Mag ik u voorstellen: De Firma Lindorff die namens t-mobile mijn zogenaaamde ‘schuld’ moet innen


De eerste keer dat ik met hen kennismaakte was op 21 april van dit jaar. Toen werd ik door t-mobile naar hen verwezen. Zij hadden alles in hun handen gegeven en ik moest verder maar met hen onderhandelen. Ik belde op, maar bij Lindorff konden ze mijn gegevens niet vinden. Blijkbaar was het nog niet binnengekomen….. OK, dat kan. Ik zou over een week nog een keer terugbellen.

Ik besloot een email te sturen
Op 28 april kreeg ik het volgende bericht op mijn uitgebreide e-mail waarin ik weerlegde met giro-afschriften en al, dat er geen sprake was van een betalingsachterstand bij t-mobile:

Geachte heer/mevrouw, Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail.
Wij verwachten binnen 15 werkdagen inhoudelijk op uw e-mail te kunnen reageren.”

Vervolgens ontving ik op 17mei na niets gehoord te hebben vanaf 28 april per post een aanmaning van Lindorff waarin stond dat ik de ‘schuld’ vóór 4 mei moest voldoen. De brief was gedateerd 16 april, dus vijf dagen voor ik belde en ik ‘helemaal niet bekend was’ bij Lindorff
Daarop heb ik het volgende per mail geantwoord:

Vandaag, 17 mei kregen wij een aanmaning om een ‘schuld’ te voldoen voor 4 mei jl. Zoals in een eerdere mail beschreven, bestaat deze schuld niet. Wij gaan dit aanvechten bij de BKR en op andere manieren.
Stelt u zich eerst maar eens bij t-mobile op de hoogte van de feiten voor u met vorderingen komt.
U heeft in een eerdere mail beloofd dat u binnen 15 werkdagen met een antwoord zou komen. Ik hoop niet dat deze
brief het antwoord is.

met vriendelijke groeten,
A. Baas-Braal

Daarna volgde een lange stilte. Ik dacht eigenlijk dat ze zich inderdaad bij t-mobile op de hoogte gesteld hadden en tot de conclusie gekomen waren dat ze geen poot hadden om op te staan. Niets is minder waar. Vorige week op 24 augustus, kreeg ik een brief, gedateerd 13 augustus, in antwoord op mijn mail van 28 april waarop ik werd gemaand om de restschuld van 187 Euro en nog wat vóór 20 augustus te voldoen! Ze hadden inderdaad een bedrag van t-.mobile ontvangen, maar ik moest nu wel de kosten betalen van het te laat betalen en het ‘afkopen’ van mijn abonnement.
Ze boden wel hun excuses aan voor het feit dat ze niet binnen 15 werkdagen hadden geantwoord! Maar van mij verwachten ze dat ik betaal voor ik mijn brief heb ontvangen en dat is dus niet de eerste keer. Je denkt toch niet dat ik ga betalen, hè? Ik ga een dossier opbouwen en als ze me voor de rechter willen slepen, mooi!
Het enige wat ik doe is een mail sturen waarin ik verwijs naar dit logje en naar mijn logjes van 20 april en 21 april.

20 Reacties op “Mag ik u voorstellen: De Firma Lindorff die namens t-mobile mijn zogenaaamde ‘schuld’ moet innen

  1. je moet opletten ze kunnen je aanklagen wegens smaad als je over hen schrijft met naam ! geloof me een vriendin heeft het meegemaakt en dan ben je niet blij dus de naam moet je fingeren

    • Hoe kunnen ze mij aanklagen wegens smaad als ik niets schrijf wat niet waar is? Ik zet alleen de feiten neer, niets meer en niets minder!

      • Helemaal waar Janneke. Aanklagen op zich kunnen ze je natuurlijk prima, zoiets winnen echt niet. Vraag maar aan onze vrienden van GeenStijl, die weten heel goed waar die grens ligt. Zou wat zijn als je de waarheid niet mocht zeggen als iemand anders dat nou net niet bevalt. :-p Ik wil niet zeggen dat dat soms ook in NL toch erg moeilijk gemaakt wordt maar laten we alsjeblieft niet bijvoorbaat al zelfcensuur gaan toepassen.

      • Bedankt Sjoerd, dat is precies zoals ik er ook over denk….. Ze zijn er overigens weer, de jongens van kliksafe, straks nog maar eens proberen……..

  2. Een van mijn bloglezers werkt voor T-Mobile.
    Ik vind het alleen niet gepast om bloggers met werksituaties te confronteren.
    Maar ook de hele afhandeling van T-Mobile vind ik zeer onzorgvuldig en niet metjes.
    Vreselijk dat dit hele verhaal nu nog speelt.
    Sterkte en succes met dit Kafka-gebeuren.
    Vriendelijke groet.

    • Ja Rob, maar t-mobile heeft alle vorderingen aan Lindorff overgedaan, dus daar moet ik nu niet meer zijn. Ik heb nu alleen nog maar te maken met Lindorff. Van de regen in de drup noemen ze dat……..

  3. Oh mijn hemel Janneke, duurt deze nachtmerrie nu nog steeds voort? Laat je niet gek maken en bouw maar secuur je dossier op: you;ll get them!

    Ondertussen is het wel om gierend gek van te worden!

    • Eerlijk gezegd vind ik het nu eerder lachwekkend worden. Toen ik nog het gevoel had dat IK misschien iets gemist had, werd ik er gierend gek van . Nu kan iedereen zien hoe belachelijk het is………

  4. Tssss, wat een gedoe zeg. Sterkte en succes zal ik dan maar zeggen. 😉

  5. Tssss, misschien moet je over een half jaar een briefje sturen met de tekst: “Excuus voor het niet binnen de termijn betalen… hierbij alsnog een bedrag minus de stresskosten!”
    Gekkenhuis zeg!

    • Ik betaal niks, maar misschien doe k wel zoiets als telefoonkosten, stress en renteaftrek, stroom van het mailen verzendkosten van brieven, verloren belminuten en dat komt dan tesamen op een bedrag uit dat 100 Euro hoger is dan de rekening die ik volgens hun zou moeten betalen. Aan het einde scheld ik dan grotelijks die 100 Euro vrij……

  6. tjonge wat een gedonder zeg.Ik wens je sterkte ermee.!

  7. pffffffffff wat een gedoe zeg ! maar je hebt gelijk dat je niet gaat betalen …. Stelletje mafketels !!!

  8. Ik wens je heel veel wijsheid toe. Zoveel energie moet je in deze zaak gaan stoppen. Is het de strijd wel waard?
    Ik zou de woorden van Floor wel heel serieus onderzoeken.
    Persoonlijk denk ik dat een claim van telefoonkosten, stress enz het niet gaat halen, daar zullen ze niet gevoelig voor zijn. (weet ik uit ervaring in een ander soortige zaak).

    • Ik ga natuurlijk niet iets betalen waar ik niet HOEF te betalen! Ik HEB geen schuld. Ik heb alleen de waarheid neergezet. Van laster of smaad is geen sprake. Dat van die rekening is een grapje. Dat ga ik niet uitvoeren, want dan zou ik toegeven dat ik een schuld heb en die heb ik niet, gewoon niet. Ze willen MIJ laten betalen voor de fout die ZIJ gemaakt hebben (mijn betaalde rekening is bij hun zoekgeraakt). Dat gaat gewoon niet gebeuren. Ze willen niet toegeven, want dan kan ik een claim indienen voor van alles en nog wat. Ik kan belminuten laten uitbetalen, porto terugvragen, enkele maanden abonnementsgeld terugvragen wat ik wel betaald heb, maar waarmee ik niet gebeld heb enz.
      Dus daarom blijven ze de claim bij mij leggen. Zoals ik al zei: Dommigheid, daar heb ik geen moeite mee. Zodra ik echter kwade wil of opzet vermoed, word ik link….

  9. Whaaaa om gillend gek van te worden die gasten! Had laatst ook een akkefietje met een incassobureau. Na een paar keer heen en weer bellen en mailen, waarna ze overtuigd leken te zijn, begon het weer opnieuw. Kreeg een man aan de lijn die mij verweet dat ik HEM zoveel tijd kostte, nou vraag ik je!
    Heb er nog 1 laatste mail aan gewaagd (waaraan ik eerdere mails van mijzelf en hun antwoorden bijvoegde) Ik meldde ze dat ik nu de laatste energie hierin had gestoken, en wanneer ze het er nog niet mee eens waren ze hun dreigement om het voor te laten komen maar waar moesten maken, en dat ik daar naar uitzag! Dat is nu een half jaar geleden, de documentatie ligt klaar om gebruikt te worden, en ik bewaar het nog maar een paar jaar, maar ik hoop echt dat we nu klaar zijn met die lui!
    Ik hoop ook dat jij binnenkort klaar bent met dit bureau, want het kost allemaal onnodig tijd en energie. Ik denk idd niet dat ze het voor zullen laten komen, maar omdat het BKR erbij betrokken is, is het zo vervelend voor jou!

  10. sjongejongejongejongejongejongejongejonge! Wat een ellende zeg. En niemand die de verantwoordelijkheid op zich neem om nou eens even goed te kijken wat er nou eigenlijk fout is gegaan. Raar hoor! Ik zeg het nog maar eens een keer: sjongejongejongejongejongejongejongejonge.

  11. Baas-Braal, ik heb met je te doen. Lindorff zit mij ook al een jaar of zo achter m’n vodden voor € 34,70, ook met een tel.rek. die ik overigens betaald heb. Aantoonbaar en wel. Maar zij blijven doordrammen en inmiddels is de rekening al astronomisch opgelopen. Ik ben opgehouden beleefd en vriendelijk te zijn en beantwoord geen enkele brief meer. Zolang ze me blijven achtervolgen met dat ene item wat ik kan aantonen dat het voldaan is, mogen ze desnoods voor de rechter slepen. Ik heb n.l. 2x een foto-kopie hen opgestuurd van de desbetreffende betaling en nu stelt men deze nog nooit ontvangen te hebben. Dit soort lieden @#$&**^%#!!!

    • Ja, het is om uit je vel te springen! Het ergste is dat ik een BKR-melding heb gekregen voor iets wat ik helemaal niet gedaan heb! Als we straks naar Nederland terugkomen, heb je kans dat we niet eens een hypotheek kunnen afsluiten. Ik denk dat ik ook ga ophouden met beleefd zijn…… ligt niet echt in mijn aard.

  12. gerdalubben@home.nl

    Zit met het zelfde probleem

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s