Vliegenupdate


Dit is een update van dit logje van een paar dagen geleden.
Bedankt allemaal voor jullie tips. Die van de basilicum was een gouden tip. We hebben sinds twee dagen basilicum in onze slaapkamer en er is alleen af en toe nog een verdwaalde vlieg. Ik heb vannacht HEERLIJK geslapen! In de keuken zijn ze wat hardnekkiger, maar die is veel groter en kan niet afgesloten worden. Toch zijn er ook in de keuken veel minder dan een paar dagen geleden, een stuk of vier, vijf. Maar ik heb iets geweldigs gevonden! Iemand schreef ook dat vliegen niet van de kleur blauw houden. Ik had zo’n electrische vliegenmepper gekocht, maar hij voldoet niet. Ten eerste is hij geel en de vliegen zien hem uit de verte aankomen, tenzij je heeeeel langzaam met dat ding naar ze toe gaat. En als je ze dan raakte gebeurde het ook wel dat de vlieg na tien seconden gewoon weer wegvloog! Toen begon ik te rammen met een theedoek, maar dat hielp ook niet veel tot……. ik een blauwbonten theedoek uit de la haalde! Volgens mij zien ze blauw gewoon niet goed, want ze vallen in bosjes neer als ik er mee mep! Volgend jaar beginnen we gewoon miet vliegengordijnen en dan moeten basilicum en de blauwbonten theedoek de rest doen! Mijn probleem is bijna opgelost…..

10 Reacties op “Vliegenupdate

  1. Graag gedaan voor de tips, ik had ze opgezocht in mijn boek van men oma… kruidenboeken…
    heel fijn weekend
    Patricia

  2. Nooit van gehoord, van basilicum gebruiken. Ga ik onthouden!

  3. Ik onthoud de tips! FIjn voor jou dat je er (bijna) af bent.

  4. De basilicum is voor mij ook nieuw, hahaha bij mij werkt dat water en hey, ik heb overal blauwe gordijnen! DAT zal het zijn? 😉

    Blij dat je er bijna vanaf bent!

    het water blijft bij mij ook helpen overigens.

    XXX

  5. Daarom waren heel vroeger de keukens wit met blauw geschilderd.
    Dat hield beesten weg, in het Zuiderzeemuzeum zie je daar nog sporen van, en in de begin jaren 90 toen er in Nederland voor het eerst echte rijks-sociale woningbouw werd gebouwd (Floradorp in A’dam – Noord bv.) waren de keukens ook hygiënisch blauw.
    het is een tint blauw die erg op het Griekse blauw lijkt. Iets matter van uitstraling.

  6. Wij hadden ook nog al wat vliegen. Ik ben vandaag naar het tuincentrum gereden heb twee basilicum-plantjes meegenomen. Een staat er in de kamer een een in de keuken, sinds die tijd geen vlieg meer gezien. Heel frappant!!
    Heb jij ook plantjes of of takjes in een vaasje?
    Wanneer is die trouwerij? Heb je nog meer taken dan getuige zijn?

  7. Zakjes gevuld met water in de deuropening hangen wil ook nog weleens helpen! Teveel reflectie voor hun (facet)ogen, en ze weigeren om binnen te komen dus!! Ziet er misschien wat vreemd uit, maar het helpt echt!

  8. Basilicum? Echt? Wow, die ti ga ik ook proberen, ik geloof je praktijkervaring direct! En dat van die blauwe theedoeken vind ik onverklaarbaar….hoe zou dat zitten?

  9. Jan wil je me bellen. Ik kan niet meer op skype en ben je nr kwijt. Je mag m ook mailen. liefs van je hoogs georganiseerde dochter! x

  10. Perfect al die oplossingen. Ik begin met basilicum. Dat haal je zo bij de super of de groentewinkel. En het kost niet veel.

Geef een reactie

