Mag ik van u, van de stomme acties: DE WIJSVINGER……


In dit logje beschreef ik hoe ik mijn duim er bijna afhakte met mijn prachtige bijltje……
Gisteravond had ik weer zo’n gezellige actie.
Ik wilde nu eindelijk die pie maken met verse (zelfgeplukte) bosvruchten . We hadden logé’s die ook naar de bruiloft waren geweest. Het deeg was een beetje taai en ik probeerde het uit de staafmixer te wurmen. Toen ik me eens flink schrap zette, drukte ik per ongeluk met mijn vinger op het knopje en mijn andere vinger was er nog in …… Er zit een diepe snee in mijn vinger, van onder de nagel tot bijna voor waar de pees zit en mijn nagel is mishandeld. Bovenop is een vierkantje er af geschaafd en wat er over is is in drieën gebarsten. Mijn visite heeft hem keurig verbonden, maar de snee was zo diep dat we toch maar even naar het ziekenhuis zijn gegaan om het eventueel te laten hechten. Gelukkig hoefde dat niet en ik heb er van de rekbare spul op gekregen die de randen naar elkaar toetrekt…
Omdat de vorige keer iedereen onpasselijk werd van mijn onverpakte duim, nu dan alleen een foto van een verpakte wijsvinger.

Het mag niet nat worden de komende week....


Overigens: ik kan mijn vinger goed bewegen en ik heb ook goed gevoel er in, alweer een leger engeltjes op mijn schouder.
We hebben besloten het lot niet te tarten en ik mag nu definitief GEEN grote electrische heggeschaar kopen van Leo.
We willen er geen kwartet van maken…..

Terwijl wij in het ziekenhuis waren, heeft de visite de maaltijd verder afgekookt en de pie te rusten gelegd in de koelkast. Om half negen hebben we alsnog heerlijk gegeten met pie toe. Hij was een beetje rommelig geworden, maar héérlijk…. echt zweeds recept volgt.

19 Reacties op “Mag ik van u, van de stomme acties: DE WIJSVINGER……

  1. o jakkes! hopelijk is ie snel weer beter!

  2. Vrouwe Baasbraal,
    U moet nu niet spontaan in lachen uitbarsten, maar ik bekijk vaak mijn handen en ik prijs mezelf gelukkig dat ze nog niet beschadigd zijn. Het zijn toch zulke geniale instrumenten. De natuur en de evolutie hebben ervoor gezorgd dat wij mensen precies de handjes gekregen hebben die wij nodig hebben. Zelfs mijn vingernagels hebben een functie: als ik mijn horloge wil uitdoen, moet ik eerst met mijn nagel een clipje omklappen.
    En dan te bedenken dat er dieren zijn (koetjes) die het zonder moeten doen. Die moeten gewoon eten met hun mond, stelt u zich dat even voor!
    U man en echtgenoot maakt zich echter zorgen om niets. Koopt u maar gerust meteen die heggenschaar, want hoe voorzichtig een mens ook is, een ongeluk kan toch niet vermeden worden en komt altijd op de meest onverwachte momenten.
    U denkt – bijvoorbeeld – waarschijnlijk dat u zich niet kunt kwetsen aan zo’n bellenblaastoestelletje? Vergeet het! Jaren geleden waren wij met onze toen nog erg jonge dochter op reis in de Ardennen. Zijn had zo’n bellenblazertje gekregen en blies er dan ook lustig op los. Op een gegeven ogenblik was de vloeistof op en besloten wij dan maar onverdund afwaswater in het kokertje te doen. Ik probeerde even of dat met die vloeistof ook lukte, en jawel: een belletje verscheen, zweefde tot vlak voor mijn oog en… explodeerde. Een druppeltje kwam in mijn oog terecht en ik heb dus enkele uren met een behoorlijk geïrriteerd oogje rondgelopen.
    Tot zover dit waargebeurd verhaal.
    De Drs.

  3. Engerd..

    De pie ziet er erg lekker uit!

  4. Ja een mens kan zichzelf beschadigen.
    Goed dat het goed is afgelopen.
    Mijn handen hebben ook wel verschillende lidtekens.
    Ik kijk uit naar het recept.
    Vriendelijke groet.

  5. arme Janneke! vrijdag kan ik komen schoonmaken!

  6. Ohhhh ik word al misselijk als ik dit lees. Ik ben altijd heel gefortuneerd bezig met de kaasschaaf. Geregeld zet ik die per ongeluk in m’n duim. Het gevoel, brrrrr.
    Fijn dat je gasten het avondeten hebben afgemaakt tijdens je afwezigheid. En eerlijk is eerlijk, de pie ziet er geweldig uit. Sterkte met herstel.
    PS de electrische heggeschaar is inderdaad niet aan jouw besteed.

  7. Jakkes, bij het idee word ik al licht in mijn hoofd, kan zo niet tegen bloed brrrr. gelukkig is alles goed afgelopen en heb je kunnen genieten van de pie. Niet meer doen hoor!

  8. hm, kwam hier wat bijlezen, en krijg meteen een verhaal over half afgehakte vingers op mijn bord, jakkes!!!

    maar je hebt heel wat geschreven en ik wil er mijn tijd voor nemen, maar ik zie dat je weer leuke dingen hebt gedaan en meegemaakt (de trouwerij, uitjes naar mooie plekjes) en dat je tuin zo mooi is met al die bloemen, moet puur genieten zijn (en hard werken om m te onderhouden natuurlijk!)
    sterkte met die vingers, en die pie ziet er verrukkelijk uit, en hij zou nog passen in mijn anti-kanker-dieet, met al die rode bessen en zo… lekker veel anti-oxidanten!

  9. Gassie!!
    en dan ook nog je rechterhand
    die niet nat mag worden…..
    ben je rechts?

    Gauw herstel gewenst
    door
    Marie-Bernadette

  10. Die pie ziet er best lekker uit, maar die vinger oei oei!

  11. He jakkes…..wel heel verstandig om die heggeschaar nog maar niet aan te schaffen…..Die pie ziet er heerlijk uit !!

  12. Maxima zou zeggen: je was een beetje dom.
    Maar ik ben Maxima niet en zeg dus: stommerd!
    😉
    Beterschap met je vinger!

  13. Deeg moet je ook gewoon kneden, met de hand. Al die enge apparaten, das vragen om ongelukken… 🙂

  14. Au!!!!

    Het ziet er wel wat bloederig uit, die pie, maar volgens mij toch wel lekker (-;

  15. De pie ziet er geweldig uit, maar ……… ALTIJD eerst de stekker eruit voor je verder aan het apparaat zit en dat geldt niet alleen voor dit apparaat!!!!
    Sterkte vanuit Frankrijk!

  16. Je kunt rustig die heggenschaar aanschaffen hoor, ik heb ook zo’n ding en als je niet beide handen gebruikt , dan doet hij het gewoon niet, dus jezelf daarmee beschadigen is bijna onmogelijk omdat je met de ene hand het handvat in moet drukken en met je andere hand de startbeugel.
    Wat je natuurlijk wel kunt doen (mijn echtgenoot heeft dat wel eens gedaan) is het elektrische snoer doorsnoeien, maar als je er een gewoonte van maakt het snoer over je schouder te werpen, dan valt dat ook wel mee.

    Lekkere pie trouwens, maar die vinger zie er een stuk minder goed uit. Beterschap gewenst ermee.

Geef een reactie

