Zomaarzomervakantiegeluk (scrabblewoord)


Dinsdagmiddag kwamen ze aan en hebben ze alles verkend. We habben worstjes van de barbeque gegeten met pasta en kruidendaus (zelf gemaakt). Daarna zijn de kinderen naar bed gegaan en ze werden pas weer wakker toen het tweede doelpunt viel. Mijn dochter heeft de laatste drie doelpunten dus gemist!
Hier hebben ze geslapen:

Het logeerhuisje werd consequent 'het grote huisje' genoemd...


Hier hebben ze gegeten, gedronken, gezeten en schoongemaakt (“Als je een eigen huisje hebt, moet je dat wel zelf schoonmaken, toch?”)

voor je eigen kleine huisje...


vanaf de waranda (met vlijtige lies!)


in het kleine huisje met gejat tafelkleed/quilt en gejatte dahlia's


De volgende dag zijn we naar de sluizen van het Götakanaal gegaan, erg interessant, maar zwemmen was leuker!

aan het meer bij het Götakanaal


Hij vond het echt leuk hoor, op de vis, maar hij keek tegen de zon in!


Hoewel het samen met zijn zus nog iets te eng was!


Mijn schoonzoon had zich vast voorgenomen dat het te koud was in Zweden. Op een gegeven moment vertelde ik iets over het weer hier in andere seizoenen, waarop hij zei en daar zal zij het helemaal mee eens zijn: “Daar hebben ze een oplossing voor gevonden, dat heet Zuid-Frankrijk”. Hij bleef dan ook standvastig in zijn zwarte lange broek en aangekleed.

We waren erg laat thuis en ’s avonds was het weer voetballen. We hadden ons voorgenomen om lasagna met spinazie en zalm te eten en dan de zalm op de barbeque te leggen, maar we we hebben het er toch maar doorgedaan, geen tijd. Ik kon pas kijken om 9.00 uur en de andere twee waren nog later. Iedereen heeft zo’n beetje de tweede helft gezien. Nederland krijgt een harde dobber morgen.
De volgende dag hadden we een keuteldagje. Dat hebben kinderen echt nodig op zijn tijd, volwassenen niet hoor! We zijn thuis gebleven en ik heb mijn nieuwe zwembad(je) opgezet.

in gedeeltes gevuld natuurlijk, om het op te laten warmen en de bron niet te veel te belasten


Lonneke heeft de tent opgezet om hem met een spuitbus waterdicht te spuiten…

en toen kon er gespeeld worden:

zijn lievelingsverjaardagscadeau is een kraanwagentje van E. 1,25 bij de Wibra....


in de tent...


en het huisje werd intensief gebruikt natuurlijk. Mijn schoonzoon heeft gelezen en alle tassen opnieuw ingedeeld. We hebben gewassen tussendoor en een ontwerp voor een quilt gemaakt (ik) en dat op schaal getekend en de kleuren ingevuld (mijn dochter.
Na een paar uur opwarmen, kon er gezwommen worden:

Hoera!!


Zomaarzomervakantiegeluk dus!
Vandaag is het hier ook 34 gr. en ik heb een zwembad om te verkoelen, Jippie!!

9 Reacties op “Zomaarzomervakantiegeluk (scrabblewoord)

  1. Lekker hè even afkoelen in zo’n groot bad !! En wat gezellig dat je dochter en even is met haar gezinnetje. Is gelijk je huisje ingewijd !!

  2. Wat een rijkdom en geluk als ik zo je foto’s bekijk! Heerlijk, Janneke, geniet ervan. Liefs vanuit tropisch Twente.

  3. Wat een leuke foto’s en wat fijn dat ze zo lekker dicht bij je zijn!

  4. wat woon je daar lekker,ohwww HEERLIJK en die huisjes… zo snoezig… t lijkt wel een sprookje….enorme leuke foto’s weer…..wou leo niet afkoelen in bad of zo???

    • Leo zit in China op het moment! Hij komt donderdagavond terug. Daar was het overigens minder warm dan hier. Ik moet er toch maar eens over gaan denken om rijst te planten…….

  5. Goede morgen, we hebben hier wel een buitje regen gehad maar het onweer met de plensbuien is hier langs getrokken dus geen last van gehad. Nu is er weer een effen blauwe lucht en ik ben al om zes uur mijn bed uitgedreven.
    Ik heb de schermen naar beneden gedaan maar wakker ben ik nog steeds niet. Ik sliep ook pas na twee uur.
    Een heerlijke fotoreportage heb je gemaakt zeg en zo met zijn allen in dat bad, heerlijk als het zo warm is.
    Misschien kan ik straks nog wat slapen op de bank maar dat zullen de katten wel weer bederven door op me te gaan liggen, zooo gezellig denken ze dan. 😦

    Nou ik zie wel of ik vandaag nog ergens een dutje kan doen want dat heb ik zeker nog nodig, ik zit hier nog half te slapen aan de pc.
    Fijne dag gewenst.

  6. Wat is je gastenverblijf mooi en gezellig geworden! En dat speelhuisje is het einde, wat zullen de kinderen daar veel plezier aan beleven, zeker als er nog een zwembad bij staat. Het zomervakantiegeluk spat van de foto’s af! Wanneer komen de volgende gasten uit Nederland?

    Gaat je dochter en schoonzoon met de tent naar de camping in St. Petersburg? Wat een mooie reis gaan ze maken! Komen ze weer via Zweden terug ook?

    • Ik geloof dat ze in Rusland een appartementje hebben en nee, ze komen niet via Zweden terug….Dat is te lang om. Onze nieuwe gasten zijn vanmiddag gearriveerd. Sjoerd en Maaike uit Uppsala op de fiets. Ze wilden niet in het gastenhuiske slapen, dus hebben ze de tent opgezet in de ‘boomgaard’ Foto’s volgen Mariam. Daarna krijgi ik nog een vriendin/ colegalogopediste, die komt aleen maar langs (slaapt op de canmping) en in augustus komt mijn andere dochter met twee kindernen en waarschijnlijk mijn pleegkind van een poosje (we hebben haar een paa rmaanden opgevangen toen ze het moeilijk had thuis)met een jongetje van 3/4 en een baby in haar buik….

  7. Ik wilde van alles roepen over die mooie foto’s en de gezelligheid van zo’n familie dicht bij elkaar. Maar toen zag ik het zwembad. Op dat moment wilde ik maar één ding: een teletransporter. Want wij zitten hier in het weekeind met de benen in een gamma mortelbak (wat ook best lekker is als daarboven een tafel staat met koele drankjes en als de boeken niet ver weg zijn. Maar zo’n zwembad, ach… ik wil er in, helemaal in mijn eentje 🙂

Geef een reactie

