Landladylogje deel 2: een productieve dag!


Allereerst heb ik al mijn pruimen (ongeveeer 3 kg.) en nog een bak kruisbessen uit de vriezer, gebruikt om heerlijke jam van te maken.
gemaakt op 13 september 2010

Omdat de kruisbessen zo goed geleren, hoefde ik het niet zo lang te koken. Dan blijft de smaak beter. Een bakje vries ik in, want ik had maar twee potjes!
Toen ik naar buiten keek vanuit de keuken zag ik dit:

Ik denk dat de boer er minder blij mee is, want het is ZIJN oogst die hier opgegeten wordt. Ik heb hem dan ook niet gewaarschuwd.

Daarna heb ik in de tuin 10 minuten lopen schudden en rapen en toen had ik dit:

Zondag had ik extra aardappels en doperwten gekookt en we hadden een lapje entrecõte over, dus ik heb met mijn nieuwe verse appels, augurk, gekookt ei, heerlijke verse Belze majoneis(uit Nederland meegenomen!) en die aardappels, doperwten en vlees een heerlijke huzarensalade gemaakt. Die kan ik garneren met mijn eigen tomaten en komkommer.
Ik heb voorlopig te eten…….
Toen heb ik de keuken opgeruimd en heb een uurtje geslapen tot Leo thuiskwam.

Gisteravond heb ik geblogd en gequilt bij maar liefst twee honkbalwedstrijden in Amerika!

Omdat al mijn pannen in de afwas zaten kon ik gisteren geen appelmoes meer maken. Vanmorgen heb ik dus eerst een brood in de machine gezet en nu ga ik zometeen appelmoes maken in de grootste pan die we hebben (de groentensoep is er nog maar net uit). Ik heb 1 pot van de augurken gisteren gewonnen. De rest gaat in zakjes in de diepvries. Er was een tijd dat ik maar niet begreep waarvoor iedereen in Zweden zo’n grote diepvries nodig heeft. Die tijd is nu voorbij……

Op 10 mei 2009 schreef ik:

Rechts zie je de koel-vrieskasten in de keuken. Ik heb geen idee hoe ik die ooit vol ga krijgen!

14 Reacties op “Landladylogje deel 2: een productieve dag!

  1. Ohh lekker appelmoes, doe je die in diepvries appelmoes?

  2. Ooooh, wat ben je weer lekker (mmmmmmmm) bezig!!!
    Klinkt en ziet er gezellig uit.
    Lydia

  3. Nja. Prachtig allemaal, maar je weet wat ik nu denk, hè? Volgens jou komt mijn tijd nog, maar ik moet het nog zien…

    Maar niettemin, geniet ervan!!!

  4. Las net dit…
    http://www.nu.nl/binnenland/2333463/ontsnapte-herten-zorgen-overlast-.html
    heeft dat misschien met bovenstaande foto te maken?
    hahaha! 🙂
    Lydia

  5. Zo, jij bent goed bezig!! Wanneer kan ik appelmoes komen eten? 😉

  6. Ik voel een Teunie-momentje opborrelen…. 😀
    Klinkt heel huiselijk (inclusief herfst taferelen ;))

  7. Je woont een pietsje ver weg, anders had ik graag even die salade komen proeven 🙂

  8. Oh jij bent gewoon echt helemaal een échte landlady!

  9. Prachtig om vruchtgebruik te hebben van de natuur.
    Twee jaar terug zijn wij 2 weken naar Hästhult (Zweden), een dorpje met 6 huizen, geweest. Adembenemend die natuur. In Nederland is alles afgesloten i.v.m. beschermd-natuurgebied, in Zweden is zo goed als alles toegankelijk. ’s Avond kom je elanden tegen. Geweldig om mee te mogen maken. De herten en reeën zie je vanuit je huis grazen, ze worden soms weggejaagd door de kraanvogels. Dit is in Nederland niet meer te beleven. Na 9 dagen kwamen de eerste mensen voorbij ons huis. De reactie van onze oudste was: mam er leven hier ook mensen. Nou Janneke en Leo, ik volg nog maar kort deze blog, maar benijd jullie ten zeerste. Natuurlijk mis je veel contacten met familie en bekenden, maar het is ook mooi om zo wat verder te mogen zien. En de familie heeft zodoende een mooi vakantie-adresje. We hopen ooit nog een keer naar Zweden te gaan. Ik zou Zweden wel eens in de winter mee willen maken. Lijkt me prachtig.
    De hartelijke groeten vanuit Zeeland!

  10. Nou als je zo doorgaat, dan is die diepvries nog te klein vrees ik. Het klinkt allemaal heel erg lekker, maar ja naar zwden is wel een heel eind zwemmen vanuit hier, dat haal ik niet vrees ik 🙂

  11. Wat schitterend deze herten , begrijpelijk dat de boer er niet blij mee is. Maar mooi is het wel.

  12. Bij jou dus ook hertjes in de wei?! Zit net een reactie te typen op je laatste logje dat wij die hier ook hebben, hebben jullie ze ook! Als boer wordt je idd niet blij van ze: ze vreten alles op!

Geef een reactie

