Wat is er zo zweeds dat ik het nooit zal begrijpen? (Deel 16 Toet)


Toet vuurde een heel salvo vragen op me af:

Waaraan merk jij het meest dat je Nederlander bent?

Wij Nederlanders zijn recht voor de raap. Voor een Nederlander ben ik nog eens extra recht voor zijn raap. Mensen leggen mijn observaties vaak als kritiek uit. Ik heb aardig geleerd om mijn mond te houden, maar hier in Zweden is dat volgens mij niet goed genoeg. Ik zie mensen af en toe vreemd kijken. De man waar we onze TV kochten b.v. zei toen ik zei dat ik hier niet werk “I understand” waarop ik zei: Well, then you’r the only one in whole Sweden” Hij moest wel lachen, maar hij keek heel gegeneerd om zich heen en kreeg een beetje een rood hoofd.(Overigens hij en ik praatten Engels omdat Leo het anders niet kon verstaan).

Wat is er zo zweeds dat je het nooit zult begrijpen?

Hier besluiten ze dat ze niks besluiten.Ze zijn met de Uni twee dagen ergens heengegaan om besluiten te nemen over de afdeling Ze houden een aantal rondes over een bepaald probleem en dan wachten ze net zo lang tot iedereen de oplossing ziet zitten. Als er iemand dwars ligt, worden er dus geen besluiten genomen. Net als de discussie begint en ik er eens lekker voor ga zitten, gaat hij niet door omdat iemand het bedreigend vindt.

Hebben Leo en jij een vaste kant in bed

Ik slaap rechts van hem.

Zou jij je tandenpoetsen met zijn tandenborstel

Geen enkel probleem, sterker nog: als we samen op reis gaan, nemen we maar 1 tandenborstel mee, behalve als we gaan kamperen want dan heb je gescheiden washokken.

Wat is jouw startpagina op je computer en wat is vervolgens de eerste pagina waar je altijd naar toe gaat als je online bent?

Mijn startpagina is mijn desktop met een foto van een of meer van mijn kleinkinderen, iedere paar maanden een andere. Als ik online ga, pakt hij automatisch de pagina waar ik ben gestopt toen ik hem uitzette. Dat is dus iedere keer een andere pagina (meestal mijn blogstats trouwens)

10 Reacties op “Wat is er zo zweeds dat ik het nooit zal begrijpen? (Deel 16 Toet)

  1. Wat een schitterende titel voor een log en wat een schitteende vraag van Toet….heb genoten van het lezen…

    off topic: is het bij jullie ook lekker weer?

    • Het is verrukkelijk, 25 gr. en in de zon nog warmer. ALLES bloeit tegelijk. Ik heb een appelboom, een peer en een pruim tegelijk in bloei staan en ik zag in de stad dat daar de kastanjes ook al bloeien! De narcissen zijn deze week uitgebloied, maar nog niet alle tupen nen nu koomen de papavers al! Het is een lust voor het oog.

  2. Die laatste vraag van Toet vind ik ook een goeie, dat zegt wat over iemand!

  3. Hahaha, die tandenborstel, dat is hier idem dito, incl. camping met gescheiden washokken!

    En dat rechts slapen ook, al weet ik nooit hoe je dat bekijkt, maar van bovenaf zeg maar dan slaap ik ook rechts van lief

    Fijn dat je het zo lekker hebt qua weer..

    Liefs Roelien

    • Ik was nog vergeten te vertellen dat werkelijk OVERAL paardenbloemen staan, hele velden vol, ook in de tuin. Ik haal ze alleen weg als ze andere planten driegen te verstikken of als ik de ruimte wil gebruiken om iets te zaaien…..

  4. leuke vragen en leuke antwoorden weer…

  5. Leuk deze blogjes. Alleen dat van die tandenborstel snap ik niet zo goed. Er is toch zeker wel plek voor twee tandenborstels? 😉

    En dat van die desktop, dat was ooit een stokje: http://toaske.web-log.nl/toaske/2008/03/show-me-your-de.html . Geloof het of niet, ik heb nog steeds die onderste foto als desktop.

    • Natuurlijk heb je gelijk, Toaske…het is meer zo dat we het hele concept van een ‘eigen’ tandeborstel niet kennen. Ik heb er altijd een stuk of vier liggen en eens in de zoveel tijd (1,2 maanden) kijk ik ze na en gooi er een paar weg en dan open ik twee nieuwe verpakkingen. Toen de kinderen nog thuis woonden, probeerden we het keer op keer in te voeren met ieder een eigen kleur, maar ook toen werkte het niet echt…… Dus als we gaan kamperen moeten we er speciaal aan denken….

  6. Hoi,

    Zag je vraag op mijn blog hahaha…. ik woon in ik denk ongeveer 300 km van jullie vandaan hahahah…. sommigen weten waar ik woon maar voor de meesten is het een raadsel!

    Ja in Zweden hahahaha….

    Hoe is het bij jullie ook al heerlijk in bikini de tuin aan het maaien….. of ben ik nu na 5 jaar teveel verzweeds, vind het een prima manier om mooi egaal bruin te worden, moest hier in het begin totaal niets van hebben hahaha..

    lieve groet van het Ö 😉

  7. Hahaha, wij delen *alles* maar behalve in geval van nood niet onze tandenborstels. Ik doe er rustig een half jaar mee, terwijl D. eigenlijk elke twee weken een nieuwe zou moeten hebben. Hij schrobt en ik poets 🙂

    PS We hebben elkaar al eerder ‘gesproken’ op onze blogs, jij was bij mij toen ik vertelde over mijn draagdoeken en ik bij diverse gelegenheden bij jou. Ik zal weer wat vaker reageren!

Geef een reactie

