Zullen we even een rondje tuin doen? (succes met laden!)


de pioenroos staat op uitbarsten


Altijd al een witte sering willen hebben!


een paarse, bloeiende brem (de hommel vloog steeds weg, staat rechts boven)


een moerasbloem (weet iemand hoe hij heet?) Als hij opengaat is hij geel ven binnen....


Ik zou nooit oranje gekozen hebben, maar na veel sneeuw zijn vrolijke kleurtjes toch wel leuk


een echte Kivietsbloem!! In Nederland kun je ze bijna niet krijgen op de kleigrond


clematis in de appelboom (zie ook kopafbeelding)


nog meer clematis (we hebben er in totaal 6)


Achter het speelhuisje hebben we een heus moeras(je)!!


van de hele rij die ik gelegd heb, is er maar 1 aardappel opgekomen! Te koud, te nat, te vroeg...


De aalbessen doen het prima, evenals kruisbessen en zwarte bessn


Verder hebben we nog drie appelbomen, een peer en een pruimenboom over.


21 Reacties op “Zullen we even een rondje tuin doen? (succes met laden!)

  1. Prachtige foto’s van een prachtige tuin !!

  2. Jee, wat een paradijsje hebben jullie daar! Kievitsbloemen doen het trouwens ook in Nederland hoor: wij woonden hiervoor in het hoge noorden (Groningen) en hadden daar kievitsbloemen in de tuin. Die heb ik later meegenomen naar Denemarken en binnenkorten verhuizen ze weer met ons mee naar Nederland.
    De natuur is bij jullie ongeveer net zover als hier, zo te zien. Heerlijk hé, al die geuren en kleuren! Jij hebt zeker ook al grote bossen sering op de keukentafel staan?

    Fijne dag!

    • @Yvonne:Misschien was Puttershoek dan toch te zuidelijk. Ik heb wel 100 kivietsbloemen in de grond gezet. Er is er ooit 1 opgekomen! Ja, ik heb seringen op tafel staan en al een paar bossen weggeven. Het is dè manier om ze te snoeien…… Ik lees op je blog dat je wel dubbele gevoelens hebt hè, over terug naar Nederland? Weet je al waar jullie gaan wonen? Het mooie van hiet wonen vind ik, dat alles tegelijk in bloei staat in het voorjaar. Ik had vorige week nog tulpen staan en nu bloeien de seringen! De papavers staan ook op knappen. Ik heb er een heleboel, ik ben benieuwd wat voor kleur ze hebben…….

  3. Wat een prachtige tuin hebben jullie. Ik krijg echt een vakantiegevoel van jouw web-log elke keer! Heerlijk 😉

  4. Ziet er goed uit. De sering hier is al weer zo goed als uitgebloed. Zo jammer!

  5. Mooie foto’s vooral de pioenroos mijn favoriet !

  6. Mooie foto’s! Ik dacht eerst dat je van alle 106 planten en bloemen een foto gemaakt had.
    De kievitsbloemen doen het hier in Zeeland prima, overigens al uitgebloeid, ook is onze witte sering al uitgebloeid.
    Het voorjaar in Zweden is wel later maar alles bloeit dan wel tegelijk! Zou dat ook aan de strengere winter kunnen liggen?

  7. Prachtig die tuin van je en hier in Zeeland staan inderdaad best aardig wat kievitsbloemen in tuintjes te pronken.

  8. Ik zou graag zo’n tuin willen hebben. Nu heb ik een soort patio tuin. Wel gezellig en een paar bomen, maar geen gras en geen uitzicht. Mijn paarse sering is trouwens allang uitgebloeid!

    • @Door: Wat niet is, kan nog komen. Ik heb ook pas zo’n tuin op mijn 62e. Toen ik begin mei in Nederland was, bloeiden daar inderdaad de seringen….. Ik heb er twee keer van genoten.

  9. Sprakenloos! Prachtig, wat moet het een plezier zijn om daar rond te lopen

  10. @baasbraal: ik heb inderdaad dubbele gevoelens en die worden vooral veroorzaakt door het seizoen waarin we vertrekken. Het is hier nu heerlijk en we genieten in de zomer altijd volop van de ruimte, de natuur en het strand op fietsafstand. Dus het is even slikken om straks weer in een (overigens heel bewust gekozen) nieuwbouwwijk te wonen met nog slechts een postzegeltje tuin. Over 4 weken rijdt de verhuiswagen voor; we gaan in een plaats onder de rook van de stad Groningen wonen.

    • @Yvonne: Je moet maar zo denken: wat je nu aan je kinderen en aan jullie zelf hebt gegeven, kan niemand ooit meer jullie afnemen. Die ervaring is goud waard….Ik neem aan dat je hele goede redenen hebt om terug te gaan. Wij zullen waarschijnlijk ook eens teruggaan. Ik wil niet hier in een bejaardenhuis zitten, terwijl mijn kinderen allemaal in Nederland zijn.

  11. Wat een fantastische tuin! Wat moet het heerlijk zijn om daar de zomer te kunnen vieren. Mijn lief (nog steeds behoorlijk ziek) is ook in de tuin aan het werk (is eigenlijk verboden, maar ja) en het wordt zooo mooi. Ik zal ook eens foto’s op mijn log zetten als het klaar is.

    Binnenkort komt mijn tweede boekje uit. Ik heb de uitgever gevraagd om jou ook een promotiemail te sturen. Goed? Je hoeft daardoor niet een boekje te kopen hoor, het is alleen maar promotie.

  12. De plant waar U de naam van vroeg is volgens mij Geum, nagelkruid. Groeten Leny

  13. knikkend nagelkruid heet de plant

  14. @allen: 2 mensen wisten dat mijn moerasplant Geum of Knikkend Nagelkruid heet! Bedankt! De blaadjes kwamen me al zo bekend voor en nu jullie het gezegd hebbenm herken ik ze inderdaad,! Ik heb ze ooit gehad in Puttershoek, de gewone Geum dan.

  15. Dat moerasplantje is Knikkend Nagelkruid (Geum rivale)

  16. Boukje Jansen van Galen

    Op internet vond ik uw foto van de pruimenboom. Die zou ik graag willen laten zien in het tuinprogramma Onze Tuin van de regionale omroep RTV Utrecht.
    Mijn vraag is natuurlijk of u dat goed vindt.

    Met vriendelijke groet,

    Boukje Jansen van Galen
    RTV Utrecht

Geef een reactie

