De buurman laat er nu paarden dragen…….


Er komt zo maar een herinnering boven: mijn kleindochter woont in Overschie. Er is daar natuurlijk water (de Schie) en een haventje en een kade. Toen ze klein was en ik iedere week op haar paste, zong ik vaak de Zuiderzeeballade voor haar als we bij het water kwamen. Ze had het echter nog niet goed begrepen en zong vrolijk : “Daar is het water, daar is de haven, Waar j’altijd horen kon: “We gaan aan boord”…….
De buurman laat er nu paarden dragen en aan de horizon lijdt Emmeloord! www.youtube.com/watch?v=oYHjHsZ73KE”
Dat liedje zat steeds in mijn hoofd toen we langs de zee reden hier in Korea en in ieder klein dorpje een vissershaventje zagen.
Ik had dit logje vanmorgen gepost zodat jullie wat vrolijks hadden om mee wakker te worden, want dat moet van Plato. Er is echter iets misgegaan, dus dan is hij hier nu……

4 Reacties op “De buurman laat er nu paarden dragen…….

  1. Heerlijk hoe kinderen iets verstaan en dat vol overgave zingen. Ik zong op de lagere school vrolijk over jeruzalem de stad die gouden straten en die paardepoten heeft. Tja zo hoogdravend als paar’len poorten, had ik het niet verstaan 😀

  2. Dit was het favoriete nummer van mijn peetoom. Altijd als ik het hoor moet ik weer aan hem denken. Hij is veel te jong gestorven. 😦

  3. Dat MOET van Plato? Het moet toch niet gekker worden he?

    De voerman laat de paarden dragen? Niet slecht gevonden. Als ie het zelf had gedaan, nou dan was het pas goed lijden geworden voor deze van geboorte ongetwijfeld Emmeloorder.

    Herkenbaar trouwens: ik heb lange tijd bij slecht weer uitgeroepen: hoor mam, OOMWEER. Omdat ik dacht dat het zo heette. Toen ik later uit de droom werd geholpen was ik helemaal kwaad.

    Leuk logje. Ik word er helemaal vrolijk van.

Geef een reactie

