Ik heb mezelf een cadeautje gedaan……


Al een tijdje ben ik aan het zoeken, al een tijdje wil ik het hebben, maar ja : midden zomer koop je het niet. Vrijdag had ik ze al gezien en ik vond ze zooooooo mooi, zoooooo echt zweeds.
Kijk zo werden ze voor me ingepakt….

Eerst moest ik vegen, stofzuigen en dweilen, maar nu heb ik ze dan toch maar uitgepakt.

En staan ze niet mooi?

1 in de keuken:

en 1 in de allrum:

De mevrouw van de winkel vroeg of ik zelf ook weef. Toen ik ontkennend antwoordde zei ze: “Nou, ik dacht het omdat u feilloos de twee mooiste van de hele winkel eruit pikt”. Dat vond ik natuurlijk wel leuk om te horen, maar een erge slimme opmerking was het niet. Als ik zelf zou weven, zou ik toch niet bij hun twee handgeweven kleden gaan kopen voor meer dan 400 Euro?

14 Reacties op “Ik heb mezelf een cadeautje gedaan……

  1. dingdong 440 euries !!!!!
    Ze zijn wel prachtig en ik zou ook waanzinnig verliefd zijn.
    Volgens mij is het niet goed voor mijn portometniks om naar zweden te komen. Er moet een groot hangslot op denk ik.
    Ik zou ze ook een week niet uitpakken, alleen het pakketje al.
    Trouwens een nieuwe hobby misschien, weven…..?????
    doeidoei, Lydia

    • We hebben 2000 euro energiekosten uit Nederland teruggekregen, dus…. En het maakt je huis wel ineens af, hoor, zulke prachtige kleden. Overal ligt hout op de vloeren, dus we hebben nergens vloerbedekking hoeven kopen. Dan kopen we maar kleden…… Leo weet het overigens nog niet, die is drie dagen de hei op om wetenschappelijke artikelen te schrijven met de hele afdeling…Donderdagavond komt hij thuis, maar dan liggen ze al drie dagen.

  2. sorry, ik hoest….???? 400 euries…???
    Lydia

  3. Wat mooi!!!!!!!! Zowel ingepakt als uitgepakt. Handwerk is erg duur, hoeveel uur zou je aan zo een kleed weven?
    Mariam

    • Ja, daar gaan heel wat uurtjes inzitten hoor! Ze hebben een speciaal atelier waar je zelfs kleden precies op lengte en breedte kan bestellen, maar dat duurt wel 2-3 maanden. Dat vond ik te lang en ik vond deze erg mooi……

  4. Ik vind ze hartstikke mooi. En Leo staat straks voor een voldongen feit!

  5. Je zelf eens kietelen noemen wij dat. Handwerk is onbetaalbaar.

  6. mooi zijn ze
    is dat niet heel besmettelijk in de keuken en hoe houd je ze schoon ?

    • Je kunt ze met een sopje en een lapje of borsteltje wassen. Hier in Zweden doet iedereen, ook de visite zijn/haar schoenen uit bij binnenkomst. Dat scheelt al een heleoel. Verder heb ik geen kleine kinderen in huis en De komende 10 dagen even wel, misschien dat ik ze nog even opruim dan…..

  7. Wat mooi! Ik heb juist twee weken geleden een mooi Louet weefraam gekocht. Het stond spiksplinternieuw op marktplaats voor maar 20 euro. Ik weet ineens wat ik ga weven: een gestreepte loper voor over onze 3 meter lange tafel.
    Teunie

  8. Ha Janneke dat wilde ik nét schrijven, dat je van afgedragen kleding mooioe kleden of lopers kunt weven!
    Ik had een schoolvriendin die zo een vloerkleed had en steeds herkende ik weer oude kleding van haar…heee die pyjama weet je nog…?..kijk eens, dat was eent rui van je vader 🙂

  9. Sjonge, je kleinkinderen geen chocola laten eten op zo’n kleedje 😉

Geef een reactie

