Ons paradijsje wordt bedreigd door …..VLIEGEN AAAAWRRRGGH!!!!



Gek word je er van!!! Overal, overal zijn ze, in de keuken, op het terras, in de slaapkamer. Pierre en Jessica hebben er gisteren wel 30 doodgeslagen, maar vanmorgen zijn er weer 40 terug! We hebben natuurlijk die boerderij vlak bij, maar het is echt verschrikkelijk. Ze hebben hier heel mooi vliegenpapier. Dat is van wit plakplastic en daar staan een paar vliegen op getekend. Daar komen de vliegen op af en worden dan zo vastgeplakt. Vroeger had je van de bruine vliegenpapier, maar dit is veel mooier. Verder moet ik zien dat ik aan een paar kralengordijnen kom. Ik ben al wezen kijken en toen kwam ik met het verkeerde thuis. Dat was gaas voor hordeuren, maar die hebben we niet. Leo was om half zes al opgestaan, ik iets later. Nu zit ik hier in de keuken, maar het is hier niet veel beter. Ik denk dat ik zo maar naar buiten ga, het is weer prachtig weer.

17 Reacties op “Ons paradijsje wordt bedreigd door …..VLIEGEN AAAAWRRRGGH!!!!

  1. Jakkes al die vliegen….Misschien kan je online ergens een leuk vliegengordijn bestellen?? Ik ben wel heel nieuwsgierig naar je quilt hoor !!

  2. Hier ook best veel last van vliegen en alhoewel ze niks doen zijn ze wel supervervelend !

    Dat plakplastic lijkt me wel heel handig trouwens!

  3. Na jouw verzuchting komt de volgende spreuk bij mij boven: “Eat shit billions of flies can’t be wrong.”
    Maar dat maakt het voor jullie alleen maar erger.

    Hoe lossen de buren dit probleem op ???
    Ik zou voor horren gaan.
    En natuurlijk al het eten goed afsluiten.

    Sterkte met deze vliegeninvasie.

    Zomerse groet.

  4. Ohh vliegen vind ik vies….
    Wat kan helpen: Zakjes (om ijsblokjes me ete maken) met water vullen en buiten voor de ramen hangen.

    Citroenschillen (sinaasappel gaat ook) buiten op de vensterbank leggen.

    Kijk eerst eens op het dak en zo oif er misschien een dode duif / vogel ligt.

    Ik las hier nog meer tips

    http://www.kammerjaeger.de/fliege.htm

  5. Marie-Bernadette

    Inderdaad om gek van te worden die vliegen en ze gaan echt overal op zitten waar je het niet wilt!

    Sinds ik 18 jaar geleden op het platteland ben komen wonen, heb ik voor alle ramen een rolgordijn met gaas tegen insecten laten zetten.
    Eén deur heb ik met een bamboegordijn, dat helpt ook maar niet voor 100%

    Oplossing voor het vliegengeweld toegewenst,
    Marie-Bernadette

  6. Aaargh hier ook. Vorige week een invasie van vliegende mieren in de tuin, kwamen ineens met z’n alle de grond uitgekropen tegen de deurstijlen omhoog en kozen toen het luchtruim (of de keuken). Het leek wel een spontane zonsverduistering!
    (Wit vliegpapier, leuk, ik ken alleen nog die gele rolletjes van vroeger)

  7. He gats, wat doet al dat ongedierte toch in ons leven. laat het lekker prooidier gaan zitten zijn voor de vogels en zo en val ons niet lastig.

  8. ZOOOOO herkenbaar! Ik word er helemaal kriegel van.
    Heb hier en daar van die plakkerige strookjes hangen. Niet helemaal de oplossing. Maar alles wat er aan blijft plakken is meegenomen.

  9. Vreselijk , denk dat ik maar lekker naar Fr ga op vakantie 😉

  10. O bah, vliegen zijn nog net een tandje erger dan mieren… Vieze beesten in (en om) huis!

  11. Hahaha jij wordt gek van de vliegen, ik van de muggen lol

    Wat tips

    – Een basilicumplant op het konijnenhok, of ervoor houdt ze ook op een afstandje

    – Onze grootmoeders wisten het al maar wij zijn het weer vergeten. Vliegen haten de kleur blauw. Ze gaan er niet op zitten. Niemand weet waarom.

    – Voor mensen met een forse tuin en dan liefst op kleigrond: plant binnen de kortste keren een notenboom (Juglans regia) in de buurt van de keukendeur. Een enkele boom houdt met zijn pittige geur allen vliegen op afstand. Sterker nog zelfs een paar bladeren van de noten boom, geplukt en in een vaas gezet, zijn genoeg om vliegen naar buiten te jagen.

  12. Ik vind vliegen zoooooooo vies!! Ik hoop dat je snel wat vind…

  13. Ik las vorige week (ergens weet niet meer waar) de tip om bij last van vliegen basilicumblaadjes neer te leggen (plant is ook goed). Ik had ze steeds in de keuken maar basilicum helpt!

  14. Men zegt dat je zakjes water gewoon stevige boterhamzakjes bij elke deur en of raam kunt ophangen en dat de vliegen dat afschrikt, het schijnt echt te werken!

    Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar heb wel wat flessen op het balkon opgehangen eigenlijk tegen wespen, maar de glinstering houdt ook vliegen weg hier dit jaar lijkt wel…

    Dit is het eerste jaar dat ik dat doe overigens, wat ook kan helpen, dat zag ik in Amsterdam op IJburg, is van oude blikken ofzo… een soort afschrikker maken, repen stof dun eraan bevestigen of doorheen en dat gezwier houdt ook insecten op afstand… moet het wel waaien natuurlijk 😉

    Ik hoop dat je snel een vliegengordijn vind, hier ligt het er vol mee bij de Xenos maar daar heb jij nu niks aan!

    XXX

  15. Ook hier in Slovenie gebruiken ze basilicum tegen vliegen. Een mooie grote basilicum plant in je keuken, iedere dag wat blaadjes eraf knippen en beetje breken en door het hele huis heen leggen en ze verdwijnen vanzelf!

  16. Via internet kun je een perfect vliegengordijn bestellen: even googelen op LISO. Weet niet of ze ook in Zweden bezorgen. Maar de vliegengordijnen zijn perfect, ik heb geen vlieg meer in huis. En de hele familie heeft ze al besteld, dat moet toch wat zeggen. Je bent wel even bezig om ze in elkaar te zetten, ik heb er zelfs nog een blogje aan gewijd.

  17. Ai, wat goed die tips over de notenboom en die basilicum. Dat ga ik eens proberen.

Geef een reactie

