Ik zei: “Ik ben gewoon sprakeloos!” Toen zei zij: “en dat komt toch niet zo vaak voor bij jou!”


Vanaf haar geboorte ken ik haar al. Een leuk, slim, lief kind dat opgroeide tot een mooi, lief, superslank, slim en geestig meisje. Ze zei nooit zo veel, maar als ze wat zei, was het altijd de moeite waard en meestal ook nog eens erg geestig. Toen ze 14 was leerde ze haar vriendje kennen; hij was 16 jaar. Vanaf die tijd waren ze onafscheidelijk……
Hij was net zo dol op haar als zij op hem. Een vrolijke sprankelende jongen die uitstekend past bij haar ietwat flegmatieke aard. Vastbesloten was hij dat zij de zijne moest worden! Toen ze trouwden was ze een van de mooiste bruiden die ik ooit heb gezien, het was heeeeel ontroerend, twee zulke dolverliefde jonge mensen die dat met een huwelijk bezegelen. Drie kinderen hebben ze gekregen, de jongste is nog geen twee jaar. Ze wonen in een piepklein huisje, wat ze fantastisch verbouwd hebben. Ze zijn gelukkig, ze waren gelukkig. Na de vakantie heeft hij aangekondigd dat hij over hun relatie moest nadenken en nu heeft hij besloten voor een andere vrouw te kiezen….. een zaak van selectief geheugenverlies zou ik zeggen.
Ik ben sprakeloos……. en dat komt niet zo vaak voor bij mij.

8 Reacties op “Ik zei: “Ik ben gewoon sprakeloos!” Toen zei zij: “en dat komt toch niet zo vaak voor bij jou!”

  1. Je snapt het soms niet hè.

  2. Oh wat verdrietig dit. En je hoort het zo vaak. Ik hoop dat ze in ieder geval in staat zijn alles netjes ‘op te lossen’. Zeker in het belang van de kinderen.

  3. Ach…

    Groetjes,Corina

  4. Zo zie je maar weer dat het aan de buitenkant anders kan lijken dan het in werkelijkheid is. Blijkbaar was hij minder gelukkig. Heel verdrietig zulke dingen. Ik maak het nu in mijn omgeving ook weer mee, bij mensen met pubers. Dat is net zo triest. Bah, sterkte ermee!!

  5. Naar he? zoiets zie je zo vaak tegenwoordig en ik vind het het ergste voor de kinderen.

  6. en daar heeft hij waarschijnlijk straks weer enorme spijt van als de roze wolken van die verliefdheid zijn verdwenen….

    • Ja natuurlijk! Weet je: soms kan je het je een beetje voorstellen als je vrouw nogal schelderig is of altijd negatief, maar in hun geval is dat absoluut niet waar. Ze is slim, intelligent, trouw (ook aan haar vrienden), een goede moeder en ik ben echt wel objectied hoor! Ik snap er gewoon niets van!

Geef een reactie

