Wanneer is ons gastenverblijf klaar? (deel 14, Frieke)


Helaas drukte ik bij deel 15 per ongeluk op de publiceerknop. Deze had eerst gemoeten.

Dat was de vraag van Frieke

Je weet het waarschijnlijk niet Frieke, hoezeer jouw vraag een gewetensvraag is. We hebben twee opties voor een gastenverblijf.
-1- De binnenmuur tussen het schuurgedeelte en de garage wordt 1 meter naar achteren gezet en de zolder wordt opengemaakt.


Op zolder worden twee tweepersoonsbedden getimmerd. Onder de trap komt een eettafel. Daar tegenover kan een keukentje gemaakt worden en daarnaast kan een zitgedeelte komen met evt. nog een slaapbank. Er wordt een stukje afgeschot waar een douche en een WC komen, er worden grotere ramen ingezet en een houten vlonder voor de deur. Deze verbouwing gaat het vermogen van Sjoerd te boven. Daar moet een aannnemer voor komen en hij wordt dus flink prijzig. Als we ons huis in Puttershoek hebben verkocht, kunnen we deze verbouwing realiseren.

-2- In de tuin staat een huisje.

Dat moet ik schoonmaken, verven en dan kan er een kleed en een bed in. Omdat het achter in de tuin staat, kunnen we daar geen water in hebben (ivm. de winter), dus ook geen douche en WC. De mensen die daar slapen moeten dus bij ons in huis douchen en zo tot het andere gastenverblijf klaar is, dan kunnen ze daar terecht. We krijgen eind juni vrienden over en dan moet het klaar zijn. Ik kan mezelf al meer dan een week niet aan het schoonmaken krijgen. Als ik eenmaal door die weerstand heen ben, weet ik zeker dat ik enthousiast word en het allemaal zo gefikst heb, maar ik kan mezelf niet zover krijgen. Misschien vandaag……….

10 Reacties op “Wanneer is ons gastenverblijf klaar? (deel 14, Frieke)

  1. haha, frieke zit wellciht ook te wachten tot je gastenverblijf klaar is, om es langs te komen… hihi! je weet, ik wil nog altijd naar dat pippi langkous land daar in de buurt hé! mss wat extra motivatie om je aan het werk te krijgen ,hihi!

  2. Ik wil wel in de tuin in dat huisje… lijkt me super!

    (heb al eerder gemeld dat ik hoop dat er bij ons ook een keer zo’n huisje verschijnt, maar ik ben bang dat jouw tuin daar iets groter is dan de mijne hier…)

  3. Nou, maar dat gaat een geweldig slaaphuisje worden! Ik zie het helemaal voor me!! Leuk!

  4. Wauw dat word vast hardstikke mooi allemaal als het af is !! Ik vind dat huisje in je tuin ook zo schattig !!

  5. Een gastenverblijf is dus duidelijk iets anders dan een logeerkamer? Jullie kinderen kunnen nu toch wel logeren?

    Dat huisje in de tuin lijkt me reuze gezellig! En met een chemisch toilet is het wc probleem ook de wereld uit.

    Het gastenverblijf met eigen keukentje en zithoek en toilet en douche dat is natuurlijk erg luxe, maar het is wel ideaal.

    We hebben kennissen die in Frankrijk wonen, zij hebben ook een gastenverblijf, omdat ze anders (denken ze) voortdurend als voordelig pension gebruikt gaan worden. iedereen moet voor zichzelf zorgen!

    Eerst het eenvoudige en dan later de luxe variant, lijkt me ook goed.

    • @Mariam,:Onze kinderen logeren gewoon in huis. Wehebben een logeerkamer met een eenpersoonsbed, in de huiskamer staat een slaapbank en we hebben nog een tweepersoonsluchtbed en twee ledikantjes. Omdat we twee badkamers hebben, kunnen de gasten een badkamer kiezen en dan nemen wij de andere. Je kunt van buiten zo naar de douche en wc die achter de keuken ligt zonder dat je het huis in hoeft. Alleen als het regent en je moet naar de WC, is het vervelend. Maar ja, dan moet je het maar zien als een soort kamperen.

  6. Komt helemaal goed met dat gastenverblijf! Daar ben ik van overtuigd.

  7. Dat huisje zou een geweldig verblijf vormen, schattig!

Geef een reactie

