Het Astrid Lindgrenpark in Vimmerby (spreek uit Wimmebie)


Daar zijn we dus vandaag naartoe geweest. De foto’s moeten even wachten, want de accu van het fototoestel ligt aan het infuus….
Het viel beslist niet tegen. Er waren overal opvoeringen uit stukken van boeken van Astrid Lindgren.
Natuurlijk zijn we in villa Kakelbont geweest en hebben we gezien hoe Pippi de agenten veel te slim af was en hoe haar vader trouwde als koning van een zuidzee-eiland (met iemand uit het publiek). Het huis zelf was erg leuk en er bloeiden zonnebloemen naast de voordeur Tricky!
Het piratenschip lag er en er was zelfs een onbewoond eiland! /verder was er het kasteel van Ronja de Roversdochter (compleet met scheur in het midden) en er werd een prachtige show weggegeven door de rovers , compleet met roverslied en ook Ronja en Birk waren er…..
De kinderen van Bolderburen waren er met allerlei echte boerderijdieren die ze ook echt eten gaven en een zang- toneelvoorstelling tussen de dieren, erg, erg leuk.
Wat voor de kinderen errug leuk was, was dat er een complete straat met schattige huisjes helemaal op schaal was gemaakt. De volwassenen konden er niet in, maar de kinderen wel. Er stonden tafels en stoeltjes en er waren kleine keukentjes. Die van een jaar was er niet uit te lokken met rozijntjes of drinkyoghurt en zei vriendelijk: “daaag” als wij dreigden door te lopen…..
Overal waren speeltuintjes waar ook aan de allerkleinsten gedacht was….
Waar we niet aan toe zijn gekomen was: Karlsson van het dak en gebr. Leeuwenhart. De oudste van de kinderen was vier, dus eigenlijk was het wat verhalen betreft, iets te hoog gegrepen. Bovendien werd er natuurlijk overal zweeds gepraat, dus onverstaan baar voor de kinderen. Ik kon het goed volgen moet ik zeggen, kindertaal natuurlijk. We waren er pas ha;f twee, het is 80 km. van ons huis en we hebben onderweg nog lekker geluncht. Terug was iedereen versleten. We hadden heel optimistisch, ook nog ons zwemgoed meegenomen om onderweg misschien lekker in een meertje te zwemmen. Het was nl. prachtig weer!. Nou, daar kwam natuurlijk niks van. Alle kinderen en bijna alle volwassenen vielen al in de auto in slaap en iedereen behalve ik ligt al op een oor nu. Ik ga ook maar eens lekker slapen. Morgen gaan we taarten bakken! En ik beloof dat ik er nog een aantal foto’s op zet.

10 Reacties op “Het Astrid Lindgrenpark in Vimmerby (spreek uit Wimmebie)

  1. Wat een leuk uitje. Oh, de Gebroeders Leeuwenhart. Een van mijn favoriete boeken van vroeger!
    Zo leuk dat die kleine gewoon z’n ding doet.

  2. Wat een leuke dag! En voor alle leeftijden wat te zien en te doen. Jammer dat het voor de kinderen in het Zweeds is. Karlsson is zo een mooi boek! Ik ben benieuwd naar je foto’s.

    Veel plezier met het taarten bakken!

  3. Dat klinkt als een geweldig leuke dag.
    Pippi Langkous en haar Villa Kakelbont. Wat heb ik vroeger genoten van haar verhalen. Ik weet nog, het eerste boek dat ik vroeger kocht: Een verzamelboek met alle verhalen van Pippi Langkous. Dat kostte toendertijd FL12,50 bij de V&D. Ik zie mezelf daar nog lopen in de V&D met mijn eerst gekochte boek. Ik heb het nog steeds, al ziet het er nu al wat verlezen uit.
    Genieten vond ik die verhalen.

  4. Wat een leuke dag! 🙂
    Lekker taart. Ik heb gisteren een workshop taart versieren met marsepein kado gehad, als afscheid van de TSO.
    Erg leuk, en errug lekker. Heb weeer wat geleerd en leuke ideeen op gedaan. De taart staat in de koelkast.
    Vanmorgen geshowd aan de kids….mmmmmmmmmmm.
    Lydia

  5. O, leuk! Staat ook op mijn/ons verlanglijstje! 😀

  6. Erg leuk verhaal, vooral ook omdat die hele stoet van kinderhelden hier voorbij komt. Je gaat automatisch terugdenken. Ik moet nog ergens een video van Pippie hebben liggen. Zal ik?

  7. natuurlijk kwam ik snel hier een kijkje nemen toen ik je titel zag… wat leuk dat je ‘er’ geweest bent! en dat het zo meeviel! en zonnebloemen langs Villa Kakelbont, het kan niet op! heerlijk…

Geef een reactie

