jubileumlogjesantwoorden deel 8 : Door


Door stelde 2 vragen…

Mijn man krijgt misschien binnenkort een opdracht voor 3 maanden in Zweden. Vraag: zal ik dan met 3 kinderen voor een weekendje daarheen vliegen of zeg je, dat is is te kort en laat man maar naar huis vliegen?

Tja, het ligt er aan of hij daar een appartement of huis kan krijgen waar jullie allemaal in passen en in welke streek van Zweden hij gaat zitten. In de lente en de zomer is het hier natuurlijk goed toeven. In de winter zou ik maar 1 of 2 weekendjes overkomen, dan weet je het wel weer, tenzij je je ski’s meeneemt.. Verder moet je natuurlijk ook kijken hoe dat zit met trainen en competities van al die sporten die jullie doen. Zweden is een erg onthaast land, wil je kunnen genieten, moet je mee onthaasten. Ik denk dat een combinatie het beste is in jullie geval. Maar wat let je om er in de grote vakantie twee of drie weken te zitten en ergens zo’n huis te huren niet te ver van zijn werk. Dan kan je overdag (de dag duurt 20 uur!)naar allerlei dingen toe, zwemmen, bosbessen plukken en jam maken(sommige jongens vinden dat ook leuk!) enz. enz. Je kunt kano’s enzo huren, boottochten maken, maar ook fietsen naar hartelust (beetje geaccidenteerd). Er zijn hier allerlei evenementen, vooral in de zomer. Er zijn ook bossen en bossen en bossen met meren….. Zweden heeft een hele lange kustlijn trouwens met allerlei inhammen, overal kun je huizen huren voor de zomer. Je kunt ook bij mij langskomen, dat is ook leuk……

Leest Leo jouw blog?

Nee, heel sporadisch. Toen ik een stukje over zijn werk had geschreven, heeft hij het wel gelezen. Hij vindt wel mijn statistieken leuk om te bekijken van tijd tot tijd…..

5 Reacties op “jubileumlogjesantwoorden deel 8 : Door

  1. Sjonge wat een leuke vragen zijn dit toch en wat een mooie antwoorden!

    Ik heb het jammer genoeg gemist, maar er zijn genoeg leuke vragen gesteld zie ik wel, fijne dag vandaag, groet Roelien

  2. Dankjewel Janneke! Helaas (voor man) gaat de opdracht niet door. Een ander bedrijf is het gegund. Hij vond het erg jammer. We komen vast nog een keertje in Zweden, want het klinkt als een prachtig land.

    Ook nog bedankt voor je uitgebreide mail over je geloofsbeleving. Dit wil ik even rustig lezen en dan zal ik erop reageren. Dit neemt even, dat zul je begrijpen.

    Fijne dag!

  3. ik heb hier een heel stuk gemist merk ik, vragen en nu je antwoorden… wat fijn om zo wat meer over jou te weten te komen… zeker je stukje over wat voor moeder je bent, kon ik erg waarderen… sommige stukjes moet ik nog es herlezen, om ze helemaal te vatten…
    in elk geval een leuk idee zo naar aanleiding van je ‘jubileum’, hihi!

  4. Jemig, twee maanden naar een ander land voor je werk. Ik ben blij dat de man zoiets niet hoeft.
    Ik hoor altijd zeggen dat Noorwegen veel mooier is dan Zweden. Klopt dat wat jou betreft?

    • Waarschijnlijk heb ik me verkeerd uitgedrukt: hij komt ieder weekend naar huis hoor! Ja, Noorwegen is beslist mooier dan Zweden, maar het zweedse klimaat is veel aangenamer en d mensen in Noorwegen zijn een beetje nurks, In Zweden zijn de mensen vriendelijker en meer naar buiten gericht.

Geef een reactie

