Zweven, ik weet hoe het moet…..


Regelmatig (3x per jaar ongeveer) heb ik dezelfde droom. Ik kan zweven! Ik kan me verplaatsen van de ene plaats naar de andere door wilskracht. Het is heerlijk en ik ben er dan erg opgetogen over.Terwijl ik van de ene plaats naar de andere zweef, weet ik dat ik droom en als ik wakker word, ben ik teleurgesteld en dan kan ik het niet meer . De laatste keer dat ik het droomde, heb ik heel goed opgelet zodat ik het nog zou kunnen als ik wakker werd. Ik bleef nog even slapen om het goed te oefenen. Toen ik precies wist hoe het moest, heb ik mezelf wakker laten worden. Op het moment dat ik wakker werd, voelde ik de zwaarte in mijn lichaam terug komen en in de matras drukken zelfs. Nu weet ik hoe het moet, maar ik kan het niet. Mijn lichaam zit in de weg…….
Deze herinnering kwam boven nadat ik vanavond een aflevering van House zag, waar in iemand dacht dat hij kon vliegen en van het dak van een parkeergarage afsprong. Gelukkig ben ik nog niet schizofreen…..
Hebben jullie ook weleens zoiets?

16 Reacties op “Zweven, ik weet hoe het moet…..

  1. Zo droomde ik vaak dat ik heel goed kon tekenen. Ik keek heel goed naar mezelf en het zag er zo makkelijk uit. En als ik wakker was lukte het me nooit zo mooi, dat was dan altijd wel een teleurstelling….Ik herken dit dus wel, alleen heb ik die droom nooit meer gehad na mijn twaalfde ofzo.

    • Toen KON je het natuurlijk! Dan had je die droom niet meer nodig… Ik kan ook zweven(in gedachten dan), dus misschien droom ik het nu wel nooit meer…..

  2. Nou en of ik het herken!!! De mooiste droom ooit…. het bevrijdende gevoel van het zweven, de vrijheid…een ervaring die ik tot op heden niet vergeten ben!! Bij het ontwaken het gevoel van teleurstelling over het feit dat “het maar een droom” was. Ik heb deze droom maar één keer mogen beleven, maar het bijbehorende gevoel ben ik nog niet vergeten. (en stiekem hoop ik deze droom nog een keer te mogen dromen)

  3. Nou dat zweven is niet herkenbaar voor mij, maar Marco droomt dat ook een paar keer per jaar.

  4. Marie-Bernadette

    Ja zweven kan ik ook in dromen en dat voelt
    HEERLIJKKKKKKKKKKK 🙂

  5. Nee, heb ik niet. Wel terugkerende dromen, maar die gaan altijd over dat ik op de een of andere manier in het water rijd of val, en dan vooral dat moment dat het bijna gaat gebeuren, ik weet het maar kan er niets aan doen.

    Die droom van jou was een “lucide” droom, begrijp ik? Ken je het boekje van Victor Spoormaker die daar onderzoek naar gedaan heeft? Ik vond het wel boeiend om te lezen.

  6. Nb. ik weet wel soms dát ik droom maar kan mijn dromen niet sturen zoals dat heet. Alleen dat lijkt me al geweldig. Helemaal grappig om te proberen in real life nog wat door te zweven…

  7. hmm ik droom ook regelmatig dat ik spring ( als een soort superman met mn handen naar boven gericht) en dan vlieg ik omhoog en dan als ik boven in de lucht ben zweef ik verder… geweldig gevoel krijg ik ervan.
    Ooit vertelde een dromen uitlegster dat dit betekent dat ik in het echte leven ws op een punt sta mezelf verder te ontwikkelen, nou vind ik uitleg helemaal niet belangrijk , ik droom dit regelmatig
    Ook heb ik meer terugkeerdende dromen helaas niet allemaal zo fijn, een bv waarin mn rug doormidden gehakt word door mn ex-man om me invalide te maken zodat ik niet kan ontsnappen aan hem en voor altijd bij hem moet blijven….meestal droom ik deze nachtmerrie als hij weer een heel vervelend en bedreigend heeft gedaan.( wat helaas regelmatig voorkomt)
    Maar dan een paar dagen later droom ik de zweef/vlieg droom dan ben ik weer bevrijd 🙂
    grutjes wat een toestanden…

  8. Ik zweef ’s nachts ook heel wat af, maar nooit meer dan zo’n 10 centimeter boven de grond. Ik oogst er op dat moment veel bewondering mee. Verder kan ik me laten omvallen en weer opstaan als een tuimelaar, dus zonder enige moeite en helemaal gestrekt. Een ander kunstje dat bij het wakker worden verdwijnt is het talent om binnen een seconde trappen af te kunnen lopen, terwijl ik dan wel alle treden gebruik. Prrrt. Zou handig zijn bij brand of andere calamiteiten, als het overdag ook zou werken…

  9. Ja dat is uit het lichaam treden, ik kan het niet gecontroleerd maar heb het wel eens meegemaakt en de eerste keer als kind was ik er bang van, achteraf wist ik wat het was, maar als kind is het een nare belefenis.

    Groetjes

  10. Nee, dit herken ik niet. Wel dat je ooit iets droomt en dat je het later echt meemaakt. En dat je, terwijl je het meemaakt denkt, dit heb ik al ooit meegemaakt.

  11. Ik heb soms een soortgelijke droom. Dan kan ik vliegen door met een been af te zetten en dan heel hoog te komen. Ik ben heel licht en alles lijkt mogelijk.

    Vaak heb ik ook het besef dat ik droom maar niet in dit geval. Wel bijvoorbeeld als ik geld vindt (ik weet dan dat het echt is en soms wordt ik in de droom wakker en dan denk ik dat het alsnog echt is… totdat ik echt wakker wordt. Een droom in een droom in een droom dus. Ingewikkeld he?

    Interessant logje. Het doet me denken aan van alles.

  12. In mijn dromen ren ik meetal achter de bus aan, of zoiets stoms.
    Maa rik herken het wel, van mijn Reiki-behandelingen, dan reis ik in tijd. Ik heb wel een vriendin, zij van die reiki-behandelingen zeg maar, en zij en ik kunnen hetzelfde dromen.

    Ooit droomde ik toen ik op vakantie was, dat ik naar haar toe liep, ze zat bij een kampvuur en ik vroeg waarom ik tegenwind had in het leven, en zij was deeg aan het kneden en zei: misschien loop je wel de verkeerde kant op. Toen ik terugkwam van vakantie zei ze: ik bedoelde dat niet lullig hoor van de verkeerde kant oplopen……..bizar gewoon!
    Maar blijf lekker zweven in gedachten! je niet afvragen waarom je zoiets droomt, of wat het kan betekenen, je gewoon in gedachten weg laten drijven en de wereld vanuit een ander perspectief bekijken! Zalig!

  13. Oh maar dat doe ik ook als ik wakker ben, niet echt springen natuurlijk, maar met gedachtekracht, ja dan kun je zweven en vliegen als je wilt.

    En als mijn Lief bij mij is, is altijd een garantie tot zweven en vliegen, niets fijner dan dat, even gewichtloos zijn, keer op keer weer. De kunst is aan te leren, je moet je wel over kunnen geven aan jezelf 😀

    De aflevering van House ken ik, en dat is van hele andere orde idd, alles zit in jezelf, en ook vliegen en zweven of astraal reizen.

    Wist je dat als je in kleuren droomt dat je dan astraal reist? Als je zwart wit droomt, dan zijn het verwerkingsdromen.

    XXX

  14. Grappig, ik google hierop en kwam deze blog tegen. Ik droom ook een paar keer per jaar dat ik kan zweven op wilskracht! Vannacht had ik weer zo’n droom en ik wist/voelde precies hoe het moest. Het is een combi van wilskracht en gevoel en een soort van sturen en hop… daar ga ik. Nadat ik wakker werd, had ik nog zo’n krachtig gevoel, dat ik het dacht te kunnen… maar helaas… idd de zwaarte van mijn lichaam houdt mij tegen 😦

  15. Je bent niet de enige

Geef een reactie

