Even met mijn beide benen op de grond gezet……


Het is hardstikke lekker weer hier, nou ja: ’s morgens dan! Ik trek zo tegen tienen (dan schijnt de zon al uuuuuren) een korte broek aan en een t-shirt en daar doe ik een trainingsjack over. Als ik dan een minuut of tien in de tuin aan het werken ben, gaat mijn trainingsjack uit. Ik zei enthousiast tegen Maarten: “Nou, lekker weer hè?” Hij werkt door de week in Madrid. Maarten vond dat dus helemaal niet! Hij vond het koud! Hij was verbaasd over hoe snel wij aan de temperaturen hier gewend waren geraakt. “Lekker weer!!!, zei hij, Het is 16%!!!. Nou, dat vinden wij dus lekker weer…. “En de zon dan?” vroeg ik hoopvol , “vind je die niet erg warm?” Hij vond de zon heerlijk, maar om nou te zeggen warm, nee….. Hij was blij dat hij gewoon eens in de zon kon staan.
Vanmiddag zijn we even naar het Göthakanaal gereden en hebben daar naar de sluizen gekeken en wat zagen we?

Ze waren aan het zwemmen in het kanaal!!

We zijn ook nog even naar het huis gegaan dat we NIET gekocht hebben vorig jaar en wat ben ik blij dat we het niet gedaan hebben.
Toen zijn we wat gaan eten in een restaurant en ik heb de slechtste spare-ribs ooit gegeten. Ze smaakten naar heel oud frituurvet. Tegen heug en meug heb ik 3 stukjes op en daarna vond ik het welletjes. De serveersteer kwam afruimen en vroeg werktuigelijk of het gesmaakt had en ik kon echt geen ja zeggen. Dat was een hele consternatie. Ze hadden die spare-ribs net vandaag binnengekregen en ze konden niet oud zijn! Nou ja, ik zei alleen maar waar ze naar smaakten. Toen kwam er later nog iemand om het nog even te horen en zij was al een stuk vriendelijker. Ze zei dat ik groot gelijk had dat ik het gezegd had en dat ze er dankbaar voor was. Ze zou de inkoper er op aanspreken en ik hoefde niet te betalen! Toen heb ik maar een flinke fooi gegeven. Ik vond het vervelend, maar het was echt afschuwelijk van smaak(en alles in het zweeds hè?).Onderweg kwam ik nog dit bankje tegen:

Zoals jullie zien, bloeit hier het fluitekruid nu ook. Ik had er een beetje heimwee naar, want in de Hoekse Waard is het fluitekruid zoooo moooooi!! Maar hier is het ook mooi! En het is hier ook zo warm dat je kunt zwemmen in het kanaal, het werd zelfs nog even 17%, poe! Maar om een uur of vier knapte het af en toen ik thuiskwam was Leo’s roze broek weer nat geworden aan de lijn en was het 9gr. Nu hebben we een lekker vuurtje aan en ik ga asperges maken.

15 Reacties op “Even met mijn beide benen op de grond gezet……

  1. Lekker dat fluitekruid, ik heb net een hele berg uit de tuin verwijderd, haha. Maar in het wild vind ik het prachtig!

  2. Wat goed van je dat je zei dat het niet te pruimen was. Ik vind dat je dat gewoon moet kunnen zeggen hoor, anders moeten ze het maar niet vragen, toch?
    Wij zijn vanavond ook uit eten geweest en dat was gelukkig wel lekker: asperges! We hebben echt zitten genieten! Volgende keer beter voor je Janneke!

  3. Oh bah, restauranteten dat niet smaakt….
    Fluitenkruid vind ik echt prachtig en je, die temperaturen die wij noorderlingen aangenaam vinden, ach wij zijn gauw tevreden!

  4. oooh, asperges!!! hmmm! kram

  5. Asperges, oh heerlijk, maar dat zit er even niet in op dit moment, hahaha jammer dat je zover weg zit 😛

    Ik vind het bankje prachtig, zoiets had ik ooit ook gevonden maar dan in de brandnetels, hahaha

    XXX

  6. Ik emigreer ook naar Zweden als het een middenlandszeeklimaat krijgt, dus wees maar blij met die 16 graden! (Dan blijft het lekker rustig…)

  7. Ik werk niet in Madrid maar ik ben het met Maarten eens: 16 graden is koud! oké, aan de warme kant van koud…..maar koud en dus niet warm. Brr…..en dan in je bikini, bij de gedachte alleen al en zwemmen in het kanaal……ow gruwel!
    Maar ’t is mooi groen daar, hebben jullie ook boterbloemen tussen het fluitekruid? Ik wil een veldboeket gaan plukken. Zo mooi!

  8. Ik ben ook gek op Fluitekruid! Zo gezellig altijd!!
    Maare…. waarom ben je eigenlijk blij dat je dat andere huis vorig jaar NIET hebt gekocht?????

    • @Wondelgijn:Het huis wat ik nu heb gekocht, is een veel mooier huis, een veel mooiere omgeving. Nu heb ik een geel houten landhuis en dan had ik een witstenen lelijke bungalow gehad. Vlak langs het huis loopt een wandelpad naar het Göthakanaal en achter het huis (met grote tuin, hoor!) loopt een pad langs het kanaal. Ik kon de mensen die er nu wonen in de serre zien zitten en de tuin is helemaal open naar de buitenwereld. ’s Zomers is het daar erg druk. Bovendien zit je midden in het dorp en hier kan ik binnen drie minuten in het bos zijn en daar is heel Zweden. Dit huis past gewoon helemaal bij ons, dat zag ik gisteren toen we langs dat andere huis liepen. Het enige is dat je dan zwemwater vlakbij hebt en dat hebben we hier niet….., zoiets?

  9. Oh asperges. Heerlijk. Hoe maakte jij ze klaar vandaag?

  10. Nou, ik kom even bijlezen. Ben zelf aan het rotzooien geweest met blogs…hoop nu mijn dingen te hebben gevonden!! Fijn weekend!

  11. Heerlijk 16 graden, toch? Alles is relatief 😉
    Ziet er heerlijk uit daar. Zweden staat nog hoog op mijn lijstje van ‘te bezoeken landen’.

  12. temperatuur is echt wel iets relatiefs dus hé… maar in het water met 16° zou ik zelf toch ook niet zien zitten… brrr!
    maar de natuur is wel prachtig daar hé! en gelukkig vond je dat bankje in het fluitenkruid, begirjp je heimwee-gevoel wel… maar ik ben toch stiekem een beetje jaloers op dat mooie huis van je daar in zweden hoor…
    en knap dat je het gezegd hebt in dat restaurant… en een toffe reactie ook, van je niet te laten betalen! zo hoort het eignelijk, maar wij zijn vaak zo bang om te kwetsen hé!

  13. Ja, dat herken ik wel. Op Curaçao trok ik een vest aan als het kwik tot 27 graden daalde! En Wondelgijn was me voor met haar vraag.

Geef een reactie

