En ik dacht nog: “Wat zijn ze toch lekker aan het spelen……”


Er zijn dus nu 3 kinderen tussen vier en een jaar hier. De oudste twee lopen de hele dag te rennen buiten en beklimmen vervolgens de rots en springen er weer vanaf.

Ze spelen in het speelhuisje en ze voetballen met Opa. De kleinste probeert met alles mee te doen, maar er is maar een gedeelte waar hij mee mee kan doen.
In het speelhuisje wordt te ruw gespeeld voor hem. Regelmatig wordt hij onderuit gekeild of hij mag er helemaal niet in. Voetballen is zelfs voor de tweejarige maar net aan als er een volwassene meedoet, anders is hij alleen maar achter zijn grote vriend aan het aanrennen die de bal steeds nèt iets eerder heeft…… Die kleine kan helemaal niet meedoen, dus meestal wordt er gevoetbald terwijl hij slaapt
Maar met sommige vooral ondeugende dingen kan hij meedoen:


So far so good……..
Vanmorgen komt de oudste binnen met de mededeling dat het gras te lang is. Op het antwoord van Leo dat dat mijn afdeling is, komt hij bij mij. Ik zeg dat we morgen pas het gras gaan maaien en dat hij dan mag helpen. De van twee en half heeft dat blijkbaar gehoord, maar dat is achteraf gepraat. We waren allemaal zo’n beetje met van alles bezig, kinderen in orde maken, ontbijtboel opruimen, even op de computer kijken. Op een gegeven moment kijk ik uit het keuken raam en zie het volgende:

Die grasmaaimachine krijg IK niet uit de garage als er twee auto’s in staan! Gelukkig zit er een beveiliging op dat hij niet zo maar aangezet kan worden. Hij schrok zo enorm van onze reactie dat hij helemaal over de rooie ging. Bij inspectie bleek dat hij bij het eruit rijden ook nog op allebei onze auto’s een kras gemaakt heeft. We moesten om elf uur in de kerk zijn (mijn dochter met haar twee kinderen en ik), dus veel tijd om uit te praten was er niet. Hevig huiend vertrokken we richting kerk. In de auto was het al min of meer bespreekbaar en hij beloofde sorry te zeggen als we terug kwamen. Toen we in de auto op de terugweg zaten, kwamen we er op terug. Hij kondigde aan dat hij wel alleen met Opa en Oma zou praten en dan moest mama maar even praten over het betalen . “Want wij moeten dat betalen, dat ik krassen heb gemaakt” . Ik werd bij de hand gepakt en Opa werd geroepen. “Opa, ik heb krassen op jouw auto gemaakt” “Ja” zei Opa. “Sorry….en ik zal het nooit meer doen” “Oma, ook sorry” en weg was hij. Gelukkig hangen we niet zo aan bezit, maar anders had onze dochter het altijd nog via de verzekering kunnen spelen. Het is wel even schrikken anders. Hij moet de stekker ook uit het contact getrokken hebben, want het snoer werd nagebracht toen de maaimachine alweer op zijn plaats stond. Hij had iets gehoord over grasmaaien…………..

15 Reacties op “En ik dacht nog: “Wat zijn ze toch lekker aan het spelen……”

  1. Oma is kleine kinderen verleerd?
    Mama overziet de kinderen nietzo op een vreemde plek?
    Klein kind, een grote wijsneus van zelf nadoen?

    Ja, het is een spannend verhaal.
    Maar lief en teder zoals je het beschrijft!

    Vriendelijke groet.

  2. oeps!? en wat issie sterk, hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen?!!! zelfs ik vind het ding zwaar!! Never a dull moment dus… wij weer terug in Lkpg nu! liefs Jezz

  3. Oh, wat een ondernemend manneke. En zo lief dat hij wilde helpen. Helaas met wat schade.

  4. wat een kleinzoon zeg… maar het levert je wel weer een leuk en spannend verhaal op hier…

  5. Pfffff….dat is schrikken zeg!

    Leuk verhaal voor “later” maar ondertussen is het toch wel even vervelend…

  6. Gelukkig dat hij het ding niet kon aanzetten, dan was er heel wat meer aan de hand geweest. Dat kind is tenminste erg behulpzaam, dat er een paar krassen van komen, ach. . . dat is gelukkig nog maar het minste.
    Keurig sorry grzegd dus dat is ook weer opgelost.
    Tja zo’n wurm blijkt meer kracht te hebben dan je voor mogelijk houdt.
    Alles goed afgelopen en jij het er een pracht logje over kunnen schrijven.

  7. Nou. die komt er wel, zeg!
    Heftige belevenis voor opa, oma en mama lief en dat nog wel op de zundag!!!
    Hoop dat je vandaag mooi weer hebt, hier komt het met bakken uit de lucht vallen.
    Lydia

  8. Pittig kereltje, met doorzettingsvermogen! Kan me voorstellen dat jullie schrokken, en niet al te gelukkig zijn met de krassen. Gelukkig alleen maar materiele zaken. Phiew

  9. Ohhhhh eigenlijk bedoelde hij het allemaal heel goed , maar het pakte alleen niet zo goed uit . Mijn lief zou door het lint gaan over die krassen die is zooo zuinig op zijn auto .

  10. Ah, die Sim. Mooi verhaal ;), jammer van de schade.

  11. Wat een verhaal. Wel een behulpzaam mannetje, jammer van die krassen op de auto’s.
    Hoe krijgt zo’n klein manneke het voor elkaar op zo’n grasmaaier uit de garage te halen. Onvoorstelbaar gewoon. Wel een doorzettertje hoor.

  12. Helemaal gaaf, die foto van klein jongetje met grote grasmaaier… Ik vind dat ie voor z’n leeftijd al een heel aardig schuldbesef heeft!
    Ze genieten wel, die kinders, bij opa en oma en opa en oma ook, heerlijk toch?

  13. Weer een mooi verhaal voor later. Weet je nog toen wij bij Opa en Oma waren in de tijd dat hun huis in Zweden stond en ik/jij zo stoer was om de grasmachine uit de schuur te halen……….

  14. wat heerlijk om te lezen….zo ongeveer zouden wij het ook hebben aangepakt….en inderdaad: godzijdank kon de kleine voortvarende man het ding zelf niet aanzetten; hij zou het vast gewild hebben!

Geef een reactie

