Vanaf 1 augustus……..


Vandaag heb ik het gezien! Vanaf 1 augustus ben ik al bezig op 2 logjes over Alverzoening te reageren. DAGEN heeft het me gekost… Je denkt dat mensen redelijk kunnen zijn, maar ze hebben gewoon een bord voor hun kop, sorry dat ik het zeg….. Het heeft me wel opgeleverd dat ik eindelijk weer eens de Bijbel heb bestudeerd zoals ik dat in jaren niet gedaan had.
Wie geïnteresseerd is, be my guest. De logjes staan hier en hier
Je moet maar bij de commentaren kijken als je zin hebt… Ik stuur vanavond nog 1 antwoord op de laatste beschuldiging en dan hou ik er echt mee op. Ik was al gestopt, maar kon niet aanzien dat andere oprechte zoekers gemangeld werden, Toch heb ik niet het gevoel dat het voor niks geweest is, want sommige anderen hebben misschien wel argumenten gelezen waar ze wat aan hebben en ik heb zelf ook weer geleerd…….

16 Reacties op “Vanaf 1 augustus……..

  1. Heb even een blik geworpen….(ben een nieuwsgierig vrouwmens) maar zal een wat beter tijdstip moeten uitzoeken om alles eens aandachtig door te lezen. Met een kop koffie of 4/5 achter de kiezen en de Bijbel in de hand en pen en papier in de andere….;-)
    Zeker de moeite waard…

  2. Sorry Janneke, daar ga ik me niet in verdiepen 😉
    Succes met wel en niet reageren 🙂
    Hoop dat je er lekker op slaapt 😀

    • Nee, misschien had ik er ook niet op moeten reageren…… maar ik denk altijd dat ik met redelijke mensen te doen heb, die naar je luisteren en ik naar hen. Maar het enige wat ze willen is anderen neersabelen……. Ze gebruiken de Bijbel als wapen…..

  3. Hmm ik heb even gegluurd maar dit zijn van die eindeloze discussies….discussies waar ik me liever niet in meng 😉

    • Nou, je hebt groot gelijk hoor! Ik heb het nu gedaan, maar ik heb van die 13 dagen toch zeker 10 hele dagen aan de computer of met mijn neus in de Bijbel gezeten…. Dat kan je gewoon niet doen als je ook nog een gezin hebt….. Verder is het best onbevredigend afgelopen, ze lezen niet wat je neerzet en ze hebben al helemaal het ‘plaatje’ rond nog voor je iets hebt gezegd en ook daarna….

  4. Meid, wat een discussie! Die André Piet is een gevaarlijk mannetje. 20 jr geleden woonde hij om de hoek en preekte veel bij ons, hij is toen discreet ‘verwijdert’ omdat hij toen begon met de AV en men dit bij ons in de gemeente (baptisten) niet accepteerde. Sinds die tijd heeft deze meneer blijkbaar niet echt stilgezeten.
    Ik adviseer je om je niet te ‘verlagen’ tot het niveau van eindeloze discussies: wij zullen niet door goede werken de hemel in mogen gaan maar alleen door genade! Wat een goede God hebben wij! Ik heb niet eens alles gelezen nog maar ik ben het met je eens. Teksten genoeg die de AV onderuit halen, de bijbel is duidelijk genoeg!

  5. Nee, precies. Ik dacht een beetje discussie ok, maar jemig wat een lappen text. En het helpt toch geen bal. Het is alleen maar gekissebis. Precies zoals God niet wil dat het gaat. Ik heb het opgeven na een paar van jouw inläggs. Verspil hier je tijd niet mee, want niemand ordkas läsa det här.
    Zoals je zei voordat het allemaal uit de hand liep: laten we bezig gaan met de dingen die er echt toe doen.

    Zoals bijvoorbeeld de auto stofzuigen. Kan ik dat vandaag bij jullie op de oprit komen doen? Ik neem mijn eigen stofzuiger mee dan. Zal je verder niet “lastig”vallen.

    KRAM

  6. ordkas moet orkar zijn. en text tekst.

  7. Hoi JAnneke, ik heb even gegluurd, maar heb het snel weer afgesloten. Maar dat begrijp je vast wel.
    Ga je nu weer gezellige Janneke logjes schrijven, want ik mis ze wel een beetje! 🙂
    Groet, Lydia

  8. jee sorry heb even gekeken maar ga dit niet lezen , dit gaat mijn pet te boven
    Ik begrijp sowieso niet dat eeuwige geruzie onder gelovigen , sorry maar is het geloof niet juist iets wat moet herenigen, verbroederen?
    en wat is er tot nu toe van gekomen ? veel veel oorlogen omdat we het niet eens zijn….
    verder weet ik van dit onderwerp niets af dus kan ik er ook geen mening over geven …..

  9. Hallo,
    Wat een heftige discussie… m’n mond valt bijna open van verbazing. Ik heb nog niet de helft van alles gelezen maar in sommige gevallen vraag ik me af of de mensen wel goed lezen. Ik vind het knap van je dat je met dit soort dingen je geduld niet verliest. Die van mij zou al heel ver te zoeken zijn. Sommige mensen hebben een blok beton voor hun hoofd. Petje af voor al het geen dat je hebt geschreven en de steun die je anderen hebt kunnen geven.

  10. Hemeltje lief wat een mensen heb je toch. Ik herken dat heel goed: reageren tegen beter weten in.

    Maar het heeft zo weinig zin foute gedachtenkronkels van iemand anders proberen recht te zetten….bij dit soort lui in ieder geval. Vertrouw er maar gewoon op dat jouw morele kompas goed staat.

    Fijn weekend meid.

  11. Ik heb een poging gedaan maar ben afgehaakt. Tja, leven en laten leven dan maar zou ik zeggen. Maar dat het je raakt, dat lijkt me logisch.
    Ik heb ooit een logje geschreven waar ik volledig achter stond en ik kreeg me toen een berg reacties en die waren niet allemaal even positief. Ik schrok daar eerlijk gezegd best wel van. 😦

  12. Ik ben het 100% met Zara eens.

Geef een reactie

