O,O,O, wat heb ik nou weer gedaan?


Mijn hele postvak loopt vol met mensen die mijn vrienden willen zijn. Dat vind ik wel leuk, maar het is mijn fout dat ze allemaal zo enthousiast (zo op het oog tenminste) reageren…. Ik heb een heel leuk en lief nichtje en zijn nodigde me uit om in een of ander netwerk (Netlog geloof ik) in te stappen. Dus heb ik een account aangemaakt en op een knop gedrukt en nu hebben alle mensen die in mijn adressenbestand van mijn emailadres staan, een uitnodiging gekregen om mijn vriend te worden! Er zijn mensen bij die ik zegge en schrijve 1x gemaild heb en nauwelijks ken! Ik heb daar twee dingen op te zeggen:
– ik heb Netlog niet nodig om mijn vriendschappen te onderhouden. Dat kan ik zelf heel goed!
– Ik ben echt niet beledigd als mensen het niet zien zitten om mee te doen met dat soort dingen. Zelf doe ik dat ook eigenlijk nooit. Ik begreep uit een van de reacties dat Netlog iets schrijft van : “Als u niet reageert, denkt Janneke dat u haar vriend niet wil zijn”. Laat je door dat soort chantage niet leiden hoor!
Mensen, ik zou zeggen SORRY, maar voel je niet verplicht te antwoorden. Hou het er maar op dat ik een beetje computerdebiel ben, in ieder geval computerzwakbegaafd (Scrabblewoord!)

15 Reacties op “O,O,O, wat heb ik nou weer gedaan?

  1. Linkedin en facebook zijn de sociale netwerken waar ik een klein beetje mee bezig ben.
    Maar de meeste tijd stop ik in het bloggen.
    En toch vind ik het leukst om in de werkelijkheid met mensen bij te kletsen.
    Uitnodigen en uitgenodigt worden heeft met netwerken te maken.
    Deels ben ik daarmee druk geweest om een leuke baan te vinden.
    In feite heeft solliciteren op vacatureadvertenties het meeste succes opgeleverd.
    De netwerken helpen daarbij niet echt. Of ik weet er niet goed genoeg mee om te gaan.
    Het bloggen vind ik gezellig en leuk.
    Dus daar ga ik lekker mee door.
    En dit Zweeds blog vind ik top!
    Vriendelijke groet.

  2. Hahaha, ja, kreeg al een reminder….
    Maar ik zit al bij Hyves (niet heel actief) en op Facebook, da’s meer dan genoeg…..

  3. Ik heb alleen hyves en voor de rest doe ik niet aan netwerken 🙂 heb al genoeg zo.

  4. hahahahahaha geloof mij Janneke, je bent niet de enige 😉

    En toch leuk om te weten wie er reageren dan, hahaha, normaal gooi ik het namelijk weg maar ik kende dit niet, normaal krijg ik ze van Facebook wat ik niet heb en dit is dus ook weer nieuw.

    Nou ik ben gewaarschuwd als er voor mij bekenden aan de gang gaan 😀

    XXX

  5. Haha, wat een mop. Hoewel het best genant kan zijn (ik bedenk even wie er allemaal in mijn adressenbestand staan waar ik toch liever geen vriendjes op een social network mee word).

    Ik “zit” wel op Hyves, maar egienlijk gebruik ik dat heel weinig en alleen voor de mensen die ik normaal niet zie, verre (vergeten) nichten en klasgenootjes. Voor meisjes in de puberleeftijd (nichtje, oppasmeisjes) is het wel handig. Of sms-en of hyve-en en je hebt direct antwoord!!

  6. ik kreeg het ook, maar het lukte me niet echt om erop te reageren… wil in elk geval je vriend zo via de blog ook wel zijn, en via mail… is mij al meer dan genoeg hoor!
    zit wel op facebook maar die andere netwerken laat ik toch mooi aan me voorbijgaan…
    wel grappig dat het zo ‘automatisch’ gebeurt…

  7. Hihihi dat heb ik ook wel eens gehad, en kreeg ik reacties terug van mensen waarvan ik dacht arrghh jou wou ik dus echt niet meer spreken 😉 Ach weer wat geleerd voor de volgende keer !!

  8. ik ben er ‘ingetrapt’, ik dacht dat ik op z’n minst even vriendelijk kon doen….
    Je krijgt binnenkort echt een mail van me, ik weet dat dat al lang had ‘gemoeten’ maar het komt er maar niet van.
    Lieve groet.

  9. Hahaha, wat een bak! Nou, ik doe er niet aan mee en ik wil heus wel je vriendje zijn hoor. 😉

  10. Hahaha ik kan het me al voorstellen. Ik hou het op facebook, men fotoblog en deze, das al meer dan genoeg
    Groetjes
    Patricia

  11. Haha die is goed, ik kreeg dus ook zo een mailtje van “jou”. Netlog is hier echt iets voor kinderen. Ik heb wel een Facebookaccount, leuk.

    Over onze gasten, die blijven nog tot zaterdag:))

  12. Grinnik, ik kreeg ze ook en ik ging er blind van uit dat jij niet zo ging chanteren….mailtjes zijn gedelete en ik blijf je hier lekker volgen!

  13. Ik heb uit nieuwsgierigheid facebook aangemaakt. En ik krijg ook tig mailtjes per dag. Terwijl ik al meteen zag dat het niets inhield. Ik laat het maar gewoon staan. Maar die reacties ga ik allemaal niet lezen. Veel te veel werk.

Geef een reactie

