”k Zit hier heel alleen te peinzen, oh ik ben geïsoleerd, jongens dat is echt wel balen, ’t is de auto die ontbeert!


Jessica kwam gisteren eten en ze had Leo bij haar in de auto. Zijn auto hield er mee op en zij kwam net langsrijden. Nu is hij met mijn auto naar de uni en vanavond naar Västervik voor een avondje echt Zweeds vermaak. Ik heb mijn door-de-telefoon-zweeds-pratenfobie overwonnen en met de garage gebeld net, maar ze kunnen hem niet komen halen. Nu moet ik een bergingsbedrijf bellen en die brengen hem dan. Moet ik WEER mijn door-de-telefoon-zweeds-pratenfobie overwinnen. Ze zouden hem over een paar dagen kunnen maken. Ik ken dat in Zweden. Voorlopig zit ik zonder auto dat is duidelijk. Anders breng ik Leo maar weg de komende dagen en ga hem weer halen….. We kunnen makkelijk op de voorraad leven, dus dat is geen probleem. Het probleem is dat ik minstens 1 vergadering heb en ik wilde weer eens gaan zwemmen enzo en achter een cursus aan…. Het rare is dat ik gewoon daaaaagen achter elkaar hier thuis kan zijn zonder die auto te gebruiken, maar nu het niet kan, voel ik me opgesloten.
Verder heb ik vreselijk goed nieuws: Zeer, zeer waarschijnlijk hebben we ons huis verkocht!!! Vandaag zou het voorlopig koopcontract gemaild worden. Als wij dat dan ondertekend, gescand en teruggemaild hebben, gaan de drie dagen bedenktijd in. Dan duurt het natuurlijk nog een maand of twee voor ze de financiering rond hebben en dan zijn we er eindelijk vanaf . Liefst zo snel mogelijk, want de Euro wordt steeds minder waard t.o.v. de Zweedse Kroon). We hebben 26 jaar in dat huis gewoond, de langste periode dat we ooit in een huis hebben gewoond!
Ik maak nog wel een keer een logje over onze huizen…….
Nu ga ik mezelf eerst een schop geven en dat bergingsbedrijf bellen. Ik spreek jullie later……

7 Reacties op “”k Zit hier heel alleen te peinzen, oh ik ben geïsoleerd, jongens dat is echt wel balen, ’t is de auto die ontbeert!

  1. O dat gevoel, ik herken het zo! Dagen gebruik ik de auto niet. Maar als hij er niet staat voel ik me niet “veilig”.
    OT: bedankt voor je lieve woorden! Jij kan altijd zo de spijker op zijn kop tikken.

  2. balen dat je helemaal alleen zit zonder auto.
    Voordeel kan je veel in je boek schrijven.
    Nadeel: je moet wel inspiratie hebben
    Fijn dat je huis bijna verkocht is…..hoop voor jullie dat dat voorspoedig verloopt.
    Zet een lekker muziekje op…..
    Verstand op nul…
    Niet piekeren of over moeilijke dingen nadenken….
    en doen waar je zin in hebt….
    Liefs, Lydia

  3. Fijn dat jullie huis bijna verkocht is, dat is toch weer een zorg minder. Maar je auto niet voor de deur is weer niet zo fijn. Ik heb dat ook als ik geen vervoer heb, voel ik me ‘grounded’ meestal wil ik helemaal nergens naar toe maar als het niet kan . . . dan mis ik het ‘ídee van vrijheid’
    Hopelijk is alles toch sneller opgelost dan dat je dacht.

  4. Ah brr…. aan huis gebonden! Maar super dat je oude huis verkocht is! Gefeliciteerd!

  5. Oh wat fijn dat jullie huis misschien verkocht is. Ik duim mee hoor!

  6. Hhaha…. ja in het Zweeds telefoneren hahaha… en als ze dan in de gaten heb dat je meer zweeds verstaat gaan ze snel praten, OOOch tack för din rara ord hos mig 🙂

    Hoop dat de auto het snel weer doet, want på landet utan bil aaaargh.

    Ik moet naar buiten de zon schijnt: zonde om binnen te blijven zitten, maar ik heb wel het idee dat de herfst op het vaste land eerder is begonnen, wij hebben het hier bv. na de winter langer koud omdat de zee bevroren is geweest maar in de herfst langer warm om dat het zee water nog niet zo is afgekoelt.

    Ha det så bra och ett stort Kram!

    Marion

  7. Wat zou dat super zijn, als jullie het huis kwijt zijn! Ik duim mee 🙂

Geef een reactie

