Zoals beloofd: een leuk Janneke-logje…..


Bijvoorbeeld over mijn vinger! Hij is dicht. Nu kan ik ook zien hoeveel geluk ik heb gehad. De snee loopt bijna helemaal rond mijn vinger en stopt ongeveer een milimeter voor mijn zenuw en spier.
Bijvoorbeeld over het weer. Het is hier heel gek weer! Het is overdag wel 26 gr. en verschrikkelijk vochtig. Het lijkt wel of we in een slowcooker zitten! Door de regen aan het begin van de week, kon ik steeds het gras niet maaien. ’s Morgens vroeg is het mistig ( de zon gaat om 4.21 op en 20.42 onder) en om twee uur was het gras nog nat! Toen ben ik eerst maar eens een paar uurtjes buiten gaan slapen, vanmorgen waren er weer een aantal vliegen in onze slaapkamer, dus ik was vroeg wakker. Die gaan we er straks voor we gaan slapen uit meppen, want ik word daar heel geïriteerd van…. Verder hebben we een wespennest onder het dak van het houthok, maar we hebben eigenlijk helemaal geen last van wespen. Ik denk dat ze zich koest houden omdat dat andere nest natuurlijk uitgerookt is.
Om vijf uur ben ik het gras gaan maaien. De grasmaaimachine vond het niet leuk en regelmatig moest hij pruttelen, maar ik was onverbiddellijk. Nu is het gras allemaal zo goed als gemaaid (ik moet voor nog een stukje maaien). Toen heb ik ook nog even met mijn wesp de randjes rond de bomen wat teruggesnoeid en nu ben ik redelijk tevreden.
Bijvoorbeeld over mijn quiltje voor Jessica. Ik heb de top af! Vanmorgen heb ik even wat quiltpatronen uitgezocht en die ga ik vanavond onder de tv erop tekenen en dan kan hij maandag opgespannen worden en dan kan ik met quilten beginnen. Ik vind het echt snel gegaan. Ik zou jullie zo graag de foto’s willen laten zien, maar de vijand leest mee……..
Bijvoorbeeld over dat ik me gisteren eindelijk heb ingeschreven voor een cursus Zweeds voor gevorderden. Ik word volgende week gebeld wanneer we gaan beginnen.
Bijvoorbeeld over wat we gaan eten zometeen. In de oven staat paprika gevuld met lamsgehakt met rode uien, cantharellen en cocosmelk. Dat eten we met rijst en die staat te ontdooien in de magnetron (ik kook altijd hopeloos te veel rijst, ik ben nog gewend aan een gezin met vier kinderen).
Bijvoorbeeld over dat ik van het voorjaar zonnebloemen heb gezet en dat het zonneHOED blijkt te zijn, een rode PRACHTIG!! Maar ik heb ook zonnebloemen hoor! Die zijn wat minder ver. En ik heb flox, een hele mooie kleur…

mijn flox


En ik heb Leo en woensdag komt mijn jongste dochter met haar twee kinders en ze blijft maar liefst 10 dagen! Dan komt van vrijdag tot woensdag ook nog mijn vroeger peegdochter met haar zoontje aan de hand en haar babietje in de buik. Zij is een taartenbakwonderen ik heb dus al mijn sappen niet voor niets ingevroren. Daar gaan we prachtige dingen mee maken, die dan weer opeten en invriezen. Ik verheug me er op …..
Ik ben een gelukkig mens en jullie?.

Was dat een leuk Janneke-logje, Lydia? Was dat van het juiste gehalte?

16 Reacties op “Zoals beloofd: een leuk Janneke-logje…..

  1. O o o ik hield m’n hart vast in het begin van je logje, achter de maaimachine als dat maar goed zou gaan, maar gelukkig…een happy end!
    Fijne week, ik weet zeker dat je ervan gaat genieten!

  2. Ik vond het een heerlijk Janneke logje: zalig. Mogen we nog foto’s van je quilt zien? Ik moet die van mij weer eens oppikken…..wordt een 25 jaren projet in het tempo waarin ik er aan werk!

    Je gaat een leuke tijd tegemoed zo te horen: fijn voor je!

    • De foto’s van mijn quilt komen pas voor publicatie beschikbaar na 5 november als Jessica’s baby is geboren en ik hem kan geven. Ik heb het hele project op foto vastgelegd, dus het wordt een uitgebreide reportage…….

  3. ik verheug me er nu al op! ik meen het!

    off topic: Voetbalbuddy heeft niet alleen twee kleuren ogen, het is een syndroom: een oogkas is ook kleiner dan de ander en hij zweet maar op een helft van zin lijf: na een wedstrijd is de ene helft rood en bezweet en de andere helft spierwit….heel bizar! maar ik vind beide ogen heel bijzonder en bijzonder mooi van kleur…

  4. Ha weer een heerlijk Janneke blogje 🙂 Een heel gelukkig Janneke blogje zelfs 😉

  5. Heerlijk, heerlijk, Janneke.
    Ik kon niet eerder lezen want mijn zus was jarig en ik had mijn pa die logeert in de Egmontshof meegenomen.
    Maar helemaal super, lekker Janneke.
    Ga vooral door en stop niet, ik heb je logjes echt gemist.
    Nu hadden de kinderen vakantie, maar die gaan volgende week weer naar school en dan lees ik lekker onder het genot van een bakkie leut jou belevenissen.
    Groetjes aan Leo!
    Liefs Lydia

  6. Geluk!
    Mijn baby schopt, ik heb al mijn was gewassen, ik heb de bedden opgemaakt met schone lakens, ik heb gestofzuigd, ik heb maar liefst twee afleveringen van Sveriges fulaste hem gezien (kijk op http://www.tv3play.se), ik heb in mijn grappige en goeie geleende boek Jesus och jag van Adrian Plass gelezen – helaas morgen teruggeven – ik heb 3 kwartier geslapen, ik heb de buurvrouw beneden gevraagd of er een kattentrapje van haar tuin naar mijn balkon mocht lopen, ik heb een kattentrapje gemaakt, maar volgens mij is het te steil… we zullen zien, ik heb alle was opgevouwen en in de kasten gestopt, ik heb de katten geprobeerd te leren het trapje op te lopen, maar Fidel snapte het niet en Snöboll werd binnen gelaten door Pierre die het ook niet snapte… ik heb speelgoedmuizen voor de katten gekocht – helemaal gelukkig zijn ze – en ik heb het balkon schoongemaakt.
    Hmm… en ik dacht nog dat ik vandaag niets uitgevoerd had…
    Ik dacht dat Lieke vandaag zou komen.
    En ik heb PIJN IN MIJN VOETEN… gek, hè?
    KRAM Jezz

    • Nog meer geluk Jessica: er ligt een bak echte hollandse groentensoep met een klein beetje selderij op je te wachten en een bak met lamsgehakt, rode uien en cantharellen gevulde paprika met rijst. Het was errug lekker!

  7. Waarom krijg ik nou honger?

    Groetjes,Corina

  8. Je keukenkruid werkt wel tegen vliegen (bij ons heten die muggen en muggen heten neefjes, maar alleen de vrouwtjes steken, dus zijn dat nichtjes maar we noemen ze ook neefjes) maar niet tegen fruitvliegjes. Die stofzuig ik op, ja sorry, ze hebben zo’n explosieve gezinsuitbreiding, dan ben ik genadeloos. Waar ze gek op zijn? Koffiemelkflesje met smalle hals gevuld met appelazijn, limonadesiroop, tipje alcohol of yoghurt of karnemelk, het melkzuur gaat gisten en maakt een alcoholluchtje, ze nemen een duik in het vocht en nou ja, met alcohol op moet je niet gaan zwemmen. Wespen zijn ook gek op dit mengsel en bijen houden er niet zo van, dus in de wespenvanger een scheut zuur melkproduct en je decimeert de bijenstand niet zoals met een of andere ranja. Wij hebben een gezegde: sla je één vlieg dood, komen er zeven op de begrafenis, je bent gewaarschuwd. In NoordHolland deden ze vroeger poppetje blauw (witmaak van Crackfree) voor de witte was door het witkalkmengsel voor de muren van de zomerstal, blauw weert vliegen, Je hebt ook blauwgeverfde melkbussenrekken. Leuk om eens wat uit Zweden te lezen, ik ben een trouw lezer van Zweedse familieromans, het jaren vijftig genre, margit Soederholm, etc. Maar aikiea (engels) ziet mij vrijwel alleen om de voedselsectie, trouwens wel een grote Lazy Jane (ronddraaiend plateau) gekocht, moet nog een afwikkelmechanisme voor strengen garen worden), at je niet allemaal op Internet kan vinden voor nuttigs. Nou, dit is wel erg lang, fijne oogsttijd en verwerking, lees je het blog : eenvoudig leven – ook? Die heeft even 140 kilo pruimen ingemaakt, ze heeft wel een sapextracter, maar toch. Heb je in Zweden vrij toegankelijke kringloopwinkels? In Duitsland mag je er alleen in als je een H4 of zoiets kaart hebt, dus bijstand of minimumloonverdiener bent. Ik woon vlak bij de stad Groningen met de grootste eikiea van Nederland, maar ja, ik geef mijn geld liever in kringlooopwinkels uit, dure dingen kan ik eerst uitproberen en als de kwaliteit tegen maar het gebruik meevalt, alsnog nieuw kopen. Als je goed oplet, heb je kwaliteit voor een prikje, heb ik niet echt nodig, maar ja, mij textielhobbies vreten geld. Ik wens je nog mooie zomerdagen zonder rook uit Rusland.

  9. Een luchtig logje van Janneke. Ik ben weer bij………

  10. Fijn dat je zo gelukkig bent, Janneke! Zou ik ook zijn, als Lieke 10 dagen langs zou komen ;).

    En ja, wij zijn ook gelukkig. Ik had het er vanmiddag nog met Job over. We zijn altijd wel gewoon ‘steady’ gelukkig geweest, wel met hoogtepunten; en hier wonen is absoluut één van de hoogtepunten. Vrijheid! 😀

  11. Heerlijk zo’n logje met alledaagse en mooie dingen!

Geef een reactie

