mensen en performances (en voetbal!!)


We kregen dus een hele voorstelling voorgeschoteld gisteren over de koning en zijn priesters en zijn dienaren. Het fijne heb ik er niet van begrepen, maar in grote lijnen gaat het zo: de koning zit op zijn troon en zijn priesters zitten voor hem. De bedienden staan er achter De priesters offeren het eten voor de koning en de priesters zelf gaan eten.

Priesters, de koning zit rechts van de foto uit beeld


Ondertussen presenteren de soldaten zich en de dansers en zo en er is een orkest dat speelt.

dansers met zwaard


dansers met masker


danseressen met trom


overzicht:op de voorgrond het orkest, achter de bleuwe parasol is de koning

Ze hebben ook een héééééle grote trom, maar wij waren te laat om hem te horen. Leo heeft hem weleens een andere keer gehoord en hij zegt dat het een heel kabaal is!

Daarna gaat de koning weg in zijn draagstoel en alle priesters er achteraan, daarna de soldaten en de andere belangrijke personen en als laatste de muzikanten. Het is een heel spektakel.

draagstoel zonder koning


draagstoel met koning


kapitein van de wacht met kromzwaard


de priesters, sommigen waren echt HEEL oud, dat was geen spel!


soldaten van de wacht


met op hun rug de pijlen


als laatste de muzikanten


Eentje stapte er zomaar spontaan uit de rij!

Genoeg foto’s weer voor vandaag! Nederland heeft gewonnen!! Het diner begon om zeven uur en ze hbben flink doorgewerkt, dus om acht uur hadden we het dessert achter de kiezen zodat de nederlanders en Denen konden kijken. We zaten in een café met zijn allen met groot scherm, heel gezellig. De engelsen kwamen er ook gezellig bijzitten evenals een paar PhD-studenten uit het buitenland die in Nederland hun PhD doen. Hebben jullie ook zo genoten? Nu ga ik slapen. Bij jullie is het 18.03, maar hier is het al een uur de volgende dag!!

11 Reacties op “mensen en performances (en voetbal!!)

  1. Wat een prachtige fleurige foto’s. Leuk dat je ons zo goed op de hoogte houdt van jullie avonturen.

  2. Na de teleurstelling van regen en buitenwijken van Seoul, industrieterreinen zo groot als Nederland, moet dit toch een feest zijn geweest!!
    Ooit heb ik zo’n voorstelling gezien met van die enorme drums, prachtig vond ik dat, en dat was dan nog zonder al die kleuren en kostuums en al die cultuur.

  3. whahahahaaaa “troon zonder koning, troon met koning” Je bent droog.
    Ja, je moet een keer mee naar Konsert en Kongress als die japanse drummers er weer zijn. ZOOO gaaf!

    Je laatste foto is het leukst! Leuk dat ze zo spontaan uit de rij sprong, dat had ik niet verwacht. Oja, en het regent weer…

  4. Wat een mooie foto’s, jullie moeten je ogen wel uitgekeken hebben. Aan aan die herrie van die grote trom heb je vast niets gemist. Wij hebben hier de invasie van de vuvuzela’s VRESELIJK!

  5. Prachtig deze serie van oude gebruiken 😀

    Daar hou ik van, spel of niet 😀

    En gisteren was een hemelse dag… voor mij en de kat oranje spuiten? NEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJ dame! hahaha dat valt voor mij onder dierenmishandeling.

    XXX

  6. Schitterende kleurige foto’s uit een mooi land! Vooral de laatste foto vind ik mooi.
    Wat hebben veel te vertellen als je weer thuis bent. Schrijf je ook een dagboek over al jullie belevenissen?

    • @Mariam: Eigenlijk is mijn blog zo’n beetje mijn dagboek! Ik HEB een dagboek, maar sinds ik zo uitgebreid blog en iedere dag wel een paar foto’s neem, is dat een vervanging geworden voor mijn dagboek. Misschien moet ik eens n.a.v. de foto’s een uitgebreid reisverslag maken, maar ja….. dan heb ik al drie logjes gemaakt en heb ik natuurlijk geen zin meer om dat ook nog te doen, dubbelop zeg maar.

  7. Logjes afdrukken en inplakken dan heb je geen dubbel werk 😉

    Leuke kleurige foto’s van de ceremonie zeg.
    Ik vrag me alleen af of die soldaten wel kunnen vechten met al die wapens, Eerst dat aardappelschilmesje in hun rechterhand gebruiken, dan de boog in hun linkerhand en de pijlen vanaf hun rug. En dan hebben ze ook nog een klewang of samoeraizwaard of wat het dan ook zijn mag aan hun zijde hangen. Lastig al dat wapentuig als je de koning moet verdedigen, hachelijk, vrouwe Janneke zeer hachelijk zou een bekend blogger verzuchten.

    • Ja, je kan het je haast niet voorstellen hè? Maar ze vechten er nu ook niet mee, hoor! Je begrijpt niet dat ze zichzelf niet verwonden met zo veel zaken aan hun lijf! Trouwens: goed idee, dat kan ik wel doen met die foto’s……

  8. Mooi om die foto’s te zien van zo’n traditionele gebeurtenis. Leuk reisverslag zo!

  9. Een prachtig stuk folklore. Mooi in beeld gebracht. En begrijpelijk voor zover het ook voor jou begrijpelijk was. Die trom zou ik wel eens willen horen. Zou het op you tube staan? Maar hoe heet zo’n trom dan?

    En inderdaad…die vuvuzela’s zijn behoorlijk ergerniswekkend. Maar ja, daar zijn ze dat gewend (of ze worden er voor ingehuurd, net als die chinezen in rood tenue die noord-koreaanse supporters moesten verbeelden; nou ja, ze komen er in elk geval eerlijk voor uit).

Geef een reactie

