Herinnert u zich deze nog?


Ik vroeg jullie hulp, want ik wist niet wat het was.

7 april 2010


10 april :rode puntjes!

29 april

20 mei. Hij wordt manshoog en er zitten al bloemknoppen in als je goed kijkt

Ik zie nu dat ik een fout heb gemaakt de vorige keer. Ik heb nl. foto’s genomen van twee verschillende planten die dezelfde rode puntjes hadden. Die andere foto was zo:

10 april 2010


14 april, het lijken wel twee planten!


duidelijk twee verschillende planten, die ene is een pioenroos....


Het zijn allebei pioenrozen, maar verschillend!


bijna in bloei!

13 Reacties op “Herinnert u zich deze nog?

  1. Wanneer je in een soort Hof van Eden woont, mag je foutjes maken na het fotograferen. Het lijkt wel of de natuur in Zweden sneller gaat dan in NL, op 7 april lag er nog sneeuw en nu bloeit de plant bijna.

  2. hahahahahahahaha ja die natuur toch ook, waarom doet ze dat toch telkens weer, ons in verwarring brengen 😀

    XXX

  3. Wauw wat gaat dat hard !! Wat een beetje zon al niet doet 🙂

  4. Prachtig om de natuur zo tot uiting te zien komen, ik kan er ook heel erg van genieten als er iets op komt wat ik nog niet kende of wat ik nog niet had in m´n tuin.

  5. Oh pioenrozen. Had ik niet kunnen bedenken. Mooie bloemen komen er uit.

  6. Kijk, daarom is de lente nou zo’n mooi seizoen! Geweldig om zo’n dorre bos stro te zien veranderen in fris groen met knoppen.

  7. oh wat leuk deze metamorfose… en daarom mis ik dus een tuintje… maar goed, ik heb mijn kruiden op mijn terrasje, en mijn experiment met zaadjes, benieuwd of er iets uit zal komen…
    en ja, daarom hou ik dus ook van de lente!
    ongelooflijk eigenlijk dat onder die dikke laag sneeuw daar bij jullie dit allemaal verscholen zat hé….

  8. Elk jaar weer bijzonder!

  9. OW gaaf, misschien wel een dubbele en een enkele dan! Prachtig zeg!!

  10. Prachtig Pioenrozen !!!
    Ik dacht al dat het pioenrozen konden zijn. Dom dat ik toen niet gereageert heb.
    De donkere kleur bloeit eerder dan de lichte . Hier staan de donkerroze uitbundig te bloeien !
    Geniet er maar van .

  11. Ook hier in de tuin een flinke bos van die prachtige pioenrozen, en het klopt precies met vroeger. Mijn schoonvader kocht ze altijd voor mijn schoonmoeder als ze jarig was, en dat is dus a.s zaterdag.

    • @Ada: Ja, eind mei! Hier zijn ze iets later, waarschijnlijk vanwege de strenge winter……. Ze staan in knop, maar bloeien zal nog wel en paar dagen duren……

Geef een reactie

