ik heb nu de verschrikkelijke neiging om dat meisje van allerlei raad te voorzien, terwijl ze het zelf natuurlijk gewoon heel goed kan oplossen samen met haar vriendje.
Grappig hoe je toch iedere keer jezelf zo leert kennen. Dat blijft maar doorgaan…… met een beetje zelfspot kom je er wel uit……

22 Reacties op “kinderen die pesten en mensen die met twee maten meten…….

  1. OT: Vroeg mijzelf pas geleden af, hoe zou het tovh met jou en de perikelen met t-mobile (die was het toch) afgelopen zijn?

  2. Lieve help, in wat voor een discussie heb je je gestort. Pfff, heb het even gelezen (gedeeltelijk) en kan me best voorstellen dat je daar in tuint hoor, maar toch, wat een gedoe. Heeft niemand daar gehoord van de tekst die in 1 Petrus 3:15 staat: dat je altijd bereid moet zijn je geloof te verdedigen maar met respect voor elkaar. Dus al ben je het niet met elkaar eens, je kan dan nog steeds wel respect voor elkaar hebben.

    • Ik ben het helemaal met je eens Famke! En in deze discussie gaat het strikt genomen nog niet eens om het geloof. Hier gaat het om of je staat voor wat je hebt gezegd en of je voor jezelf dezelfde normen aanlegt als voor anderen/opposanten. Dit heeft niks met geloof te maken maar met democratische discussieregels die moeten voorkomen dat je probeert de ander te kleineren door gebruik te maken van ongeoorloofde argumenten…. die regels gelden voor ieder mens namelijk.

  3. Jakkie wat een akelige mensen. Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die andere kleineren. Ik ben meer eentje die juist iemand omhoog wil halen die zichzelf niks vindt. Het tegenovergestelde dus.

    • Famke: Je bent zelf net zo veel waard als een ander!! IEDEREEN is de moeite waard en heeft eigen unieke talenten die – inderdaad- beter ontwikkeld worden als ze aangemoedigd worden dan afgebrand……

  4. Ik kom nu al een tijdje bij een vrouw die door haar man (nen) zowel geestelijk als lichamelijk mishandeld is. Ze is nu onder psychiatrische behandeling vanwege haar slechte zelfbeeld. Is toch verschrikkelijk. Mensen vertellen haar wat ze eigenlijk wel of niet had moeten doen. Wij zeggen alleen tegen haar dat NIEMAND het recht heeft om je geestelijk of lichamelijk te behandelen. En dat je dat niet over jezelf afroept. Niemand heeft dat recht! Ook niet als je dom of lelijk bent (wat haar mannen dan tegen haar zeiden, zo van: eigen schuld dikke bult) We zijn al een paar weken met haar in gesprek in de hoop dat ze weer wat zelfrespect krijgt en het is mooi te zien hoe ze daar van opknapt. En om eerlijk te zijn voel ik me dan beter dan dat je iemand ook lekker gaat afkraken. Bah!

    • Ja, geestelijke mishandeling is haast nog erger dan lichamelijke, hoewel lichamelijke erg gevaarlijk is fysiek gezien. Het is een lange weg om je zelfvertrouwen te vinden als het zo grondig is afgebroken.

  5. Jeetje wat een discussie zeg, jij liever als ik 🙂 die ga ik meestal uit de weg.

    Bij dat meisje zal ze wat met je raad doen? zo ja dan kan je haar van raad voorzien en anders zou ik het niet doen.. want net wat je zegt samen staan ze natuurlijk ook sterk.

  6. Oooooh, ik snap je helemaal.
    De vorige keer ben ik eens gaan lezen…….en had de neiging om vurig te reageren….niet gedaan….
    Even gechecked waar het over ging….echt niet….ben druk genoeg met mijn eigen sores….lekker basic…..(h)eerlijk genoeg!
    En dat meisje….geef jij nu maar maar gewoon een van je lieve opmerkingen….dat is echt al genoeg!
    dag lieve Janneke, liefs Lydia

    Ps. Het recept komt eraan hoor, maar heb Ar even nodig!

  7. Pff had vandaag weer een dag waar ik een uur lang (werk) moest doorbrengen met mensen die zichzelf uberinteressant vinden en serieus nemen en zichzelf ver verheven de rest voelen, ik ben dan gewoon uitgeput na een uur ………Ik kan niks met dat soort mensen echt niet .

    • Nee, dat zuigt energie. Je kan dan ook helemaal niet refereren aan een gezamenlijk gevoel voor humor om het loodzware een beetje weg te halen……

  8. Heb ff meegelezen en begint bij mij ook al te kriebelen, maar hier komt geen eind aan. Die mensen halen te pas en te onpas overal teksten vandaan, dat klopt niet.
    Overigens voel je niet persoonlijk aangesproken door hen hoor. (pubers 😉

    • Ja, en andere teksten halen ze naar beneden of moffelen ze gewoon onder tafel, terwijl ze zich er op beroepen DE BIJBEL als leidraad te gebruiken om hun argumenten kracht bij te zetten. Als je ze er op aanspreekt, beginnen ze je persoonlijk aan te vallen, als je hun DAAR dan weer op aanspreekt, verwijten ze je dat je geen inhoudelijke antwoorden geeft.
      Zoals ik in mijn logje al zei: als ze mij aanvallen, moet ik een beetje lachen en denk ik : “OK, je gaat je gang maar” , maar als ze iemand anders aanvallen op een goede doordachte redenering, dan MOET ik reageren. Ik ben gewoon nog niet zo ver om dan te denken “OK” . Ik ben een soort misplaatste ridder die dan te hulp schiet. En of ik het dan met de redenering zelf eens ben of niet, doet niet eens ter zake. Als het een zuivere redenering is, vind ik dat hij ook zuiver behandeld moet worden en dat gebeurt dan niet…… Dat kan ik niet hebben.

  9. Soms zou ik willen dat mijn geheugen juist wat beter was. voor de rest ben ik gewoon onder de indruk van dit logje, van je reacties elders en het blog van dat meisje. Pesten is zo niet tof!!!

    • Dank je Toaske! Ik probeer altijd bij iedereen een beetje het goede naar voren te halen. We zitten hier tenslotte met zijn allen en het is leuk als we elkaar een beetje helpen i.p.v. het leven zuur maken.

  10. … waren er maar meer mensen zoals jij!

  11. Goedemorgen !?!?!?!?!? hahahah.. ben even doorgelinkt, maar link 2 ligt me voor vanochtend te zwaar op mijn maag om helemaal te volgen oepsie 🙂 Maar wat ik wel begrijp is dat je goed je mannetjes/vrouwtje staat en daar hou ik van!

    Kramar

  12. “You’ll never get a chance
    All you get is alibies”

    Deze twee regels komen voorbij uit mijn stereo die staat te spelen, 😆 Ja, ik heb even gekeken, en ja je hebt gelijk, maar als ik zoiets al zie, dan ben ik eigenlijk al geweest. Zonde om daar je tijd en energie in te steken maar ik snap jou ook, soms heel soms heb je die neiging nu eenmaal, ik ook 😉

    En nu weer lekker verder Janneke, los laten is ook weer belangrijk 😀

    XXX

  13. oow mijn site staat hier ook in zie ik
    wel leuk dat u dat voor mij hebt geschreven en het is ook waar
    want iedere keer dan doen ze als of ze je aardig vinden en dan denk ik ook van och ze zijn toch best wel aardig
    en dan daarna doen ze ineens weer zo stom tegen me maar ik trek me er helemaal niks meer van aan en ik trap er al helemaal niet meer in en dat heb ik ze ook gezegt
    ik zei denk maar niet dat ik ooit nog in jullie mooie praatjes trap jullie zijn gewoon kinder achtig zei ik
    maar dan hebben ze al direkt weer allemaal stomme dingen terug te zeggen
    want mijn vriendin lisa die is er al een paar keer in getrapt ze heeft ook bij die club gezeten
    en toen hebben ze tegen mij gezegt dat lisa van alles over mij had vertelt en daar is dus helemaal niks van waar
    en ik geloofde het eerst ook nog maar nu hebben we het weer goed gemaakt en heb haar ook gezegt dat ik haar nu niet meer in de steek laat hoor
    en als iemand je niet goed vind zoals je bent dan is hij je ook niet waard
    dat zegt mijn vader ook altijd
    En ja daar zit ook samantha bij en dat was eerst wel een vriendin van mij maar toen was ze nieuw hier op school en daarna heeft ze vriendschap gesloten met alicia en de rest
    en nu is zij wel een van de ergste en eerst was ik daar best goeie vriendin mee want ben ook vaker bij haar thuis gaan spelen
    maarja het maakt me ook niks uit
    ik hoor gewoon niet zo bij de populere maar dat vind ik ook niet erg hoor en ik hoef ook helemaal niet bij hun club
    Ik had zelf eerst ook een club met lisa en michiel en moos en gijs
    maar dat liep helemaal mis want er kwam alleen maar ruzie van
    en gijs heeft michiel een keer geslagen en volgesmij zit hij nu ook bij de club van alicia
    En tim die schreef mij eerst altijd rare brieven en dan werd ik daar boos om maar dat heeft hij dus een tijdje niet meer gedaan
    toen zat hij ineens bij de club van alicia en toen maakte hij de hele tijd ruzie met michiel
    maar nu was hij op msn en ik heb het met tim uit gepraat en nu deed hij weer aardig
    hij woont schuin tegen over mij
    vroeger speelde we wel altijd samen maar van af dat hij met die brieven begon naar mij was het helemaal af gelopen
    en ja hij heeft ook mee gedaan met dat slaan maar hij heeft er wel spijt van zei die
    ik had ook nog een gedicht gestuurt dat ik hem nooit meer wou zien dat staat nog op mn site
    Maarja ik zie hem nu eenmaal eigelijk ongeveer wel iedere dag
    Maar het is wel precies zo als u geschreven hebt
    nou veel groetjes van emma

    • Ik zal nog een logje maken over mijzelf toen ik ook zoiets aan de hand had.. en over mijn dochter die uit het populaire groepje gegooid werd in gorep 8….

Geef een reactie

