Wespen in het speelhuisje!!


Deel 2 van de rampenvakantie moet even wachten. Vanmorgen hebben we het gastenhuisje verder schoongemaakt en ook het speelhuisje, maar……. ineens zoemden er twee wespen om me heen(geen levensgrote maar gewone)!. Ik zette gauw het raampje open en ze verdwenen toen ik even naar ze zwaaide. Ik deed het raampje weer dicht en toen waren er ineens weer twee wespen en ik zag er ook nog twee achter wat balken vandaan komen. Ik keek omhoog en ik zag:

een levensgroot WESPENNEST!!!!!! AAAARWGH!!!


Daar moet je iemand voor laten komen, maar we gaan het eerst zelf proberen. Ik ga nu naar de stad om insectenverdelger te kopen. Dan zetten we aan de buitenkant waar ze naar binnen komen de barbeque met een vuurtje en wat nat gras en net buiten leggen we natte handdoeken klaar en dan ga ik spuiten, achteruit lopen en snel de deur dicht met de natte handdoeken en dat laten we dan een dagje zo zitten. We kunnen altijd nog iemand erbij halen. Hoe graag ik ook vermijd om dieren dood te maken (zij wonen hier ook nl.), wespen in het speelhuisje kan ik niet hebben, dinsdag komt mijn dochter met twee kinderen…….. Update volgt later op de dag.

8 Reacties op “Wespen in het speelhuisje!!

  1. Jakkie, doe je voorzichtig !!

  2. Wees voorzichtig, wespensteken zijn (soms) levensbedreigend!!

  3. Hoe gaat dit aflopen? Zijn ze er al geweest, die wespen?

  4. He bah, doe voorzichtig hoor.

  5. Wat vervelend….. groot gelijk dat je er iemand bij haalt… heb een keer in de tvättrum een boljätting gehad hahaha… schrijf je dit zo had gelukkig het raam open en heb de deur dichtgedaan…. grrrrooot.
    en bang dat ik was brrrrrr. ik gruwel nog.
    Succes.

    Ps. verander je bellavien nog even in http://zouthout.blogspot.com en http://eethuis.blogspot.com

    hahahah..

    lieve groet van een heerlijk warm Ö!

  6. Oe, ik vind dat ook een beetje eng hoor, zelf doen. Passen jullie een beetje op?

  7. brr oppassen. zijn naar zweden op vakantie geweest en hadden heel veel wespen in de tent. echt vreselijk. ook zweden heeft een heuse wespenplaag, de camping liep helemaal leeg, mensen gingen ook allemaal weg. ook wij na minstens 50 wespen in de tent waren we het zat.
    Simone

    • Waar was je dan in Zweden? Hier thuis (iets ten zuiden van Linköping hebben ben we er bijna geen last van. We waren zaterdag bij Uppsala en daar was het verschrikkelijk…..

Geef een reactie

