Wit


Vandaag heb ik eindelijk de witte kinderpicknicktafel en de twee zonnestoelen in elkaar kunnen zetten. Bij de picknicktafel hadden ze een verkeerde poot geleverd, dus moest ik weer terug….

Kijk naar de onderste rechterpoot.......


Het leuke is dan dat zowel ik als Leo , als de verkoopster het eerst niet kunnen geloven. Dan zit je te draaien met die poot, maar het kon echt niet anders. De schroefdraad zat aan één kant en anders had je die poot aan de buitenkant moeten schroeven, maar dan had hij niet op het tafelblad gepast. Met quilten heb je dat ook. Dan heb je driehoekjes die op twee verschillende manieren geknipt moeten worden, anders moeten ze binnenstebuiten genaaid worden om te passen……
Maar het setje is erg leuk geworden……

Laat nu de kinderen maar komen!


Zien jullie trouwens die witte bloemen op de achtergrond? Dat is zevenblad! Mooi hè? Ik heb nog meer onkruid dat ik laat staan en waar ik omheen maai. Dat zal Morgaine goed doen….

madeliefjes...


Tenslotte nog dit: Wij hebben in de tuin ongeveer 10 rozenstruiken staan. Ze staan nog in knop, maar vandaag is mijn eerste struikroosje uit en dat is wit!

Toen heb ik nog een mand met een wit vlijtig liesje aan de zijkant van het speelhuisje gehangen en de was opgehangen (ook wit). Daarna ben ik even die nieuwe stoel gaan uitproberen en hij zit heerlijk, alleen moet je een kussentje in je hoofd als je dat neer wil leggen. Ik had geen fut om een kussentje te halen en nu voel ik hem, want ik moest toch even wachten tot de was droog was? Dan kan je in de tussentijd echt niks anders doen….. Het is volkomen stil hier. Je kan de stilte horen: de wind door de bomen, een enkele vogel, mijn eigen gesnurk hoor ik niet

24 Reacties op “Wit

  1. Leuke foto’s.
    Toen ik verhuisde heb ik even nagedacht over mijn tuin.
    Om er geen postzegelverzameling van te maken heb ik voor een thema gekozen.
    Wat stond er al: Een witbloeiende kersenboom, bruidsluier en een boerenjasmijn.
    Wit is het thema van mijn tuin.
    Ook bij jouw tuinfoto’s vind ik dat nog steeds een mooi thema.

    Ik wens jullie veel plezier met de tuinmeubels.

    Zomerse groet uit Amsterdam-ZuidOost

  2. Als je niet genoeg zevenblad hebt, dan mag je het ook bij mij komen halen 😉 In Drenthe zeggen ze er hanenpoot tegen…

  3. Oh Janneke, wat is het mooi! Het ziet er heel uitnodigend uit…

    Ik bn niet o van de huishoudelijke, maar quilten kan ik wel en ik snapte je direct met die driehoekjes!

  4. Sorry vn de typo’s en ik zie nu ook dat ik (vanaf de laptop) mijn link in de reactie nog moet aanpassen…

  5. Wat mooi deze witte meubelen en rozen, prachtig!

    Bij mij bloeit nu de rode roos, heel diep rood (meeverhuisd van vorige woning), hier bloeit ze dus rood in plaats van roze. Heb je daar ooit van gehoord, dat een roze roos dieprood gaat bloeien?

    • @Roelien: Ja, ik heb precies hetzelfde gehad! Ik had een roze klimroos gekregen en Daarna heb ik mijn hortensia verplaatst. In de wortels zaten spijkers om de kleur blauw te houden. Nu is die roos dieprood gaan bloeien en de koekoeksbloemen die ik ernaast gezaaid had, ginen ook rood bloeien en die zijn altijd lila! Dat was in Puttershoek.

  6. Wat ziet dat er leuk uit, zeg. Wat schattig dat kleine stoeltje erbij. Mooi speelhuisje ook.
    In onze bostuin is er niet zo heel veel witbloeiends maar op dit moment bloeit wel de boerenjasmijn. Dat steekt prachtig af tegen de donkergroene bomen.
    In Zweden is het dus ook zulk mooi weer?
    Groetjes,
    Janny

  7. Ooh wat een leuk setje !! Die kinderpicknick tafel vind ik ook enig, ik wil hem ook 😉

  8. ohhhhhhhhhhhhhh mmoooooiiiiiii

  9. Mooie meubel(tje)s zeg. Gaaf!

  10. Wat mooi, al dat wit. Wat zullen de kinderen genieten en jullie dus ook!
    Ik heb ook witte rozen in de tuin, maar na een paar jaar is er een heel klein beetje roze/rood ingekomen.

  11. Mooi hoor, past prachtig zo in je tuin. Ik ben dit jaar ook van het wit in mijn tuinpotten. Heerlijk rustig, in mijn hoofd is het al druk genoeg 😉

  12. schattig, past goed bij de madeliefjes. kom jij naar mij toe´eerst? zo rond kwart voor negen? ik was te moe om je te bellen gisteravond, want ik heb wel de hele dag gewerkt.

  13. Wat een prachtige en paradijselijke combinaties. wat woon je toch mooi Janneke!

  14. Leuk tuinsetje! Wat een verrassing moet dat zijn als je voor het eerst je rozen uit ziet komen…. dat is leuk van een “tweedehands” tuin!

    • @Mammalien: Ja, het is zo leuk! Iedere keer ontdek ik andere planten en kleuren. Zo had ik plotseling irissen en nu heb ik weer ontdekt dat ik ook campanula heb! Ze staan nog in knop en dan verschilt het niet veel van grof gras in het begin.

  15. Gezellig hoekje is het zo geworden.

  16. Zevenblad? En dat sta ik elke dag uit te roeien in de tuin. Hoe komt het dat jouw tuin er niet mee vol staat dan?

    • Zodra het is uitgebloeid spit ik het stuk helemaal om, alle stukjes zevenblad gaan in de vuilnisbak en niet op de composthooop. Van het voorjaar heb ik ook al een heel stuk uitgeroeid, maar dit stond op een apart stukje zonder andere planten. Toen wij ooit eens in Noord-Canada waren waar het 9 maanden barre winter is, zag ik daar in de tuinen zevenblad als tuinplant staan. Dat herinnerde ik me weer en toen dacht ik: ‘Nou, dat kan ik ook wel eens proberen”.

  17. Zevenblad met witbont blad wordt nog steeds bij tuincentra verkocht.
    Sterk en ruim bloeiend zijn dan de steekwoorden.

    Persoonlijk vind ik maaien een makkelijke bestrijding.

    Maar gewoon genieten van het voortdurende bloeien is ook een optie.

    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost.

    • Ja, STERK, dat kan je wel zeggen….. Ik heb ook een keer op een zakje graszaad zien staan :MILIEUVRIENDELIJK!! Je liegt er niet mee, maar helemaal de waarheid spreken doe je toch ook noet als je zulke dingen adverteert…

Geef een reactie

