Jongens, jongens, wat is Zweden toch mooi…..


Vanaf kwart voor negen ’s morgens, toen we onze hotelkamer in Seoul verlieten, tot half twaalf ’s avonds, toen we in Zweden de deur binnenstapten, hadden we 21 uur gereisd. Het was een voorspoedige, prettige reis. Het vliegtuig van Seoul naar Schiphol was niet vol, dus Leo zat aan het gangpad en ik aan het raam met niemand ertussen. Er was een grote keus aan films met een eigen schermpje, er was heerlijk Koreaans eten; het was echt relaxed. We vlogen nog over Zuid-Zweden laat in de middag. Het was prachtig weer, je kon de kustlijn zo zien liggen. Ik had wel zo uit willen stappen, maar daar deden ze niet aan.
We hebben vannacht heerlijk geslapen en vanochtend werden we wakker in de STILTE!!! Toen pas besefte ik wat een HERRIE er in Korea altijd was, zelfs zonder vuvuela’s! Vanmorgen lekker gerommeld. Ik ben begonnen met het bijlezen van blogs, heb 2 wassen opgehangen, de derde is bijna klaar. Natuurlijk ben ik mijn tuin uitgebreid rondgelopen. Alles is ontploft, ik heb tig foto’s genomen, die komen nog. Wat is het mooi, wat is het mooi!! Gisteravond op weg naar huis reden we nog bijna 2 dassen plat. Ze haasten zich ook niet hoor, als er een auto aankomt, ze kijken nog eens zo van: “Zie je niet dat wij hier lopen, kan je niet uitkijken?” Dat is natuurlijk ook de reden dat ze masaal overreden worden…….
Leo is vanmorgen een visum gaan regelen om volgende maand naar China te kunnen;het was weer een heel bureaucratisch gedoe. Ik ga niet mee, ander keertje, ik ben al weggeweest.
Helaas is het me niet meer gelukt foto’s van geverfde, geschoeide en aangeklede schoothondjes te nemen, jammer.
Foto’s van de tuin volgen, nu ga ik even Zweeds studeren en toch nog maar even een uurtje slapen in de ‘boomgaard’……

11 Reacties op “Jongens, jongens, wat is Zweden toch mooi…..

  1. Ha, je bent er weer. Wat een wereldreiziger is die Leo (en jij) eigenlijk!

  2. Aah weer lekker thuis !!

  3. Heerlijk om weer thuis te zijn 🙂

  4. Fijn dat jullie weer goed thuis gekomen zijn! Wat een wereldreizigers zijn jullie.
    Ben benieuwd naar je tuinfoto’s.

  5. De zegen van stilte!

    FIjn da tje weer thuis bent en je weer thuis voelt..

  6. Welkom thuis! Ennuh was Leo ook wel blij om thuis te komen vroeg ik me zo af…., omdat hij al weer bezig is met weggaan 🙂

    • Nou, ik kan je geruststellen Karin! We hebben net even een rondje tuin gedaan samen wat zitten drinken buiten (tussen was ophangen, vouwen en strijken in) en Leo verzuchtte uit volle borst dat hij er niet over uitkan hoe heerlijk het hier is, hoe raar het toch gegaan is en hoe mooi de tuin is!

  7. Mijn lieve oma zei altijd: Tuis is daar waar jouw hart is…ze had gelijk. Jullie hart ligt overduidelijk in Zweden!

  8. Welkom thuis weer! Ik kan me goed voorstellen dat je dan ineens weer bewust wordt van de rust in Zweden. Ik zou knettergek worden in zo’n land waar altijd lawaai is. In Istanbul city wordt je ook bijkans gek van het geluid. Maar ach, verder is het een prachtige stad!

  9. Voelt goed om “thuis” te zijn!! Als land om te lang te blijven trekt Zweden me ook meer dan Korea denk ik zo…

  10. Wonderlijk, hoe snel thuis, thuis is, hè!
    Echt super, lekker terug van leuk weggeweest en nu weer genieten van alle nieuwe en mooie dingen die komen gaan!
    Hier is het druk, als altijd…maar ik volg je wel….
    nog wel wat nieuws onder de zon….als ik tijd heb ga ik je mailen….nu zit ik nog aan mijn thee…en mijn mandje roept al!….
    Geniet ervan, hè! Lieve groeten Lydia

Geef een reactie

