Jubileumlogjesvragen deel 12: Plato, JC en Famke


Platovroeg:

Kees Verkerk trok naar Noorwegen, jullie naar Zweden. Hoe zit dat met de andere Puttershoekers? Is hier sprake van een nieuwe volksverhuizing naar Scandinavië?

Kees Verkerk woont al 40 jaar in Noorwegen en nu wij! Van een volksverhuizing is beslist geen sprake. Bij het Borstkankeronderzoek(!) kwam ik iemand uit mijn dorp tegen en vertelde haar dat ik naar Zweden zou gaan. Ze reageerde als volgt: (Plat Rotterdams, dat zijn de echte Puttershoekers): “Nou, jij liever dan ik! Mijn man kon vorig jaar een baan in Amsterdam krijgen. Ik zei tegen hem, nou daaaag, ga jij maar lekker naar Amsterdam. Ik blijf wel hier bij mijn kinderen en kleinkinderen” Sommigen zijn echt wel geinteresseerd, maar de meesten gaan over tot de orde van de dag. Er zijn ooit nog twee avontuurlijke Puttershoekse dames omgekomen bij een vliegtuigongeluk boven de Grand Canyon, dat is zo’n beetje alles……

JC (blog is met een password beveiligd) vroeg:
Ik zal wel blond zijn hoor, maar wat is in vredesnaam een ‘sommig mens’?

Het antwoord is: Dan moet je hier op mijn logje van 30 april kijken, daar staat wat een sommig merns is…

Deze vraag kwam van Famke
Wat leuk al die vragen. Ik heb er ook eentje. Wanneer hang je als sommig mens de vlag uit? En dan bedoel ik in Zweden, op wat voor dagen?

In Zweden hangt iedereen iedere dag de vlag uit. Had ik al gezegd dat ze erg chauvinistisch zijn? In onze tuin staat ook een sokkel voor de vlaggemast. Die hebben wij als volgt gebruikt:

dan kan je je tenen niet stoten als je door het gras loopt...

4 Reacties op “Jubileumlogjesvragen deel 12: Plato, JC en Famke

  1. whahahahaha die foto van de sokkel! geweldig

    XXX

  2. joepie, ik wist het antwoord van dat ‘sommig mens’ al… 😉
    nu nog even je logje over de gezondheidszorg ginder lezen… en elke dag de vlag, amai, nee, wist niet dat ze zo chauvinistisch waren!

  3. Oh lekker, dat worden aardbeien. Toch?

Geef een reactie

