Ik ben officieel getikt verklaard!


Jullie hebben ze natuurlijk ook allemaal zien langskomen: de berichtjes van mensen die getikt zijn en nu van alles moeten delen. Ik ben dol op zulke lijstjes om te lezen. Een paar mensen hadden al gezegd dat je mocht vangen als je wilde, maar dat doe ik niet. Dat vind ik onbescheiden! Maar nu heeft Zara mij officieel getikt, dus nu neem ik het maar op. Daar gaat ie dan…

4 dingen in mijn handtas:

Alleen in de zomer heb ik een handtas. Ik heb namelijk de neiging om mijn hele handtas te vergeten of kwijt te raken. ’s zomers heb ik geen zakken genoeg om alles in te proppen, dus dan moet ik wel. Er zijn echter 4 dingen die ik ALTIJD bij me heb:
1. portemonnee
2. zonnebril (ja, óók in de winter! Dan staat de zon hier nl. heel laag, gevaarlijk met autorijden)
3. fototoestel
4. mobiel. Thuis heb ik geen bereik op de mobiel (te remote), dus vandaar dat ik hem altijd meeneem. Dan heb ik er nog wat aan. Als iemand een SMS heeft gestuurd of gebeld heeft, zie ik dat dus soms twee dagen later……..

4 dingen in mijn bureaula

1. nietjes
2. pennen
3. adresboekje
4. markers in allerlei kleuren (daar ben ik gek op. Ik gaf de kinderen met sinterklaas ook altijd markers als cadeautje erbij : “heb je haar weer”, zeiden ze dan….)

4 dingen op mijn slaapkamer

Nou, ik ben echt gaan kijken, want ik heb niet zo veel op mijn slaapkamer staan
1. ons bed met twee nachtkastjes
2. een schilderij van de hand van Leo’s vader, dat heet “De Muze”. Ik denk dat Morgaine het wel mooi zal vinden….

3. kleren op de grond die ik aangehad heb, maar nog niet opgeruimd
4. twee zweedse kleedjes blauw met rood van Ikea…..

4 dingen die ik graag zou doen, maar nooit gedaan heb

1. een reis naar de Stille Zuidzee en dan eilandjes hoppen
2. naar Australië en Nieuw-Zeeland (daar woont een tante die in de vijftiger jaren is geëmigreerd) Ik zie verschrikkelijk tegen de vliegreis op.
3. Ad Visser uitnodigen om bij ons te komen eten toen ik hem een keer op ons dorp tegen kwam en hij naar een patatzaak vroeg. Hij zag er een beetje zielig en ontheemd uit. Ik denk dat hij het heerlijk had gevonden om bij ons stamppot rauwe andijvie met spekkies te eten. Ik durfde niet……..
4. Mijn huiswerk maken op Middelbare School, zodat ik arts had kunnen worden (kinderarts, kinderrevalidatiearts, kinderneuroloog, gynaecoloog zoiets)

4 dingen die ik op dit moment erg leuk vind:

1. dat ik de hele wereld aan mijn keukentafel kan ontmoeten en dat het toch erg rustig en stil is hier
2. dat het me gelukt is in pakweg een jaar verstaanbaar zweeds te leren praten en dat ik echt gesprekken kan voeren in die taal.
3. fotograferen. Vroeger met de analoge fotografie durfde ik nooit…….
4. mijn leven……

4 dingen die je nog niet van mij weet….

Dit vind ik wel een hele moeilijke. Er is niet zo veel dat mensen niet van mij weten……..Bij vorige gelegenheden in dit logje en in dit logje heb ik al het een en ander verteld. Het is misschien wel saai, maar zo veel geheimen heb ik niet.
OK, na lang denken heb ik er een gevonden:
1. ik denk altijd dat ik er niet bij hoor…. Mijn twee oudere zussen scheelden heel weinig in leeftijd en hadden een hele close band. Ik kwam er een beetje achteraan kakken… Als kind op de lagere school en in mindere mate op de Middelbare School werd ik vreselijk gepest. Ik was een beetje een raar kind en dat kon niet in die tijd. Van tijd tot tijd gedurende mijn leven (steeds minder naarmate ik ouder werd)kwam ik mensen of groepen van mensen tegen die me probeerden ‘klein’ te maken. Vooral van die smalende opmerkingen mijn richting uit, of alleen zo’n blik van: “pfff, wat denkt ze wel”, daar kan ik niet tegen. En de oproep om vooral toch ‘normaal’ te doen, maakt dat ik niet meer kan functioneren(ik weet kennelijk niet wat normaal is, ik DOE toch normaal, maar blijkbaar is dat toch niet goed genoeg).Ik trek me dan terug en als dat niet kan, word ik heel schutterig en onhandig en bevestig ik alleen maar het beeld dat mensen van me hebben. Natuurlijk is dit in de loop van mijn leven minder geworden en komen zulke situaties niet vaak meer voor. Ik ben ook wel assertiever geworden daarin, eigenlijk nog meer als ik zie dat anderen ook zo behandeld worden.
Nou ja zeg! Zit ik dit hier even over te lezen, schiet ik vol! Het moet niet gekker worden. Meer geheimen heb ik niet.

Volgens mij is iedereen al getikt, dus…….

10 Reacties op “Ik ben officieel getikt verklaard!

  1. Als je de volgende keer voor een lijstje “getikt”of gevraagd wordt, ik weet het niet…..maar volgens mij weet iedereen nu echt alles van je!
    Lydia

  2. Interessant blogje! Nu interesseert het mij niet zoveel wat iemand in zijn slaapkamer heeft (ook al vond ik het schilderij erg mooi!) maar het laatste gedeelte interesseert me weer wel. Wat afschuwelijk dat je je zo gekleineerd voelde. Was het niet je eigen idee dat je ook ging invullen voor een ander? Soms denken mensen heel anders over je dan je denkt. Zo word ik wel eens voor arrogant versleten. Vrienden en familie moeten dan lachen en zeggen: welnee meid, hoe kom je erbij? Maar ik vraag me dan af: hoe komen ZIJ erbij? Zo zie je maar weer. Ik vind het wel flink van je dat je het hebt overwonnen (en waarom niet? je bent een fantastisch mens) en dat je het ook zo op je blog zet.

    • Vast wel! Ik sla nogal eens op hol met mijn veronderstellingen om dan de eerste te zijn die blij is dat ze zich vergist heeft…. Overwonnen heb ik het nog niet blijkbaar, anders zou ik niet volschieten bij alleen maar het lezen ervan…….

  3. Leuk hoor al die weetjes, maar het eind komt toch recht uit je hart. Blijf je heerlijke zelluf!

  4. Ik vind het schilderij van je vader erg mooi.
    En zo verdrietig het onderste stukje. Je bent, misschien juist daardoor allemaal, een hartstikke mooi mens geworden!

  5. Ja, moeilijk is dat, hè? Niet invullen voor een ander maar gewoon voluit leven… Zeker als je als kind het zo hebt ervaren, blijft het heel lang je gemakkelijkste ‘modus’. Ik heb voor mezelf een aantal spreuken om er helemaal in te pompen gemaakt, zoals: Geef mezelf een compliment, NU!!! en Argwaan is een slechte raadgever. Die hebben daar ook betrekking op.
    Dat schilderij vind ik prachtig. Komt vooral door die harp, natuurlijk!

  6. Hoe verdrietig ook, het heeft je gevormd. Je bent er wèl dat prachtige mens dat je nú bent door geworden. En je was anders geweest als je leven anders was gelopen. Niet dat ik het daarmee wil bagatelliseren, zeker niet maar soms verzacht het de pijn als je er zo naar kunt kijken.
    Lieve groet!

    • Ja hoor Astrid, natuurlijk heb je gelijk. En het helpt wel dat ik nu een hele familie om me heen heb (symbolisch dan), waar ik ECHT bij hoor!

  7. Ach meid, wat naar voor je om steeds aan de verwachtingen en uitspraken van anderen nog met je mee te dragen. Je mag zijn wie je bent, want JIJ bent BIJZONDER! God heeft zich niet vergist: je bent precies GOED! Dat zeg ik ook altijd tegen de jongens, jongste is ook gepest een paar jaar en het is vreselijk.
    En dan Adje V. Toen ik op de MAVO zat kwam ik hem vaak tegen, hij woonde ook in N.aarden en in die tijd (30jr terug) vond ik het al een zonderlinge kwibus…

Geef een reactie

