Op de weg van Oud-Alblas naar Alblasserdam………


Het is zo heerlijk om een auto tot je beschikking te hebben, maar het levert weer nieuwe dilemma’s op! Normaal als ik in Nederland ben, reis ik met openbaar vervoer van en naar mijn kinderen en daar gaat heel mijn tijd aan op. Nu heb ik een heleboel meer kunnen doen, maar ook een heleboel niet! Omdat is zo veel extra’s gekocht heb deze keer, moest ik een koffer kopen. Maar gelukkig kreeg ik er een cadeau! Die mocht ik komen halen zondag in Alblasserdam. Omdat ik nog een stukje van de wonderschone Alblasserwaard wilde zien, besloot ik om van Papendrecht over de oude weg van Oud-Alblas naar Alblasserdam te rijden, die voert langs de Graafstroom. Dat moet je alleen nooit doen om 7 uur ’s avonds! De zon stond recht van voren en zelfs met zonnebril en -klep naar beneden, kon je bijna niet zien waar de weg ging! Jammer, want ik hou van die weg langs de Alblas, eigenlijk ook wel de Graafstroom geheten. Ik had willen kijken of ik deze huizen en dit water ook vond tegenvallen zoals de Hoekse Waard een dag eerder. Ik heb speciale warme gevoelens voor het rijden langs de Alblas/Graafstroom, omdat we daar een keer met fietsvakantie hebben gefietst. Toen hadden we een hele dag gefietst en we voelden ons echt heel ver weg van huis. ’s Avonds waren we op een boerencamping in Noordeloos neergestreken. We gingen nog even patat halen en toen reden we onder de snelweg door. Dat was nota bene bij de afslag Noordeloos waar we honderden keren aan voorbij gereden zijn van als we via Gorinchem naar Utrecht gingen! Het is toverachtig, fietsvakantie. Het is net of je in een sprookjesachtig ander land bent!
Toen ik weer thuis was, kwam ik tot de ontdekking dat ik wel eens even bij onze vrienden uit Alblasserdam had kunnen langsgaan die eerder dit jaar dat grote auto-ongeluk hebben gehad in Zweden toen ze naar ons toe op weg waren…… Ik durfde ook niet goed, want ik heb hun telefoonnummer niet meegenomen uit Zweden.
Vandaag heb ik ook weer heel wat afgereisd, maar dat komt nog wel in een ander logje. Nu moeten er koffers gepakt worden!! Ik ben benieuwd of ik het er allemaal in krijg!

Een Reactie op “Op de weg van Oud-Alblas naar Alblasserdam………

  1. Nederland is zo mooi als je het fietsend doorkruist!

Geef een reactie

